AMG M120 E73
En nog mooier, met 408 kW. 555 pk. Terwijl ik in deze test http://www.tuningarchive.ru/scans/0109s.html toch echt 525 pk lees. In 2½ jaar wat terug geschroefd?
Dan staat dat Brunei 555 er dus wel degelijk met een reden. Niet dat ik eraan twijfelde. Maar hard bewijs kan nooit kwaad.
Lijkt me anders net een auto voor Douwe Leitner. Die zit wel aardig in dat exclusieve spul. Misschien moet ik 'm even tippen.
Heb 'm laatst deze gemaild. One of six. Of die belangstelling had. http://www.bingosports.co.jp/inventory/detail_10.html
Zo'n S140 Brunei 555 trouwens kostte in 1996 een miljoen DM. Zijn een stuk of 20 van gebouwd, geloof ik. Zijn qua uiterlijk ook niet allemaal hetzelfde.
Deze hierboven heeft bijvoorbeeld deze voorkant. Ze zijn er ook met SEC grille.
Heb 'm laatst deze gemaild. One of six. Of die belangstelling had. http://www.bingosports.co.jp/inventory/detail_10.html
Zo'n S140 Brunei 555 trouwens kostte in 1996 een miljoen DM. Zijn een stuk of 20 van gebouwd, geloof ik. Zijn qua uiterlijk ook niet allemaal hetzelfde.
Deze hierboven heeft bijvoorbeeld deze voorkant. Ze zijn er ook met SEC grille.
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Geweldigweide1 schreef:Lijkt me anders net een auto voor Douwe Leitner. Die zit wel aardig in dat exclusieve spul. Misschien moet ik 'm even tippen.
Heb 'm laatst deze gemaild. One of six. Of die belangstelling had. http://www.bingosports.co.jp/inventory/detail_10.html
Zo'n S140 Brunei 555 trouwens kostte in 1996 een miljoen DM. Zijn een stuk of 20 van gebouwd, geloof ik. Zijn qua uiterlijk ook niet allemaal hetzelfde.
Deze hierboven heeft bijvoorbeeld deze voorkant. Ze zijn er ook met SEC grille.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
Ik vind zijn motor veel interessanter. Want die staat in dat Einfuehrungsschrift met 408 kW aangegeven. Is 555 pk.
Terwijl diezelfde motor een dikke twee jaar later in de SL 73 AMG 525 pk had. 30 pk minder.
Waarom, denk ik dan? Was de 555 pk er alleen voor Brunei? Of kreeg die in de SL 73 30 pk minder om een technische reden? Of omdat de concurrentie ook een stap terug deed? Ik denk aan het schrappen van de BMW M8.
En waarom kwam de SL 73 AMG (voor Europa?) pas in 1999, denk ik dan? Want toen testte AMS 'm. Prototyp lees ik.
http://www.tuningarchive.ru/scans/0109s.html
Terwijl diezelfde motor een dikke twee jaar later in de SL 73 AMG 525 pk had. 30 pk minder.
Waarom, denk ik dan? Was de 555 pk er alleen voor Brunei? Of kreeg die in de SL 73 30 pk minder om een technische reden? Of omdat de concurrentie ook een stap terug deed? Ik denk aan het schrappen van de BMW M8.
En waarom kwam de SL 73 AMG (voor Europa?) pas in 1999, denk ik dan? Want toen testte AMS 'm. Prototyp lees ik.
http://www.tuningarchive.ru/scans/0109s.html
Ik heb er weer een interessante pdf bij. Bewijst dat de AMG M 120 E72 wel degelijk in twee versies bestaat, zonder(LH) en met(ME) coil packs. Zie post 2.
Nu nog bewijs op schrift van de AMG M 120 E70 in de LH (zonder coil packs) versie.
Nu nog bewijs op schrift van de AMG M 120 E70 in de LH (zonder coil packs) versie.
Via fb gister contact met een voormalige techneut bij Brabus in de VS.
En hij zei iets interessants.
Dat betekent dat deze gewoon gebouwd is.
Zou mooi zijn om zulke 'echt' zeldzame versies eens op mobile te zien.-
- Donateur
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: 19 nov 2010 22:30
- Mercedes-Benz: S212 E350CDI 4matic Elegance
- Locatie: Dordrecht
Ik vind dit echt een hele dikke bak! Gewoon een station S. Wist niet dat dit bestond
Ex w210 300td bj 1998, w210 320cdi bj 2001, w220 320cdi bj 2002, w211 320cdi bj 2004 2x, w220 500L bj 2000, s211 320cdi 2004