Ik zou de auto lekker inruilen voor een auto van een ander merk. In iedere reactie geef je weer aan dat je het niets vindt; in die gemoedstoestand zal het ook nooit meer wat worden tussen jou en MB. Dit is niet flauw bedoeld, maar een oprecht advies.A. Tanis schreef:[...] Wat een triest bedrijf......is het nou zo moeilijk om wat service te verlenen..????
Mijn ouders hebben decennia lang BMW gereden, en volgens mijn vader heeft hij daar nooit echt kosten aan gehad. Dat klopt ook, want die auto's waren altijd geleased (dus inderdaad nooit kosten voor hem ). Na zijn pensionering heeft hij nog 1x een Bimmer gekocht, en toen een jonge gebruikte W169 A-klasse. Oh, oh, oh, wat was hij beledigd dat hij überhaupt reparatiekosten had. In de ca. 6-7 jaar dat ze de W169 hebben gehad hebben ze moeten vervangen (naast het reguliere onderhoud bij de MB dealer): 1 bobine, 1 portierslot, 1 remlichtschakelaar, en 1 startrelais. Dit maakte de auto in zijn ogen onbetrouwbaar.
Ze hebben ook 1x gebruik gemaakt van de Mobiliteitsservice, toen in Frankrijk (Bretagne) de auto opeens niet meer wilde starten (het voornoemde startrelais) net toen ze aan het eind van de vakantie naar huis wilden rijden. Mijn vader was stikbeledigd dat hij de MB alarmcentrale niet kon bereiken, maar vergat te vermelden dat hij geen GSM dekking had in die uithoek van Frankrijk. Ook vond hij het echt pet dat hij niet werd teruggebeld door Mercedes-Benz, maar vergat te vermelden dat hij altijd zijn telefoon uit heeft staan (behalve als hij zelf wil bellen ). Ze hebben een tijdje moeten wachten tot ze eindelijk ergens met een taxi werden opgehaald (wat ze waardeloos vonden), maar hebben wel een weekeinde op kosten van MB in een hotel gezeten (in afwachting van de reparatie). De MB alarmcentrale had echt een prima 4-sterren hotel geregeld voor mijn ouders, en ze hebben echt een hartstikke leuk weekeinde gehad, maar als je over het voorval begint dan zal mijn vader het wachten op de taxi aanhalen.
Ik zeg nu niet dat je op dezelfde manier redeneert als mijn vader in bovenstaand verhaal. Wat ik er echter wel mee wil aangeven is dat als iemand eenmaal in die negatieve modus zit, het gewoon nooit meer goed komt. De rammel voorin je auto is bijvoorbeeld verholpen, maar vind je nog steeds de moeite om te vermelden als een negatief punt. Dit geeft aan dat het verhelpen van een klacht kennelijk voor jou niets meer uithaalt, en dan zou ik gewoon weer lekker overstappen op de Bimmer.
Een vriend van me rijdt een BMW 530 touring "hybrid drive" (of hoe zoiets ook mag heten). Hij is er als BMW adept echt super tevreden over. Het feit dat de auto ca. een week per maand bij de BMW dealer staat voor reparatie "hoort erbij" volgens hem. Het feit dat de leasemaatschappij al 2x heeft overwogen om de auto NIET meer te laten repareren omdat de kosten te hoog waren (bijv. een nieuw motorblok ) is "niet ongebruikelijk". Ik heb hem eens aangeraden om over te stappen op de nieuwe E-klasse, maar dat zag hij absoluut niet zitten. Ik weet zeker dat als hij WEL een MB zou nemen hierna, dat hij iedere aanleiding (tot aan een leeg gereden brandstoftank toe) zou aangrijpen als een bevestiging van zijn rotsvaste geloof in het feit dat er niets boven een BMW gaat. Ik hoop dus ook van ganser harte dat hij BMW blijft rijden
Arjen.