Het inbouwen van een achteruitrij camera is een veel voorkomende 13-per-dozijn inbouw, maar het inbouwen van stoelverwarming komt niet zo vaak voor. Bij alle vorige 205 C-klasses (waaronder deze) waar we stoelverwarming in hebben gebouwd, betrof het 2015 modellen. Aangezien dit een 2016 model was, heeft mercedes de aansturing voor de stoelverwarming al weer volledig gewijzigd en om dat principe door te zetten is ook de aansturing voor de stoelverwarming in de 2017 modellen al weer helemaal gewijzigd

Het is mij ondertussen al wel duidelijk dat er bij de stoelverwarming voor de 205 C-klasse iets is mis gegaan tijdens de ontwikkeling...de 2015 modellen hebben 2 stuurunits meegekregen (1 per stoel) die de stoelen erg goed weten op te warmen (die worden gewoonweg TE heet) en dus is er voor de 2016 modellen bedacht dat er maar 1 stuurunit gebruikt moet worden waarbij die stuurunit dus 2x zoveel verwarmingsmatjes op moet warmen en de stoelen ook niet meer zo extreem heet worden. Op zich is dat (prijs)gunstig en gezien het feit dat dit principe ook zo bestaat in de A/B/CLA/GLA vermoed ik dat de stoelverwarming aansturing voor de 2015 C-klasse modellen een foutje van de ontwikkelingsafdeling is geweest en dat het eigenlijk vanaf het begin al had moeten zijn zoals het in 2016 werd (de 447 V-klasse die grotendeels is afgeleid van de 205 heeft overigens nog wel steeds 2 stoelverwarmingsunits, maarja - dat zijn ook transporters en die vallen onder een andere afdeling waar niet mee gecommuniceerd wordt

Afgelopen week overigens eenzelfde stoelverwarmingsprobleem gehad in een 176er A-klasse (die werkte eerst met 1 stuurunit en na een memory linker stoel te hebben ingebouwd had die weer 2 stuurunits nodig voor de stoelverwarming

laat de zomer nu maar komen

Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,