Zou graag (een heleboel) foto's willen maken van een revisie sessie van een 290 turbo diesel blok. Met name de interne delen.
Wil graag weten wat er allemaal bij komt kijken en wat de meest gevoelige onderdelen zijn enzo...
Msmax
Iemand hier die bij een motoren revisie bedrijf werkt?
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
weet iemand btw wat zo'n revisatie kost?
ik ben trotse eigenaar van een w210 met zo'n blokje erin +een chip die hem op 155pk zet. ik kan hem probleemloos tot 185pk laten chippen maar dat doe ik liever niet omdat er al 202000km op de klok staan en ik hem nog een lange tijd wil houden.
ik ben trotse eigenaar van een w210 met zo'n blokje erin +een chip die hem op 155pk zet. ik kan hem probleemloos tot 185pk laten chippen maar dat doe ik liever niet omdat er al 202000km op de klok staan en ik hem nog een lange tijd wil houden.
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Nog iemand die er zo'n heeft en graag wil houden...
Hoe rijdt het met de chip? Heb je het zelf laten doen of heb je de auto zo gekocht? en hoe staat het met het verbruik?
De mijne heeft ondertussen al 325.500km op de teller staan. Voorlopig is er niets dat erop wijst dat een revisie nodig is, maar je weet nooit.
Nog problemen gehad met onderdelen aan de motor?
Andere zaken?
Ik denk dat een complete revisie ongeveer 2000 a 3000 kan gaan kosten.
Als het zover zou zijn dan is een ander blok kopen ook nog een optie. Is voordeliger dan reviseren.
Msmax
Hoe rijdt het met de chip? Heb je het zelf laten doen of heb je de auto zo gekocht? en hoe staat het met het verbruik?
De mijne heeft ondertussen al 325.500km op de teller staan. Voorlopig is er niets dat erop wijst dat een revisie nodig is, maar je weet nooit.
Nog problemen gehad met onderdelen aan de motor?
Andere zaken?
Ik denk dat een complete revisie ongeveer 2000 a 3000 kan gaan kosten.
Als het zover zou zijn dan is een ander blok kopen ook nog een optie. Is voordeliger dan reviseren.
Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- christiaan
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 04 jul 2005 12:45
- Mercedes-Benz: W201 Brabus AB4, W204 Avantgarde
- Specialisatie: W201
- Locatie: Neerbeek
- Contacteer:
Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal nieuw moet zetten bij een revisie, maar mijn benzine 2.6 was al bijna 2000 Euro aan onderdelen. Het revisiewerk heb ik zelf gedaan.
Als je je motor dus wegbrengt voor revisie en je hebt, zoals mij, een nieuwe nokkenas met tuimelaars nodig, dan is het kostbaar. Bij een diesel heb je overigens verstuivers en die heb ik niet. Vandaar dat ik denk dat de materiaalfactuur al gemakkelijk 3000 Euro is. Beetje arbeid erbij en dan krijg je een mooi totaal. Je hebt dan wel een motor die beter is dan een nieuwe. Een diesel hoeft normaalgesproken niet gereviseerd na 200.000. Zat mensen die 6 ton op de klok zetten of gewoon het klokje rond rijden (7cijfertjes) met alleen een nieuwe ketting en een setje verstuivers. Niet te snel beginnen aan een revisie dus.
Groeten,
Christiaan
Als je je motor dus wegbrengt voor revisie en je hebt, zoals mij, een nieuwe nokkenas met tuimelaars nodig, dan is het kostbaar. Bij een diesel heb je overigens verstuivers en die heb ik niet. Vandaar dat ik denk dat de materiaalfactuur al gemakkelijk 3000 Euro is. Beetje arbeid erbij en dan krijg je een mooi totaal. Je hebt dan wel een motor die beter is dan een nieuwe. Een diesel hoeft normaalgesproken niet gereviseerd na 200.000. Zat mensen die 6 ton op de klok zetten of gewoon het klokje rond rijden (7cijfertjes) met alleen een nieuwe ketting en een setje verstuivers. Niet te snel beginnen aan een revisie dus.
Groeten,
Christiaan
190E Brabus 3.0 AB4, Fully loaded
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
hij rijdt vlotter met de 155pk onder de motorkap, vooral beetje extra koppel is leuk. 165pk op 175pk had echter pas echt perfect geweest voor een e-klasse. ik mis nog een beetje kick maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een automaat heb.(pk's kwijt door de automaat)
hij doet de 400 meter trouwens in 17,6 seconden. (sprint meeting eens meegedaan voor de lol.
hij doet de 400 meter trouwens in 17,6 seconden. (sprint meeting eens meegedaan voor de lol.
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hallo Oxbow,
en hoe staat het met het verbruik?
Welk chip?
Groeten, Msmax
en hoe staat het met het verbruik?
Welk chip?
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K