Ik vraag me af wat gebruikelijk is om te doen aan het afloop van de twee jaren volledige garantie van een nieuwe Mercedes.
Moet ik naar de garage en vragen if ze zelf nagaan wat nog eventuele gebreken zijn?
Of moet ik een beurt vragen (moet toch gebeuren) en zelf aangeven wat er volgens mij aan schort?
Kan iemand mij hierover adviseren?
Afloop garantie: keuring?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1633
- Lid geworden op: 30 mei 2016 20:06
- Mercedes-Benz: Porsche Taycan 4s
- Specialisatie: Detailing
als er concrete klachten zijn, dien je deze kenbaar te maken.
De dealer dient deze dan te beoordelen/onderzoeken.
Zijn er geen concrete klachten, of vermoed je verborgen gebreken, kan je evt bij een andere dealer een aankoopkeuring laten doen?
Een slager laat je ook niet zijn eigen vlees keuren.
de staat op de laatste garantiedag is bepalend, alles daarna is goodwill, tevens worden een hoop onderdelen aangeduid als "slijtage onderdelen" en die vallen dan sowieso buiten de garantie.
De dealer dient deze dan te beoordelen/onderzoeken.
Zijn er geen concrete klachten, of vermoed je verborgen gebreken, kan je evt bij een andere dealer een aankoopkeuring laten doen?
Een slager laat je ook niet zijn eigen vlees keuren.
de staat op de laatste garantiedag is bepalend, alles daarna is goodwill, tevens worden een hoop onderdelen aangeduid als "slijtage onderdelen" en die vallen dan sowieso buiten de garantie.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Je kunt volgens mij aan het eind van de eerste 2 jaar, 2 extra jaren garantie erbij kopen (zonder km-beperking). Even je eigen dealer vragen.Borgmonster schreef:Ik vraag me af wat gebruikelijk is om te doen aan het afloop van de twee jaren volledige garantie van een nieuwe Mercedes.
Moet ik naar de garage en vragen if ze zelf nagaan wat nog eventuele gebreken zijn?
Of moet ik een beurt vragen (moet toch gebeuren) en zelf aangeven wat er volgens mij aan schort?
Kan iemand mij hierover adviseren?
Die 2 extra jaar kun je bij aanschaf van een nieuwe auto er ook direct bijkomen (bij min V was dat iets van 800 euro).
#doeslief
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Vraag gewoon of de dealer een einde-garantiekeuring wil doen.
Mijn tegelzetter met een Italiaanse Sprinter kreeg van de F*** dealer aan het einde van de garantieperiode netjes een uitnodiging om langs te komen voor zo iets. Er zijn toch wat prijzige zaken vervangen (de radio en iets aan de voorwielophanging + schokbrekers achter). Ik weet niet hoe MB hier mee omgaat?
Mijn tegelzetter met een Italiaanse Sprinter kreeg van de F*** dealer aan het einde van de garantieperiode netjes een uitnodiging om langs te komen voor zo iets. Er zijn toch wat prijzige zaken vervangen (de radio en iets aan de voorwielophanging + schokbrekers achter). Ik weet niet hoe MB hier mee omgaat?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4258
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Mijn schoonvader kreeg vanuit MB, voor zijn Mercedes B een uitnodiging aan het einde van de garantieperiode. Alles was goed op de leren stoelbekleding na van de bestuurder. Deze is netjes vervangen.
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
- plorie
- Berichten: 20879
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Garantiezaken zijn voor een dealer toch ook inkomsten? Met coulance kan het een ander verhaal zijn, maar kapotte onderdelen binnen de garantieperiode claimt een dealer toch ook weer bij de importeur of fabriek? Naast een tevreden klant heb je dan ook nog omzet, dus een dealer zal er best bij gebaat zijn om eventuele gebreken te vinden en te verhelpen.Raphie schreef:Een slager laat je ook niet zijn eigen vlees keuren.
Logboek S500.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Vroeger deden wij het ook. Echter vonden we vaak niets en het is ook tegen de garantierichtlijnen. Wij mogen geen opdracht geven voor garantiereparaties maar dat moet de klant doen.
Als je voor onderhoud aan de beurt ben dan zou ik het hier mee combineren. Even vragen of ze hem voor de garantie willen nalopen. Anders aankoopkeuring vragen met uitleg einde garantie.
Extra garantie kopen kan best interessant zijn. Let wel dat slijtagedelen (denk aan accu, schokbrekers), software en nog wat andere dingen zijn uitgesloten. Check dus de polis!
Als je voor onderhoud aan de beurt ben dan zou ik het hier mee combineren. Even vragen of ze hem voor de garantie willen nalopen. Anders aankoopkeuring vragen met uitleg einde garantie.
Extra garantie kopen kan best interessant zijn. Let wel dat slijtagedelen (denk aan accu, schokbrekers), software en nog wat andere dingen zijn uitgesloten. Check dus de polis!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Garantie is niet altijd inkomsten. Soms kost het ons geld. Maar we zullen garantiewerk niet weigeren
Als je de auto zelf nieuw hebt gekocht en daar bij de dealer hebt laten onderhouden hoef je je niet druk te maken.
Vanaf de datum van de eerste ingebruikname van uw Mercedes is Mobilo twee jaar lang geldig. Mobilo kan steeds opnieuw worden vernieuwd met 1 jaar. Een onderhoudsbeurt bij een Mercedes-Benz dealer volstaat daarvoor. Bij regelmatig onderhoud blijft Mobilo op die manier tot 30 jaar lang geldig!
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En als dat onderhoud aantoonbaar door een MB dealer op tijd is uitgevoerd zonder extreme uitschietersblitzer schreef:Daar heb je een punt. Maar wat is garantie en wat is pech? Als je in maand 25 stil komt te staan omdat de auto uitelkaar valt. Alles valt en staat sowieso bij goed onderhoud.
in de onderhoudstermijn, duizenden km's of maanden over de beurt bij weinig km's, is er ook nog
de coulance regeling op basis van de reëel te verwachten levensduur van een onderdeel dat
na de garantie periode defect gaat.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Cornelis schreef:En als dat onderhoud aantoonbaar door een MB dealer op tijd is uitgevoerd zonder extreme uitschietersblitzer schreef:Daar heb je een punt. Maar wat is garantie en wat is pech? Als je in maand 25 stil komt te staan omdat de auto uitelkaar valt. Alles valt en staat sowieso bij goed onderhoud.
in de onderhoudstermijn, duizenden km's of maanden over de beurt bij weinig km's, is er ook nog
de coulance regeling op basis van de reëel te verwachten levensduur van een onderdeel dat
na de garantie periode defect gaat.
Let wel dat er juridisch verschil is tussen zakelijk en privé. Zakelijk maak je minder kans omdat je niet de bescherming hebt van het consumentenrecht