De stekker die in automaat zit heeft een soort oliekerende tussenmof. Ze kosten bijna niets maar gaan na verloop van tijd lekken, met mogelijk rare storingen tot gevolg. Bij een oliebeurt (van de automaat) worden die over het algemeen standaard vervangen.thermostond schreef:" Stekker" vervangen...welke stekker bedoel je?
Van een Prius naar een C ?
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Logboek S500.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Met je eens, is alleen wel wat boven het budget (kan het op zich betalen, daar niet van, maar het budget was er niet voor niets )WillemH schreef:Zou die bij Roks bekijken, ziet er leuk uit fijne basis
Dank je!plorie schreef:De stekker die in automaat zit heeft een soort oliekerende tussenmof. Ze kosten bijna niets maar gaan na verloop van tijd lekken, met mogelijk rare storingen tot gevolg. Bij een oliebeurt (van de automaat) worden die over het algemeen standaard vervangen.thermostond schreef:" Stekker" vervangen...welke stekker bedoel je?
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Eensch met #1 en #3 en (roze oliefant) complimenten aan iedereen hier dat nog niemand iets heeft gezegd over een prius
Ovrgs kan idd niemand in andermans portemonnee kijken, maar als je dan toch voor MB gaat, ik poste eerder een linkje van een mooie W203 320 in het Noorden des lands............
O nee, dat is weliswaar een hele nette maar zonder parkeersensoren ook een 180 http://www.autobedrijfhaarsma.nl/occasi ... 6627-605bd
Misschien een goede reserve.
Ovrgs kan idd niemand in andermans portemonnee kijken, maar als je dan toch voor MB gaat, ik poste eerder een linkje van een mooie W203 320 in het Noorden des lands............
O nee, dat is weliswaar een hele nette maar zonder parkeersensoren ook een 180 http://www.autobedrijfhaarsma.nl/occasi ... 6627-605bd
Misschien een goede reserve.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Yep, was mij ook al opgevallen in positieve zinRené SLK230 schreef:Eensch met #1 en #3 en (roze oliefant) complimenten aan iedereen hier dat nog niemand iets heeft gezegd over een prius
Yep, zeker een mooie auto, maar wij geven de voorkeur aan een lichte auto qua kleur, tenzij het bordeauxrood isRené SLK230 schreef:Ovrgs kan idd niemand in andermans portemonnee kijken, maar als je dan toch voor MB gaat, ik poste eerder een linkje van een mooie W203 320 in het Noorden des lands............
O nee, dat is weliswaar een hele nette maar zonder parkeersensoren ook een 180 http://www.autobedrijfhaarsma.nl/occasi ... 6627-605bd
Misschien een goede reserve.
Roks heeft als voordeel echt de aller aller laatste W203 de W204 was al ruim een jaar uit en heeft maar 2 eigenaren gehad tot nu toe.
Komt bij mij gewoon weg heel fris over en comand ten opzichte van een APS 50 maakt volgens mij kwa geluid geen fluit uit, enkel klein pijltjes navi ten opzichte van full map navi.
Een Audio 810 pakket daarin tegen (Harman Kardon) maakt wel verschil.
Komt bij mij gewoon weg heel fris over en comand ten opzichte van een APS 50 maakt volgens mij kwa geluid geen fluit uit, enkel klein pijltjes navi ten opzichte van full map navi.
Een Audio 810 pakket daarin tegen (Harman Kardon) maakt wel verschil.
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Idd Willem. Er zit ook 4 jaar en 60k km verschil tussen #1 en #3. Rest alleen de vraag over het onderhoud, wat er qua gewicht aan die trekhaak heeft gehangen en hoe het rijdt. Ovrgs is #1 een 200 en ie Xenon als dat belangrijk is. Maar ook ik zou eerst bij #3 gaan kijken.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Eens, afspraak geprobeerd te maken bij Roks, maar er is al een kijker eerder die morgen. Ik word gebeld als het met die andere persoon niets wordt.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Helaas, die kijker is een koper geworden, de auto bij Roks is dus net aan mijn neus voorbij gegaanthermostond schreef:Eens, afspraak geprobeerd te maken bij Roks, maar er is al een kijker eerder die morgen. Ik word gebeld als het met die andere persoon niets wordt.
Vooralsnog staat de C200K in Oudewater nu bovenaan de lijst. Helaas is deze garage al op zaterdag om 12:00 uur gesloten en kan ik daar nu niet langs.
Is wel 4 jaar ouder, heeft 60.000km meer gereden en is "maar" 2000 euro goedkoper (in vergelijking met de Roks-auto). Prima auto lijkt het, maar is even omschakelen...
Er is echt geen forumlid die voor een mooi prijsje zijn Benzine-C post-facelift aan mij wil verkopen?
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Jammer zeg... Moet het een T-model zijn?
Ik bedoel ik heb er geen, maar dan kan ik als ik wat zie je tippen.
Ik bedoel ik heb er geen, maar dan kan ik als ik wat zie je tippen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Yep, nog even in het kort wat ik zoek:René SLK230 schreef:Jammer zeg... Moet het een T-model zijn?
Ik bedoel ik heb er geen, maar dan kan ik als ik wat zie je tippen.
