Beste allen,
Reeds lang geleden heb ik mezelf hier voorgesteld met mijn C32, die ik nog steeds heb maar niet dikwijls rijdt. Zodoende heeft ie nu nog steeds slechts 154000km. Ik heb ondertussen wat kleinigheden verholpen, en er zijn nog wat kleinigheden te doen. Ik zal die zometeen eens posten in mijn jarenoude logboek.
Nu heb ik vroeger een aantal keer circuit (Spa-Francorchamps) gereden met Subaru Impreza.
Omdat ik daar heel fijne herinneringen aan heb, zou ik dat graag opnieuw doen, maar dan met de C32.
Zijn er hier mensen die de C32 al eens écht hebben gereden op een circuit (op de openbare weg kan de de pk misschien wel eens benutten, maar bijna nooit de handling, of maw de limiet opzoeken)?
Welke upgrades zouden aanbevolen zijn voor de C32 en track gebruik?
De eerste die de pk's wil upgraden wil ik de standaard 354pk eens ten volle zien benutten.
Dus vooral:
- Gearbox: ik las iets over een M mode, was vroeger een zelden genomen optie bij AMG. Wel zeer geïnteresseerd!
- LSD (uiteraard)
- Standaard remmen ok voor occasioneel circuitgebruik?
- Ophanging / onderstuur aanpakken?
- Weet iemand een set afgeleefde AMG velgen (5-spaken design, niet de dubbele spaken)
- ...?
Bedankt!
C32 trackday / circuit gebruik
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Nieuwe remvloeistof?
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Bijvoorbeeld wat vroeger superblue van ATE heette.Mercedesfreund schreef:Nieuwe remvloeistof?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als je die langer dan een half jaar geleden hebt opengemaakt, kun je die beter meteen als klein chemisch afval inleveren.
Remvloeistof trekt water aan (hygroscopisch). Bij teveel water gaat het kookpunt ernstig omlaag, krijg je door het koken belletjes in de vloeistof en aangezien gas samenpersbaar is, heb je dan (ineens) geen remmen meer.
gr J
Remvloeistof trekt water aan (hygroscopisch). Bij teveel water gaat het kookpunt ernstig omlaag, krijg je door het koken belletjes in de vloeistof en aangezien gas samenpersbaar is, heb je dan (ineens) geen remmen meer.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
remmen, remmen en remmen inderdaad, nieuwe vloeistof en blokken/schijven en staalomvlochten remslangen.
Een setje trackday banden (toyo r888, Yokohama A048, Nankang NS-2R, oid) kan zeker ook geen kwaad.
Tevens kan het grondig checken van de ophangingsrubbers/bussen geen kwaad en vervangen als deze scheurtjes hebben (incl motorsteunen, versnellingsbak ophanging, hardy schijf, diff ophanging en bussen waarmee het subframe op de auto gemonteerd zit.
Verder een kuipstoel en harnas om jezelf op je plek te houden
Een setje trackday banden (toyo r888, Yokohama A048, Nankang NS-2R, oid) kan zeker ook geen kwaad.
Tevens kan het grondig checken van de ophangingsrubbers/bussen geen kwaad en vervangen als deze scheurtjes hebben (incl motorsteunen, versnellingsbak ophanging, hardy schijf, diff ophanging en bussen waarmee het subframe op de auto gemonteerd zit.
Verder een kuipstoel en harnas om jezelf op je plek te houden
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Leuk idee,
of het de ideale auto hiervoor is weet ik niet maar als het toch wil kan het, je bent niet de eerste.
Sluit mij als eerste aan bij de hier bovenstaande reacties.
Verder is de koeling erg belangrijk om het vermogen uit de C32 te halen.
Eurocharged is een bedrijf dat je verder moet kunnen helpen, neem contact met ze en kijk wat in het budget past. Hier kun je ook terecht voor je diff, en versnellingsbak mods.
http://www.eurocharged.com/products/c-7 ... n-software
Renntech zit tegenwoordig ook dichtbij de Nurburgring, daar werken ook mensen die je verder moeten kunnen helpen!
http://new.renntechmercedes.de/
of het de ideale auto hiervoor is weet ik niet maar als het toch wil kan het, je bent niet de eerste.
