Mercedes W212 twijfels.

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

27 aug 2017 10:52

Tuurlijk heb je deskundige 'specialisten' maar het gros heeft bv ooit eens als monteur gesleuteld aan een 190e. Ken er zat die zo'n auto met hun ogen dicht in en uit elkaar halen. Daar hoef je echt niet met een hybride 350c aan te komen. De techniek verandert bij elk nieuw model. Maar iedereen moet datgene doen waar hij zich prettig bij voelt. Goedkoop is vaak achteraf duurkoop.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

27 aug 2017 11:57

[quote="Raphie"] [...]Steve mag mijn auto compleet uit elkaar trekken (was al een aantal keer aardig op weg :) [...]
:lol: :lol: Ik ben trouwens jaloers op dat prachtige stuur van je dat íe er in gesleuteld heeft :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Raphie
Berichten: 1633
Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
Specialisatie: Detailing

27 aug 2017 12:12

ThnX, ja dat stuur, samen met de lederen airbag geeft me iedere dag weer een big smile :)
Ik zou alleen nu nog wel eens een MOPF lederen dashboard willen in hetzelfde leer
Gebruikersavatar
davpa
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2014 09:00
Locatie: Heerewaarden

28 aug 2017 17:05

Antwoorden in het rood ertussen:

Resumerend op basis van wat op deze en de vorige pagina's voorbij is gekomen:
- Je bent 44; Klopt
- Je hebt nu een functie waar óf een lease auto 'bij hoort' of uit hoofde van de aard van de werkzaamheden. Je leasebudget is groot genoeg om een MB B voor te rijden. Valt op zich wel mee, voorheen Opels die bijna 40k kosten Deze benz is vrij voordelig.
- E.e.a. gaat december 2017 / januari 2018 spelen; Klopt
- Jij verwacht dat je lange tijd in de WW zult zitten; Ik verwacht van niet, maar je weet het niet. Ik heb geen garanties. Dus kan zomaar morgen een baan hebben, maar kan ook zomaar 2 jaar erin zitten.

Dan vraag ik mij op mijn beurt af: ik begrijp dat je met een gezin en 3 kinderen voorbereid wilt zijn, maar is de sector waarin je werkzaam bent dan zó slecht, dat jij met jouw leeftijd, jouw capaciteiten (gezien je huidige functie met lease auto) bang bent dat je 1) (in de periode van nu tot en met december/januari geen andere baan zult vinden en) in de WW terecht zult komen; en 2) zó lang in de WW zult zitten?
2 Kinderen. Sector is niet slecht, ben alleen in deze baan gegroeid en gerold binnen ons bedrijf. Ik verwacht niet zo lang in de ww te zitten. Ik probeer alles aan te pakken. Zit vanaf 2001 bij het bedrijf. Het voelt wel zuur aan om zo "gedumpt" te worden kan ik melden.

Die S212 is toch ook wel je droomauto en het is goed om altijd wat te wensen te hebben, maar wie zegt dat jij in de komende maanden niet alsnog een fantastische baan elders vindt? Al dan niet met auto? Of moeten we een MB-forum arbeidsbemiddeling beginnen?
Help Timmertje de winter door. Ik ben voor!

Ik weet niet in wat voor sector je actief bent, dus misschien ben jij wel realist en ik optimist ...
Zit in de ICT maar niet in een uitvoerende hoek. De managers hoek. De huidige functie ben ik de afgelopen jaren in gegroeid.

En mocht je nog geen nieuwe baan hebben, dan ben ik het geheel eens met Fuseekogel zijn advies:
Fuseekogel schreef:Maar goed, zoals eerder aangegeven zou ik eerst opzoek gaan naar wat zekerheid en dan geld stoppen in een stuk blik. Mocht je nu al een betrouwbare auto hebben, zou ik gewoon een goedkoop ding ernaast zetten zodat je zelf ook mobiel bent. Gaat er iets duurder stuk, gooi je het ding gewoon weg. Er zijn zat auto's die met een nieuwe APK voor drie knaken te koop zijn en gewoon betrouwbaar zijn. OK, je buren zijn niet onder de indruk, de mensen hier ook niet. Maar financiële zaken gaan voor en het gezin ook, bijkomend voordeel, verbouwing of even naar de supermarkt zijn deze auto's perfect voor, overal parkeren, gipsplaten of hout erin, de kinderen slopen het halve ding, het maakt allemaal niks uit en dat is ook wel lekker.
Overigens slaat René de spijker op zijn kop, in NL hebben we nou eenmaal de neiging onszelf 'over te verzekeren':
René SLK230 schreef:De duurste verrassing zelfs bij een probleemloze auto, is (los van MRB irt gewicht, CO2 uitstoot en los van brandstofkosten) als je 'm all risk / vol casco wilt verzekeren, de premie. Die is gebaseerd op de nieuwprijs.
Ook dat maakt een E duurder dan een C of iets met een lager cataloguswaarde van een ander merk.