- Combi (/T-model)
- lichte kleur of bordeauxrood
- Benzine
- Automatische versnelling
- <175.000km, maar liever nog (veel) minder <125.000
- facelift-model
- Avantgarde/Elegance, dus geen instapmodel/classic
- trekhaak (kan ook achteraf, maar scheelt veel geld als er gewoon al 1 op zit en zo vaak heb ik hem niet nodig (alleen af en toe voor de fietsen en dan is het wel zeer handig )
- goede staat van onderhoud incl. historie
- very-nice-to-have: parkeersensoren
- nice-to-have: lederen bekleding
En een prijs die gewoon overeenkomt met wat voor het aangeboden model redelijk te noemen is.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Grappig, bij elke auto die ik zie, zie ik wel een bezwaar om hem niet te kopen nadat die bij Roks niet door is gegaan.
Heb al diverse posts gelezen over verschil tussen mopf en premopf versie. Als ik nu een Pre-mopf vind zonder roest op de bekende plekken, komt het dan ook niet meer en/of is er iets aan te doen om het dan alsnog te voorkomen?
Ik zie diverse best interessante premopf's en zie daar ook best voordelen in, maar vind roest zo'n ongriipbaar iets om te repareren. En dus wil ik het voorkomen...
Heb al diverse posts gelezen over verschil tussen mopf en premopf versie. Als ik nu een Pre-mopf vind zonder roest op de bekende plekken, komt het dan ook niet meer en/of is er iets aan te doen om het dan alsnog te voorkomen?
Ik zie diverse best interessante premopf's en zie daar ook best voordelen in, maar vind roest zo'n ongriipbaar iets om te repareren. En dus wil ik het voorkomen...
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik kan natuurlijk niet in mn glazen bol kijken, maar mijn ervaring (en ik heb er 2 gehad en veel zowel pre- als mopfl bekeken) is dat van de pre-'s de heel late 2003's en vooral vroege 2004's het beste zijn. Pas nog een pre-mopfl sedan op kenteken gezet in 2005 gezien die nergens roest vertoonde. Na mopfl zijn mij geen problemen bekend. Het onderstel van een pre- is althans bij de Elegance ovrgs wat comfortabeler afgesteld.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Dat laatste had ik idd gelezen en spreekt me op zich wel aan...Ik merk dat ik er tegenaan hik om 8000 euro uit te geven voor een 2004 met 180.000km, terwijl een auto van een jaar ouder en vergelijkbare km-stand soms voor 4000 euro minder te koop staat. Natuurlijk ook genoeg aandacht aan historie besteden, maar je kunt er een hoop voor verspijkeren mocht het nodig zijn.René SLK230 schreef:Ik kan natuurlijk niet in mn glazen bol kijken, maar mijn ervaring (en ik heb er 2 gehad en veel zowel pre- als mopfl bekeken) is dat van de pre-'s de heel late 2003's en vooral vroege 2004's het beste zijn. Pas nog een pre-mopfl sedan op kenteken gezet in 2005 gezien die nergens roest vertoonde. Na mopfl zijn mij geen problemen bekend. Het onderstel van een pre- is althans bij de Elegance ovrgs wat comfortabeler afgesteld.
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat vind ik dus ook. D.w.z., de pre-mopfl is wat gevoeliger op z'n elektronische componenten, maar allemaal oplosbaar en vervangbaar. En vind je er een zonder roest, dan zal het wel loslopen. D.w.z. remleidingen e.d. willen wel roesten maar dat hebben alle modellen omdat ze af-fabriek met ijzeren leidingen zijn uitgerust...
Goed kijken naar binnenrand wielkasten a en spatborden v (als het daar begonnen is kan je dat wel laten herstellen maar komt na een paar jaar terug), onderzijde deuren, onder rubbers en naar felsnaden en handgreep kofferdeksel.
Belangrijker is: ik dacht dat je een aantal eisen hebt die alleen samengaan met de modernere varianten audio, telefonie en Comand. Als dat zo is stap je wel over een v/h relevant punt heen. Ik bedoel, wachten tot een betere "Roks" voorbij komt is misschien ook een optie...
Wat IK belangrijker zou vinden: In een C van voor 1ste helft 2002 zit de M111 motor. Die vond ik net wat mooier klinken en rondlopen dan een M271 (ik geloof 1798cc) motor.
Goed kijken naar binnenrand wielkasten a en spatborden v (als het daar begonnen is kan je dat wel laten herstellen maar komt na een paar jaar terug), onderzijde deuren, onder rubbers en naar felsnaden en handgreep kofferdeksel.
Belangrijker is: ik dacht dat je een aantal eisen hebt die alleen samengaan met de modernere varianten audio, telefonie en Comand. Als dat zo is stap je wel over een v/h relevant punt heen. Ik bedoel, wachten tot een betere "Roks" voorbij komt is misschien ook een optie...
Wat IK belangrijker zou vinden: In een C van voor 1ste helft 2002 zit de M111 motor. Die vond ik net wat mooier klinken en rondlopen dan een M271 (ik geloof 1798cc) motor.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 11 mei 2017 22:18
- Locatie: Alphen aan den Rijn
De audio ga ik toch vervangen door aftermarket met nog meer mogelijkheden en kwaliteit dus dat is geen issue om een auto te nemen of laten staan.
Ik zal eens iets gaan lezen over de m111 vs m271, vooral ook over verbruikscijfers. Die moeten wel ongeveer gelijkblijven...
Ik zal eens iets gaan lezen over de m111 vs m271, vooral ook over verbruikscijfers. Die moeten wel ongeveer gelijkblijven...