Sluit mij als eerste aan bij de hier bovenstaande reacties.
Verder is de koeling erg belangrijk om het vermogen uit de C32 te halen.
Eurocharged is een bedrijf dat je verder moet kunnen helpen, neem contact met ze en kijk wat in het budget past. Hier kun je ook terecht voor je diff, en versnellingsbak mods.
http://www.eurocharged.com/products/c-7 ... n-software
Renntech zit tegenwoordig ook dichtbij de Nurburgring, daar werken ook mensen die je verder moeten kunnen helpen!
http://new.renntechmercedes.de/
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 aug 2012 18:35
- Mercedes-Benz: W123 230CE
- Locatie: Roeselare (B)
Bedankt voor de reacties.
Ik zal me dus vooral focussen op de remmen, maar de bestaande remklauwen blijven zitten. Nieuwe remvloeistof en stalen remleidingen zijn wat in het budget past...
De ophanging is reeds bekeken, en lijkt goet te zijn. De voorkant werd hersteld.
Verder wil ik de amg zo amg mogelijk houden. Als dat al niet geschikt is om circuit mee te rijden, dan weet ik het niet meer...
Die m-mode interesseert me nog steeds (is een amg factory optie), en ook de lsd (kon ook meteen vanaf affalterbach).
Maar voor een eerste keer houd ik me bij remmen, en banden.
Ik vraag me trouwens af hoe het kan dat die grote remmen onvoldoende zouden zijn? Ik zal het aan de lijve ondervinden denk ik.
Volgens mij kun je geen remmen beoordelen bij straatgebruik, en al helemaal niet met remolie van 10jaar oud.
Zou de koeling onvoldoende kunnen zijn? Wat valt er te verbeteren? Heb je het over motorkoeling, of luchtkoeling (intercooler)?
Ik heb het niet zo voor renntech en eurocharged bedrijven: veel geld voor vooral nog meer power. Power is er genoeg.
Ik zal me dus vooral focussen op de remmen, maar de bestaande remklauwen blijven zitten. Nieuwe remvloeistof en stalen remleidingen zijn wat in het budget past...
De ophanging is reeds bekeken, en lijkt goet te zijn. De voorkant werd hersteld.
Verder wil ik de amg zo amg mogelijk houden. Als dat al niet geschikt is om circuit mee te rijden, dan weet ik het niet meer...
Die m-mode interesseert me nog steeds (is een amg factory optie), en ook de lsd (kon ook meteen vanaf affalterbach).
Maar voor een eerste keer houd ik me bij remmen, en banden.
Ik vraag me trouwens af hoe het kan dat die grote remmen onvoldoende zouden zijn? Ik zal het aan de lijve ondervinden denk ik.
Volgens mij kun je geen remmen beoordelen bij straatgebruik, en al helemaal niet met remolie van 10jaar oud.
Zou de koeling onvoldoende kunnen zijn? Wat valt er te verbeteren? Heb je het over motorkoeling, of luchtkoeling (intercooler)?
Ik heb het niet zo voor renntech en eurocharged bedrijven: veel geld voor vooral nog meer power. Power is er genoeg.
Ik ook niet zo op mensen met ondermaatse remmen op een trackday. Die er op vertrouwen dat, omdat ze het in het eerste en tweede rondje nog goed deden, de remmen in het derde rondje nog steeds zo remmen.dctrl schreef: Ik heb het niet zo voor renntech en eurocharged bedrijven: veel geld voor vooral nog meer power. Power is er genoeg.
Misschien dat EBC remblokken (yellow of red) je nog iets kunnen helpen?
Met goed(e) remmen kan je misschien nog wel meer tijd winnen (en momentum houden) dan met genoeg power
Groet,
Pieter
Pieter
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Snel schreef:Ik ook niet zo op mensen met ondermaatse remmen op een trackday. Die er op vertrouwen dat, omdat ze het in het eerste en tweede rondje nog goed deden, de remmen in het derde rondje nog steeds zo remmen.dctrl schreef: Ik heb het niet zo voor renntech en eurocharged bedrijven: veel geld voor vooral nog meer power. Power is er genoeg.