Daarom is een goed onderhouden zeg 8-12 jaar oude auto met niet mega veel kms, waarvan het grootste deel van de afschrijving al achter de rug is, met een dagwaarde waarmee je het risico kunt dragen de auto beperkt casco / WA+ te verzekeren zou je 'm in puin rijden, economisch gezien de verstandigste keuze.
Zonder nieuwe baan word het inderdaad eerst een 2e kroket erbij.
Een extra stimulans om een baan te vinden.
Geen idee wat hier neer te zetten!
Gebruikersavatar
peterw204
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:50
Locatie: Annen, Drenthe

30 aug 2017 16:54

Wil je weer in de IT aan de slag dan zul je moeten bijscholen. Steeds meer bedrijven stappen over naar Scrum/Agile en daar is geen plaats voor managers. Gezien de markt moet je voor je daadwerkelijk ontslag al weer onder de pannen zijn. De IT schreeuwt om personeel, zeker de detacheerders.
dutchtbi
Berichten: 1274
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

31 aug 2017 12:37

Steeds meer bedrijven stappen over naar Scrum/Agile
Het ergste is dat die ellende vanuit de ICT ook over waait naar beleidsafdelingen. Ik hoop dat die hype snel weer overgaat, wordt er nogal beroerd van om wekelijks met het hele team om zo'n planbord met geeltjes interessant te staan doen. Ben liever gewoon aan het werk ;) :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
peterw204
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 jun 2017 19:50
Locatie: Annen, Drenthe

31 aug 2017 15:37

dutchtbi schreef:
Steeds meer bedrijven stappen over naar Scrum/Agile
Het ergste is dat die ellende vanuit de ICT ook over waait naar beleidsafdelingen. Ik hoop dat die hype snel weer overgaat, wordt er nogal beroerd van om wekelijks met het hele team om zo'n planbord met geeltjes interessant te staan doen. Ben liever gewoon aan het werk ;) :D
Mee eens. Het enige voordeel is dat er geen managers meer zijn. Daar waren er veel te veel van.
thebigunknown
Berichten: 409
Lid geworden op: 30 mar 2009 20:43

31 aug 2017 19:01

Ik las dit topic en dacht ineens: 'he, dat verhaal ken ik!' Wij hebben elkaar een paar weken terug in Breda gesproken! Over de zwarte W212!

offtopic: mijn profiel klopt niet meer trouwens, ik ben tegenwoordig dealermedewerker :)
Gebruikersavatar
davpa
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2014 09:00
Locatie: Heerewaarden

01 sep 2017 18:22

thebigunknown schreef:Ik las dit topic en dacht ineens: 'he, dat verhaal ken ik!' Wij hebben elkaar een paar weken terug in Breda gesproken! Over de zwarte W212!

offtopic: mijn profiel klopt niet meer trouwens, ik ben tegenwoordig dealermedewerker :)
Grappig :) Goeie vakantie gehad? :)

Inderdaad de zwarte W212. En die lelijke doordat AMG pakket, die was ook zwart volgens mij trouwens. Je moet er van houden zullen we maar zeggen.
De vrouw wil nog steeds die Outlander phev proberen. Wellicht dat we nog een keer op de koffie komen.
Geen idee wat hier neer te zetten!
thebigunknown
Berichten: 409
Lid geworden op: 30 mar 2009 20:43

01 sep 2017 19:05

davpa schreef:
thebigunknown schreef:Ik las dit topic en dacht ineens: 'he, dat verhaal ken ik!' Wij hebben elkaar een paar weken terug in Breda gesproken! Over de zwarte W212!

offtopic: mijn profiel klopt niet meer trouwens, ik ben tegenwoordig dealermedewerker
Grappig Goeie vakantie gehad?

Inderdaad de zwarte W212. En die lelijke doordat AMG pakket, die was ook zwart volgens mij trouwens. Je moet er van houden zullen we maar zeggen.
De vrouw wil nog steeds die Outlander phev proberen. Wellicht dat we nog een keer op de koffie komen.
Zeker! Rondje Italie in een CLA Shooting Brake was genieten! :)

En jullie zijn altijd welkom voor een kopje koffie :)

En wat betreft die Outlander: kom daar zeker een keer mee rijden om jezelf ervan te overtuigen dat dat echt niet op kan tegen een E-klasse! ;)
BenzMercedes
Berichten: 420
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

27 sep 2017 21:38

Na vele E-Klasse diesels, rijd ik nu een S212 200 CGI. Prima auto. Voelt degelijk en rijdt uitstekend. Alle fijne opties aan boord. Hij had bij aanschaf bijna 150.000 km ervaring, maar was aantoonbaar dealer onderhouden. Dus toch gekozen voor deze S212.

