Ja jullie hebben ook allemaal gelijk. Wist dit natuurlijk al een klein beetje, maar je hebt toch de hoop.
Dus inderdaad laat ik het E verhaal maar gaan. Ons gezin (en de droom) is er niet mee geholpen als we na een paar jaar de auto alweer MOETEN verpatsen voor 3 dubbeltjes omdat we het onderhoud niet kunnen betalen.
Inderdaad Rene heb ook de toyota dealer in gedachten.
Toch kijk ik ook even voor die S204. Dat zou wellicht dan ook nog een optie zijn. Daar passen ook wel ikea kasten in. Ik ben stiekum toch wel verknocht aan de ster op de motorkap, of in de gril in mijn situatie met de B
Mercedes W212 twijfels.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Kun je daar iets meer over zeggen? Waar loop je zoal tegen aan?dutchtbi schreef:C en E klasse met 4 cilinder benzine ontlopen elkaar qua onderhoudskosten vrijwel niets, heb beide (gehad).
Ik kan rustig zeggen: ik word niet gehinderd door enige kennis
Geen idee wat hier neer te zetten!
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Je kan rustig een w212 kopen uit 2010 of 11
Met rond de 70k op de teller en de juiste opties voor 22k€
Heeft hij alle beurten gehad, doe je olie voor gemoedsrust of een "alle vloestoffen, filters en remmen voor zo'n €1.000. Je kan dan met 1x per jaar voor €150 olie verversen gewoon lekker doorrijden
Verzekering wa+ €40 p/m
Wegenbelasting €230 per kwartaal
Volle tank euro 95 €90,00 kan je zo'n 700km mee doen
Met rond de 70k op de teller en de juiste opties voor 22k€
Heeft hij alle beurten gehad, doe je olie voor gemoedsrust of een "alle vloestoffen, filters en remmen voor zo'n €1.000. Je kan dan met 1x per jaar voor €150 olie verversen gewoon lekker doorrijden
Verzekering wa+ €40 p/m
Wegenbelasting €230 per kwartaal
Volle tank euro 95 €90,00 kan je zo'n 700km mee doen
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
https://link.marktplaats.nl/m1192054640 https://link.marktplaats.nl/m1188921081
puur indicatief kun je in MP advertentie bij Kenmerken ook de geschatte kosten van gebruik zien 270 vs 300 euro per maand vnl het verschil op banden en verbruik maar beide kan je ook nog zo duur maken als je wilt
puur indicatief kun je in MP advertentie bij Kenmerken ook de geschatte kosten van gebruik zien 270 vs 300 euro per maand vnl het verschil op banden en verbruik maar beide kan je ook nog zo duur maken als je wilt
Laatst gewijzigd door Poppel180 op 25 aug 2017 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met veel merken kun je leeglopen op een auto, of ze nou goed bekend staan en wel/niet premium zijn. Als je je in elke auto verdiept, durf je niets meer te kopen.
Als je voldoende achter de hand houdt zou een 212 helemaal niet zo'n verkeerde koop zijn, en veel plezier geven.
Van elk model vind je wel mensen die er helemaal klaar mee zijn of juist compleet gek op zijn. Je moet het ook een beetje treffen, en garantie is dan wel een prettig vangnet.
Als je voldoende achter de hand houdt zou een 212 helemaal niet zo'n verkeerde koop zijn, en veel plezier geven.
Van elk model vind je wel mensen die er helemaal klaar mee zijn of juist compleet gek op zijn. Je moet het ook een beetje treffen, en garantie is dan wel een prettig vangnet.
Logboek S500.
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
Nou, banden koop je A merk bij de goedkoopste bandenboer en rijd je bij normaal gebruik weer 50k km mee.
Tuurlijk zijn er hier zat die met hun 5l v8 er maar 5k km en 3 donuts mee doen, maar dat is géén NORMAAL gebruik met 15k km /j ben je dan ook voor dik 3 jaar klaar. Rij je ook winterbanden dan 5 jaar.