Misschien dat EBC remblokken (yellow of red) je nog iets kunnen helpen?
Met goed(e) remmen kan je misschien nog wel meer tijd winnen (en momentum houden) dan met genoeg power
EBC Yellow aanrader! Maar toch ben ik bang dat het niet voldoende zal zijn. Met behoorlijk sportief gebruik kom je goed weg met die setup maar wellicht met een trackday niet.
Het gaat vooral om de intercooler(+pomp), wanneer hij warm wordt gaat hij zelf vermogen terugnemen.
Je kan altijd remmen/banden doen, het uitproberen en maak je dan voor jezelf een lijstje.
ga je Spa-Francorchamps rijden of Nurburgring of anders? Opzich is dit ook wel bepalend voor de prioriteiten in je mods.
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
"
Verder wil ik de amg zo amg mogelijk houden. Als dat al niet geschikt is om circuit mee te rijden, dan weet ik het niet meer... "
Da's een denkfout die meer gemaakt wordt.
Het zijn snelle Autobahnburners maar circuitgebruik is daar in het geheel niet mee te vergelijken.
Verder wil ik de amg zo amg mogelijk houden. Als dat al niet geschikt is om circuit mee te rijden, dan weet ik het niet meer... "
Da's een denkfout die meer gemaakt wordt.
Het zijn snelle Autobahnburners maar circuitgebruik is daar in het geheel niet mee te vergelijken.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 aug 2012 18:35
- Mercedes-Benz: W123 230CE
- Locatie: Roeselare (B)
Bedankt voor de reacties.
W220l, je hebt wellicht gelijk over de AMG als autobahnburners.
Michael en snel, ik begin inderdaad met banden en beperkte remmen combo, zonder nieuwe klauwen.
Ik begin op kleinere circuits, zoals ecuyers, mettet en misschien zolder.
Als ik wat meer budget heb dan zeker spa. Spa is het enige circuit dat ik totnogtoe (meermaals) heb gereden, dus ik zal sowieso ontgoocheld zijn...
W220l, je hebt wellicht gelijk over de AMG als autobahnburners.
Michael en snel, ik begin inderdaad met banden en beperkte remmen combo, zonder nieuwe klauwen.
Ik begin op kleinere circuits, zoals ecuyers, mettet en misschien zolder.
Als ik wat meer budget heb dan zeker spa. Spa is het enige circuit dat ik totnogtoe (meermaals) heb gereden, dus ik zal sowieso ontgoocheld zijn...
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
dctrl schreef:Bedankt voor de reacties.
W220l, je hebt wellicht gelijk over de AMG als autobahnburners.
Michael en snel, ik begin inderdaad met banden en beperkte remmen combo, zonder nieuwe klauwen.
Ik begin op kleinere circuits, zoals ecuyers, mettet en misschien zolder.
Als ik wat meer budget heb dan zeker spa. Spa is het enige circuit dat ik totnogtoe (meermaals) heb gereden, dus ik zal sowieso ontgoocheld zijn...
Ik zou niet kiezen voor Zolder, eerder spa aangezien Zolder erg zwaar is op je remmen.
Gewoon lekker rustig doen en genieten van je trackday. Laat dit topic niet negatief klinken en je demotiveren.
Vertrouw erop dat je met trial and error er wel uit komt
Heb je eigenlijk al een logboek voor je project?
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 aug 2012 18:35
- Mercedes-Benz: W123 230CE
- Locatie: Roeselare (B)
Ik heb een eerder beperkt logboek
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 32#p826344
Ik laat me zeker niet demotiveren.
De grotere circuits zijn voorlopig even te duur, en ik weet geen kanaal/club oid voor spa. Ik deed dat vroeger met de Subaru club, die dat heel betaalbaar maakte. Only Subaru uiteraard.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 32#p826344
Ik laat me zeker niet demotiveren.
De grotere circuits zijn voorlopig even te duur, en ik weet geen kanaal/club oid voor spa. Ik deed dat vroeger met de Subaru club, die dat heel betaalbaar maakte. Only Subaru uiteraard.