Reden om wel de onderhoud bij de dealer te doen of een dealer onderhouden auto aan te schaffen? O.a. omdat je coulance kunt krijgen op dure reparaties. Dit krijg je sowieso niet wanneer de auto elders is onderhouden. De ketting bleek te ratelen en moest worden vervangen (incl. spanners etc). Nu kon het met coulance worden uitgevoerd en moest ik zelf slechts 30% betalen.

Voor de rest is het een perfecte en comfortabele auto. Een aanrader. Ik reken zelf altijd op 1000-1500 euro onderhoudskosten per jaar. Dat is vaak minder, maar ik bezuinig nooit op de auto.
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

27 sep 2017 22:12

BenzMercedes schreef:Dit krijg je sowieso niet wanneer de auto elders is onderhouden.

Onzin
BenzMercedes
Berichten: 420
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

28 sep 2017 20:27

Geen onzin
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

28 sep 2017 21:08

Het sowieso niet krijgen van coulance bij een niet dealer onderhouden auto (zoals je zelf zegt) is wel degelijk 100% onzin. Dat is absoluut 100% zeker niet waar. En ja, ik heb (veel) meer ervaring met garantie gevallen gehad de laatste 10 jaar (met/zonder coulance) dan het gros vd forumbezoekers hier en Ja ik heb legio voorbeelden van deze feiten.

Dat je niet altijd coulance krijgt is waar. Dat je er soms geen peil op kunt trekken of je coulance krijgt is waar. Dat de tendens lijkt te zijn alsof ze bij MB zwaarder gaan wegen aan dealer onderhouden lijkt ook waar. Maar dat je het sowieso niet gaat krijgen is regelrechte onzin.
Gebruikersavatar
davpa
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2014 09:00
Locatie: Heerewaarden

06 dec 2017 10:56

Nieuwe ontwikkelingen.
Het advies wat ik hier kreeg ter harte genomen. En serieus kijken voor een C klasse. De afgelopen maanden een trouwe fan van de ster occasion site.
Mijn zoek tocht was eigenlijk altijd hetzelfde met de volgende vinkjes : Automaat, Benzine, Schuifdakje, tot 20k.
Dan word de keuze al aardig beperkter. En eigenlijk nooit een auto gezien dat ik het gevoel had van potverdikkie daar gaat pielemans van wapperen. Tot vorige week.
Zelf ben ik helemaal weg van Wit voor een auto. Heb er in het verleden 2 gehad.
Gister wezen kijken bij Ruttchen en de auto is mooi. En ziet eruit als of hij nieuw is van binnen en buiten.
De knoop is bijna door. Als de proefrit goed is dan kopen we hem. Onderhandelen is ook niet mijn ding, dus we zullen wel te veel betalen. :D

Het is een C 180 Avantgarde uitvoering waarbij naar mijn idee nog wat extra laag profiel bandjes onder zitten.
Zie foto. Zijn 18' velgen.
Bandjes
Bandjes
wiel.PNG (1.57 MiB) 1046 keer bekeken
Hopelijk is het geen stuiterbak. Daar hou ik echt niet van.
We gaan proefrijden met het gezin. Mocht het een stuiterbak zijn dan is het no go. Is het rijden prettig dan is het inpakken en een strik erom heen.
Willen comfortabel rijden. Ben daar wel een beetje bang voor, het te kort aan comfort / soort skelter idee.

De auto staat bij Ruttchen. Kom daar altijd met plezier heb wel vertrouwen in die tent.
Zijn er nu nog zaken dat je toch nog extra moet checken? Natuurlijk doen we de proefrit en checken we of alles werkt waar we invloed op hebben zoals alle knopjes etc.
Zit 1 jaar garantie op. En na dat jaar kunnen we weer een jaar bij kopen. Ik meen tot een max van 200k km.
Gezien we een 15 - 20 k per jaar rijden kunnen we nog wel wat jaar garantie bij kopen. Auto heeft 100k op de teller.

Mocht de proefrit goed gaan en we kopen hem dan begin ik een logboek. Heb gelijk wat dingen die ik wil aanpassen in loop der tijd.
Geen idee wat hier neer te zetten!
Plaats reactie