W220 S350
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Volgens mij is een W220 350 een M112 motor. Voor zover ik weet was die balansassen issue een punt van de M272 6-cilinder.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
Ok duidelijk, mocht er wel een balans as probleem zijn, hoe is dit te herkennen? Hoor je duidelijk iets ratelen? Of is dit voelbaar tijdens rijden?
Kop win ik, munt verlies jij.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Sowieso aan motorcodes. De foute onderdelen zitten niet meer in motoren vanaf motorcode 2729..30 468993. Alles daaronder is de 'oude stand' en >loopt kans< op dit issue (maar zeker niet alle exemplaren). Uiteindelijk zal bij de probleemwagens een Check Engine lampje moeten gaan branden. Van wat ik lees is dat het meest duidelijke en voorkomende symptoom van dit issue, zou kunnen dat je een ratel van de ketting zou kunnen horen vanwege de tandwielslijtage. Tijdens het rijden zul je het waarschijnlijk niet merken tot het te laat is.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 feb 2007 13:06
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz w202 C 200 CDI Classic Selection
- Specialisatie: Medicijnen
- Locatie: Utrecht
Sorry dat ik hier inbreek, maar is het ook zo dat bij gerepareerde versies gemodificeerde onderdelen zijn gebruikt? Dus dat bijvoorbeeld na een reparatie dit probleem niet meer terug zou moeten komen eventueel.
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 jan 2016 20:53
- Mercedes-Benz: Mercedes Benz w210 280 v6 w906 311cdi w220 3.7 mopf 316 CDI Vito 110 cdi
- Specialisatie: chauffeur
- Locatie: Haarlem
W220 S350 heeft een 3.7l V6 m112....niets met assproblemeem the maken.zeer zeer goede blok.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dit issue met de balansassen heeft zelfs tot zogenoemde lawsuits en dergelijke geleid dus ze hebben er wel degelijk van geleerd. Als je het werk door Mercedes laat uitvoeren zullen zij alleen onderdelen gebruiken volgens de verbeterde specificaties, dus niet de oude, incorrect-geharde delen. Dus ja, na een reparatie zou je er van af moeten zijn.w201-w202 schreef:Sorry dat ik hier inbreek, maar is het ook zo dat bij gerepareerde versies gemodificeerde onderdelen zijn gebruikt? Dus dat bijvoorbeeld na een reparatie dit probleem niet meer terug zou moeten komen eventueel.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
En zit er in die s350 een 5-traps, of een 7g bak?
Bij de ene advertentie staat 7g en een andere advertentie weer 5-traps aut.
Beide uit 350 en uit 2005.
En het airmatic systeem is dat hetzelfde systeem wat er in mijn huidige wagen zit?
Bij de ene advertentie staat 7g en een andere advertentie weer 5-traps aut.
Beide uit 350 en uit 2005.
En het airmatic systeem is dat hetzelfde systeem wat er in mijn huidige wagen zit?
Kop win ik, munt verlies jij.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Volgens de Duitse wiki had de W220 in eerste instantie alleen 7G op de 8-cilinder varianten. Maar ik zou niet echt weten of ze bijvoorbeeld in het laatste jaar alvast een aantal 350's met 7G hebben geleverd.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- wes1
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 28 okt 2011 15:02
- Mercedes-Benz: Cls500 ,ex W221 S500, ex W211 E500 Elegance 2003. ex w202 c180 sport, ex w124 e320 coupe.
En hoe zit het precies met het soft-close systeem? Is dit gevoelig voor problemen? Of is dit vrij probleemloos? Zijn de kosten daarvan te overzien of gaan we dan richting de &
€1000?
€1000?
Kop win ik, munt verlies jij.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
In ieder geval een indicatie... je zou het altijd kunnen navragen.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=68427Lorinser sr schreef:Ik heb hem niet laten repareren , maar laten vervangen bij MBenzNL want moest ook aan de stardiagnose . Kosten iets van 300 / 400Muro01 schreef:Hmm, ik heb Youtube zelfde doos gezien die je hier op afbeelding hebt.
Het is te repareren door een nieuwe motortje te plaatsen wat in die doos zit, maar als je pech hebt kunnen die luchtkanalen ook smelten is pas te zien als je hem helemaal demonteert.
Ik vraag me af of Mercedes die dingen apart verkoopt of niet, mag ik weten hoe het bij jou zat?
Hele doos of heb je het laten repareren? Enne, wat waren de kosten?
wel een gebruikte.
Je ze ook wel op sloop kunt vinden , maar of ze dan goed zijn ??
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Een compleet nieuwe PSE incl. inleren zit wel richting de 1k. Als de PSE Het probleem is kun je er idd ook een ander motortje in zetten, dan hoef je niet te coderen. Het punt is dat ze vaak doorbranden als gevolg van lekkage in het systeem (en dus overbelasting van de pomp). Het vacuümsysteem in het deurslot zelf wil nog wel eens lek raken, da's geen hele beste constructie. Op alibaba enz. vind je wel revisiesetjes met nieuwe kapjes, maar daar vragen ze ook nog behoorlijk wat voor.
Logboek S500.