Tuurlijk zijn er hier zat die met hun 5l v8 er maar 5k km en 3 donuts mee doen, maar dat is géén NORMAAL gebruik met 15k km /j ben je dan ook voor dik 3 jaar klaar. Rij je ook winterbanden dan 5 jaar.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ovrgs rijdt en veert een Peus 508 ook niet verkeerd. Mn broer die in een Hybride rijdt meldde me dat ie na 3,5 jaar en 130.000 km geen enkele storing heeft gehad. Geen idee wat zo'n ex leasebak kost ovrgs
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Tja, toen ik in de markt was voor een w212 kreeg ik het advies voor de MOPF te gaan omdat de eerste versie van de w212 (diesel) nog al wat problemen konden en dat er nog een aantal zaken speelde. Om dat te voorkomen kon ik beter voor de w211 gaan, een MOPF van de laatste bouwjaren. Advies opgevolgd en voor eentje van de allerlaatste gegaan, een uitloop model, leuke opties waarschijnlijk een uitverkoop prijs.
Moet zeggen dat muv van de condensor al 180k km helemaal geen defecten heb gehad. Ik kocht de auto al met wat kilometers op de teller, wat voor mij interessant is omdat ik heel veel kilometers maak. Een late w211 met hele lage stand schrijf ik gewoon teveel af, had rekening gehouden met hogere kosten maar dat valt enorm mee, behalve bij aankoop alle filters vloeistoffen en een navigatiesysteem update.
Moet zeggen dat muv van de condensor al 180k km helemaal geen defecten heb gehad. Ik kocht de auto al met wat kilometers op de teller, wat voor mij interessant is omdat ik heel veel kilometers maak. Een late w211 met hele lage stand schrijf ik gewoon teveel af, had rekening gehouden met hogere kosten maar dat valt enorm mee, behalve bij aankoop alle filters vloeistoffen en een navigatiesysteem update.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Met zowel een C als een E met 4cyl benzine kost de jaarlijks beurt bij de dealer zo'n 4 a 500 € . Daarbij heb je ieder jaar wel wat extra kosten. De ene keer airco onderhoud, de volgende keer verversen van de automaat olie en filter, dan weer banden of remblokken en schijven. Ik kom in de 5 jaar dat ik nu Mercedes rij uit op circa 1000€ onderhoud per jaar maar heb in die jaren ook geen uitzonderlijke klachten gehad want dan kan je waarschijnlijk je knip wel trekken. Is ook een kwestie van het regulier onderhoud door de dealer laten doen en bijzondere dingen (zoals bij de draaiknop van de audio die bij veel auto's kapot gaat) door anderen laten repareren dan door de dealer die niet repareert maar gelijk vervangt door een nieuwe tegen 600 % hogere kosten. Ook zaken als banden beter niet bij de dealer halen . Op dat soort zaken kan je flink besparen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dat is ook zo. Je kan ook teveel weten. Garantie is wel een vereiste. En dan toch het liefst van een officieel dealer. Kom zelf met de huidige bij de dealer in Den Bosch en soms in Breda en die geven me het vertrouwen dat ze geen rommel verkopen.plorie schreef:Met veel merken kun je leeglopen op een auto, of ze nou goed bekend staan en wel/niet premium zijn. Als je je in elke auto verdiept, durf je niets meer te kopen.
Als je voldoende achter de hand houdt zou een 212 helemaal niet zo'n verkeerde koop zijn, en veel plezier geven.
Van elk model vind je wel mensen die er helemaal klaar mee zijn of juist compleet gek op zijn. Je moet het ook een beetje treffen, en garantie is dan wel een prettig vangnet.
Word daar altijd met respect behandeld.
Ben een keer tijdens een rondje Breda ook naar de Lexus dealer gegaan. Na een half uur rond gelopen te hebben kwam er uiteindelijk een verkoper naar me toe,over de balustrade hangende. Die zag me met veel werk uit een IS300H klimmen en die had natuurlijk al door dat word niks.... Mijn vraag hielp niet mee denk ik: heb je ook auto's waarbij je geen kraan nodig hebt om eruit te komen...
In dat opzicht voel ik me meer thuis in een Mercedes showroom.
Dank voor de link van de mboutlet. Het gaat pas spelen in december / Januari. Ben nu vast vooronderzoek aan het doen.
Omdat ik zelf nogal geschrokken ben van de huidige benz en de reparaties.
Geen idee wat hier neer te zetten!
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/#make=Mercedes
https://www.vanmossel.nl/gebruikt/?sess ... h_key=7820
https://www.vanmossel.nl/gebruikt/?sess ... h_key=7820
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 25 aug 2017 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings