hi,
Ik heb in 2014 een A-klasse uit 2013 gekocht, dus nu zo'n 3,5 jaar oud. 100% Mercedes onderhouden, alle beurten keurig gedaan. Liep als een zonnetje de motor.
Tot eind vorig jaar, 28 december 2016: motor doet raar, lampje brandt en hoppa sta stil langs de kant. Pech hulp geeft aan: niet meer doorrijden, er is mogelijk een cilinder stuk.
De auto belandt bij Mercedes in Naaldwijk en diagnose lastig te stellen maar doormetend was het euvel inderdaad de cilinder, kosten: zo'n 5.500 euro. Coulance is er: Mercedes Nederland wil 40% arbeid en 70% materiaalkosten vergoeden. Ik akkoord, want dit kan gewoon slijtage zijn.
Dus de operatie start, de motor gaat open, en dan wordt het vreselijk: de hele motor blijkt helemaal stuk! Kosten: 12.000 euro om de gehele motor te vervangen.
En dan begrijp ik het niet meer: het enige wat Mercedes aangeeft is, is dat ik PECH heb. Ik hoop vandaag een bericht te krijgen met meer technische uitleg, maar dit lijkt me meer op een ondeugdelijk product.
Mercedes is wel bereid om 50% te betalen, maar hiermee ben ik niet akkoord gegaan, ik vind dat dit een fabrieksfout is, waar ik niet de dupe van mag worden.
Heeft iemand op dit forum een idee hoe hiermee om te gaan? Of ervaring mee? Wie bij Mercedes moet ik porren om te beseffen dat ze NU kunnen laten zien dat ze topklasse service hebben en een trouwe klant koesteren door de motor te vergoeden en mij tevreden door te laten rijden met mijn karretje?
bedankt alvast voor het reageren! heb er buikpijn van....
A-klasse-horror: motor helemaal kapot, hoe kan dat?
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Tsja... "Motor helemaal kapot" kan van alles zijn. Wat is er stuk? Wat kan dan een mogelijke oorzaak zijn? Pas dan valt er iets zinnigs te zeggen over hoe coulant het aanbod van MB is.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Allereerst natuurlijk ontzettend balen dat je relatief nieuwe auto zo snel stuk gaat en ook met een dergelijke rekening.
Je mag als consument natuurlijk verwachten dat je een deugdelijk product koopt. En zeker met een auto met een dergelijke nieuwwaarde en reputatie van met merk (wat ze zelf benadrukken)mag je als consument niet verwachten dat je na 3 jaar met een rekening geconfronteerd wordt die 30% van de nieuwwaarde is.
Maar gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen is natuurlijk.
Veel hangt af van wat de schade is, wat de oorzaak is (onderhoud, gebrek aan onderhoud, fabrieksfout). Dan pas weet je of het aanbod van Mercedes, dan wel de dealer redelijk is.
Heb je een rechtsbijstand verzekering ?
Gezien het bedrag is het het waard om deze alvast in te lichten.
Je mag als consument natuurlijk verwachten dat je een deugdelijk product koopt. En zeker met een auto met een dergelijke nieuwwaarde en reputatie van met merk (wat ze zelf benadrukken)mag je als consument niet verwachten dat je na 3 jaar met een rekening geconfronteerd wordt die 30% van de nieuwwaarde is.
Maar gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen is natuurlijk.
Veel hangt af van wat de schade is, wat de oorzaak is (onderhoud, gebrek aan onderhoud, fabrieksfout). Dan pas weet je of het aanbod van Mercedes, dan wel de dealer redelijk is.
Heb je een rechtsbijstand verzekering ?
Gezien het bedrag is het het waard om deze alvast in te lichten.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
En in verlengde daarvan:Eelco77 schreef:Allereerst natuurlijk ontzettend balen dat je relatief nieuwe auto zo snel stuk gaat en ook met een dergelijke rekening.
Je mag als consument natuurlijk verwachten dat je een deugdelijk product koopt. En zeker met een auto met een dergelijke nieuwwaarde en reputatie van met merk (wat ze zelf benadrukken)mag je als consument niet verwachten dat je na 3 jaar met een rekening geconfronteerd wordt die 30% van de nieuwwaarde is.
Maar gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen is natuurlijk.
Veel hangt af van wat de schade is, wat de oorzaak is (onderhoud, gebrek aan onderhoud, fabrieksfout). Dan pas weet je of het aanbod van Mercedes, dan wel de dealer redelijk is.
Heb je een rechtsbijstand verzekering ?
Gezien het bedrag is het het waard om deze alvast in te lichten.
Een jurist kan technische contra expertise vorderen, te verrichten door een onafhankelijke technisch specialist, zodat exact duidelijk wordt waar de oorzaak ligt. Bij een schade van deze omvang zeker aan te raden.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ik weet niet waar je de auto gekocht heb, en met wat voor garantie. Ik denk dat je moet hopen op coulance en volgens mij is dat ook geboden.
Ondeugdelijk product denk ik niet na 3 jaar en na een x aantal kilometers.
Als men 50% van de kosten voor hun rekening nemen, is dat volgens mij niet echt onredelijk?
Ondeugdelijk product denk ik niet na 3 jaar en na een x aantal kilometers.
Als men 50% van de kosten voor hun rekening nemen, is dat volgens mij niet echt onredelijk?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik vraag mij af hoe men in eerste instantie aan die 5500 euro prijs is gekomen?
een hedendaagse motor (en hedendaags is eigenlijk al best wel lang) is in elkaar geschroefd (of eigenlijk toch best wel behoorlijk geplakt) als wegwerp motor en er zijn dan ook niet echt veel onderdelen voor motorrevisie te bestellen
een ruilmotor uit een schade auto of van MBGTC (indien voorradig) komt waarschijnlijk rond de 5500 euro incl. inbouw en garantie
greetingz,
een hedendaagse motor (en hedendaags is eigenlijk al best wel lang) is in elkaar geschroefd (of eigenlijk toch best wel behoorlijk geplakt) als wegwerp motor en er zijn dan ook niet echt veel onderdelen voor motorrevisie te bestellen
een ruilmotor uit een schade auto of van MBGTC (indien voorradig) komt waarschijnlijk rond de 5500 euro incl. inbouw en garantie
greetingz,
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik ging er vanuit dat het Naaldwijk MBDB is en dat ze een goede diagnose hebben gesteld. Ik had echter wel mijn ernstige bedenkingen bij de 12.000 euro. Aangezien een ruilmotor ergens tussen de 2500-3500 euro mag kosten. Tussen de 5 en 6000 euro inclusief inbouw is dus redelijk.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ik neem aan dat de dealer een splinternieuwe motor monteert..? Dus dan heb je voor de prijs van wat een ruil motor kost met enige ervaring een nieuwe. Lijkt mij een goede deal dan toch? Heb je aan alle kanten garantie weer en een vers blok.
Uit een schadebak moet je maar weer afwachten hoe het gaat lopen en de dealer zal waarschijnlijk dan ook geen garantie geven.
Uit een schadebak moet je maar weer afwachten hoe het gaat lopen en de dealer zal waarschijnlijk dan ook geen garantie geven.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Motor helemaal stuk.. klinkt als garage taal tegenover de onwetende leek..
Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurd is, want tenzij er bij die ene kapotte cilinder onderdelen in stukken gebroken zijn/ stukken naar buiten gekomen zijn/ gat in het blok o.i.d. (olie op straat), is een blok meestal gewoon te reviseren en dan heb je in principe ook een z.g.a.n. blok met garantie en dat kost veeeel minder dan 12 K.
Er zijn tegenwoordig trouwens ook diverse revisiebedrijven die de volledige klus aannemen, dus reviseren incl in-en uitbouwen, daar wordt dan alles in één hand gehouden.
Zou allereerst een specifieke uitleg willen hebben wat er dan precies kapot is en waarom reparatie/revisie niet mogelijk is..
Ik ben wel benieuwd wat er dan gebeurd is, want tenzij er bij die ene kapotte cilinder onderdelen in stukken gebroken zijn/ stukken naar buiten gekomen zijn/ gat in het blok o.i.d. (olie op straat), is een blok meestal gewoon te reviseren en dan heb je in principe ook een z.g.a.n. blok met garantie en dat kost veeeel minder dan 12 K.
Er zijn tegenwoordig trouwens ook diverse revisiebedrijven die de volledige klus aannemen, dus reviseren incl in-en uitbouwen, daar wordt dan alles in één hand gehouden.
Zou allereerst een specifieke uitleg willen hebben wat er dan precies kapot is en waarom reparatie/revisie niet mogelijk is..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 02 aug 2016 20:48
- Mercedes-Benz: W639 Vito 4x4 116 CDI
- Locatie: Belgisch Limburg
Even los van het feit dat 50% redelijk is mag je ervan uitgaan dat een auto bij juist gebruik en onderhoud langer meegaat dan 3,5 jaar. Het probleem zal zitten in de bewijslast.Fuseekogel schreef:
Ondeugdelijk product denk ik niet na 3 jaar en na een x aantal kilometers.
Als men 50% van de kosten voor hun rekening nemen, is dat volgens mij niet echt onredelijk?
Heb onlangs een advocaat om info gevraagd in een garantie kwestie.
Hij vertelde mij dat de verkopende partij (dat hoeft dus geen dealer te zijn) in principe de gehele verwachte levensduur verantwoordelijk is voor het geleverd product.
Het bewijzen is dus wel erg lastig want de verkopende partij zal zeker zeggen dat je iets niet goed gedaan hebt waardoor het nu stuk is. Dus als je als kopende partij kunt bewijzen dat je niets fout hebt gedaan dan maak je wel een kans.
De tip om een rechtsbijstand verzekering in te schakelen met een technische contra expertise is de juiste weg die je moet bewandelen als je zeker bent van je gelijk.
-
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Misschien ben ik te veel doemdenker, maar het verhaal komt op mij over als 12000 euro rekenen voor een 6000 euro kostende reparatie en dan vervolgens 50% coulance bieden, met als gevolg dat je onder de streep uiteindelijk toch de hele reparatie zelf hebt betaald.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Dat is ook wel ongeveer zo; de coulance bestaat uit het feit dat er niets verdiend wordt aan de reparatie .dutchtbi schreef:Misschien ben ik te veel doemdenker, maar het verhaal komt op mij over als 12000 euro rekenen voor een 6000 euro kostende reparatie en dan vervolgens 50% coulance bieden, met als gevolg dat je onder de streep uiteindelijk toch de hele reparatie zelf hebt betaald.
(dus geen loon voor het personeel en de verwarming moet laag lol)
Mercedes maakt rijden geweldig .