Allen,
Met een R170 wil het maar niet lekker vlotten, dus ik verzet de pijlers een beetje.
Ik heb in verband met persoonlijke omstandigheden recent afstand gedaan van mijn 2 hobby auto's (een W108 280SE en C126 560).
Ik ben nu op zoek naar een klassieker in wording, ofwel.....een investering.....
Nu is mijn oog gevallen op een W210 E50 AMG met aantoonbare kmstand onder de 100K en diverse documentatie. 2 plekjes op de linker achterdeur en linker achter wielkast. Deze plekjes zijn klein en met goede zorg zo op te lossen. Ook de wielen de welbekende corrosie, maar die kunnen ze in Strijen beter dan nieuw maken.
Van de E50 zijn er net aan 2700 gemaakt en dat maakt het denk ik op termijn een investeringsobject. Een E50 is nog van de tijd dat AMG geen massa produceerde en het zijn er niet zo veel.
Van de E55 zijn er meer en zelfs van de 500E / E500 W124 zijn er 10000 gemaakt (ook gehad, maar veel te vroeg verkocht gezien het laatste jaar).
Ik lees hier op het forum diverse verhalen / zienswijzes op de W210 E50, maar zijn er mensen die mijn zienswijze onderschrijven?
Hieronder de plekjes van de E50.
Kan iemand mij helpen om de auto zo goed mogelijk te tracen?
De auto is in 2005 naar NL gekomen, het is van origine een duitser en heeft volgens de RDW de afgelopen 9 jaar 1 eigenaar in NL gehad.
Ik heb het chassisnummer en oude papieren in bezit.
W210 E50 AMG Klassiekerstatus?
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- IMG_8840.JPG (93.94 KiB) 1652 keer bekeken
-
- IMG_8841.JPG (106.45 KiB) 1652 keer bekeken
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het zijn heerlijke auto's met een gretig blok, maar een klassieker zie ik het niet worden. Daarvoor is de koets te gewoon en een E te universeel.
Logboek S500.
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3197
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
Je kan via Zomoto.nl en dan bij waardebepaling kan je een kenteken invoeren en vervolgens op historie klikken.
De RDW kijkt alleen naar de laatste 9? jaar waardoor ik daar ook weer 1e eigenaar ben
En/of de garages uit het onderhoudsboekje contacten.
Of een sedan ooit een waardevolle klassieker wordt? ik denk het niet, andersom zal je er ook weinig op afschrijven als je hem netjes houdt.
De RDW kijkt alleen naar de laatste 9? jaar waardoor ik daar ook weer 1e eigenaar ben
En/of de garages uit het onderhoudsboekje contacten.
Of een sedan ooit een waardevolle klassieker wordt? ik denk het niet, andersom zal je er ook weinig op afschrijven als je hem netjes houdt.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Hey Plorie, je bedoeld anders dan de E500 welke ook maar heel subtiel anders is toch?plorie schreef:Het zijn heerlijke auto's met een gretig blok, maar een klassieker zie ik het niet worden. Daarvoor is de koets te gewoon en een E te universeel.
Als liefhebber zie je het gelijk, maar verder ziet iedereen een oude taxi...
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Poppel180 schreef:Je kan via Zomoto.nl en dan bij waardebepaling kan je een kenteken invoeren en vervolgens op historie klikken.
De RDW kijkt alleen naar de laatste 9? jaar waardoor ik daar ook weer 1e eigenaar ben
En/of de garages uit het onderhoudsboekje contacten.
Of een sedan ooit een waardevolle klassieker wordt? ik denk het niet, andersom zal je er ook weinig op afschrijven als je hem netjes houdt.
Super handy!
Historie
Aantal Eigenaren tot nu toe: 8
Datum eerste toelating NL: 17 februari 2005
APK verloopdatum: 05 dec 2017
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 28 november 2011
Dagen Eigenaar: 2017
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 7
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 10 april 2007
Dagen Eigenaar: 1693
Eigenaar tot: 28 november 2011
Eigenaar 6
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 05 februari 2007
Dagen Eigenaar: 64
Eigenaar tot: 10 april 2007
Eigenaar 5
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 26 januari 2007
Dagen Eigenaar: 10
Eigenaar tot: 05 februari 2007
Eigenaar 4
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 01 maart 2005
Dagen Eigenaar: 696
Eigenaar tot: 26 januari 2007
Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 21 februari 2005
Dagen Eigenaar: 8
Eigenaar tot: 01 maart 2005
Eigenaar 2
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 17 februari 2005
Dagen Eigenaar: 4
Eigenaar tot: 21 februari 2005
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Eigenaar/eigenaren onbekend
Eigenaar van: 02 januari 1997
Dagen Eigenaar: 2968
Eigenaar tot: 17 februari 2005
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Een klassieker zal het uiteindelijk wel worden!
Maar een gewaardeerde klassieker betwijfel ik. Zoals Plorie al zegt is de 210 te gewoontjes.
In de UAE en in Japan zijn er mensen aanwezig die de E50 in hun collectie waarderen.
Denk dat het in goede staat houde van E50 duurder is dan wat een E50 ooit kan opbrengen. Door mooie Golf GTI's op te kopen en verkopen heb je meer kans op winst!
Zou eerder aanbevelen om een leuke Benz te kopen die je altijd al hebt willen hebben. Bij verkoop zie je wel wat het verlies is. Echt iets te verdienen zal er maar zelden zijn (helaas). Je kunt het altijd proberen met een E50 maar weet dan wel dat je die keuze sneller met je hart dan met je hoofd zult maken.
Maar een gewaardeerde klassieker betwijfel ik. Zoals Plorie al zegt is de 210 te gewoontjes.
In de UAE en in Japan zijn er mensen aanwezig die de E50 in hun collectie waarderen.
Denk dat het in goede staat houde van E50 duurder is dan wat een E50 ooit kan opbrengen. Door mooie Golf GTI's op te kopen en verkopen heb je meer kans op winst!
Zou eerder aanbevelen om een leuke Benz te kopen die je altijd al hebt willen hebben. Bij verkoop zie je wel wat het verlies is. Echt iets te verdienen zal er maar zelden zijn (helaas). Je kunt het altijd proberen met een E50 maar weet dan wel dat je die keuze sneller met je hart dan met je hoofd zult maken.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Helder. De W211 is een leuke dagelijkse rijder.... Misschien dan toch maar even verder kijken..
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
"wij " hebben nog 3 W210 E55 in de aanbieding die we aan het klaar maken zijn. wellicht is dat een optie .
Komen uit de woestijn en zijn nagenoeg corrossie vrij
Komen uit de woestijn en zijn nagenoeg corrossie vrij
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed