S210 E55 AMG
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
In het Photoshop topic kunnen ze je misschien helpen. Daar zitten er tussen die me toch handig zijn!
[edit] Hier dus
[edit] Hier dus
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 06 jan 2016 10:58
- Mercedes-Benz: S212 V8 biturbo W212 63AMG
- Specialisatie: Compounding
- Locatie: Tiel
Mooi die all-road versie. Vind het persoonlijk een groot gemis dat Mercedes geen all-road versie heeft van de C-klasse en E-klasse estates. De Audi A6 is echt een mooi ding en de iets hogere ophanging is voor mij best vaak een must. De W211 Elegance uitvoering is bij mij al laag genoeg, ik zou niet weten hoe andere mensen met een AMG of BMW M-serie rond kunnen rijden zonder de bumpers te schaven of de bodemplaat er onderuit te schuren.Cornelis schreef:W220L schreef:CLR schreef:Staat eentje bij Youngtimer select in Alkmaar. Let wel, de spatborden zijn nogal opzichtig opgeklopt, volgens de advertentie op speciaal verzoek destijds bij AMG zelf.
Die komt oorspronkelijk uit Japan.
Daar zijn ook de spatborden uitgeklopt, door Auto Project-D .
Wel een aparte auto
Het alternatief: een GLK. Daarvan vind ik het brandstof verbruik (1:12) echt hoog en van de ML (1:10) al helemaal. Met een S210/S211/S212 kan je netjes 1:16 tot 1:20 rijden wat je nooit gaat lukken met een SUV-achtig ding. De A6 all-road TDI is in staat om 1:15 tot 1:18 te rijden dus daar heb je een mooi excuus mee om lekker door te knallen naar je Oosterse bestemmingen . Oja, ik praat ook over Oosterse snelheiden haha. Ik tik in Polen de begrenzer gewoon op 200km/h en zit in alle comfort 1:13,9 te rijden.
On topic: Waarom een Youngtimer op AMG eigenlijk? Dan zijn alle voordelen gelijk weg. Als je eens in een Excel sheet uitwerkt wat je fiscaal aan young-timer rijden bespaart uitzet tegenover het enorme brandstof- en onderhoudskosten van die dingen kom je misschien op leuke verassingen uit.
Naar mijn idee is bijvoorbeeld een normale E500 V8 zuiniger en, doordat er normale productie(!) onderdelen op zitten, goedkoper in onderhoud.
Ik kan natuurlijk niet in uw portemonnee kijken, als ik het kon reed ik een lange S65AMG 4-matic.
Dat kan je niet vergelijken. Een AMG is een 500 met een hele grote funfactor. Een 500 is gebouwd om in luxe grote stappen te maken.
Als je echt goedkoop wilt rijden dan moet je een Aygo pakken hoe je ook gaat rekenen. En je stapt er betrekkelijk makkelijk in, het lage gewicht geeft een enorm voordeel in de modder en je bijtelling is minimaal.
Als je echt goedkoop wilt rijden dan moet je een Aygo pakken hoe je ook gaat rekenen. En je stapt er betrekkelijk makkelijk in, het lage gewicht geeft een enorm voordeel in de modder en je bijtelling is minimaal.
Only dead fish go with the flow
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Helemaal mee eens! Heb mijzelf totaal vergist in een 500, een 500 is in vergelijking met alle respect saai. Al wil het wel zo zijn dat een E500 nog steeds een briljante auto is voor wat het is. Maar het is geen E55.Stefan schreef:Dat kan je niet vergelijken. Een AMG is een 500 met een hele grote funfactor. Een 500 is gebouwd om in luxe grote stappen te maken.
Als je echt goedkoop wilt rijden dan moet je een Aygo pakken hoe je ook gaat rekenen. En je stapt er betrekkelijk makkelijk in, het lage gewicht geeft een enorm voordeel in de modder en je bijtelling is minimaal.
-
- Berichten: 3441
- Lid geworden op: 19 okt 2005 08:53
- Mercedes-Benz: E55 AMG
- Specialisatie: Wachten
Het gequote verhaaltje gaat ook niet over een allroad S210 maar over een "één uit weinig"ex-Japan widebody E55 AMG Estate.
En dat vergelijken met een Audi...
Naja dat kan, maar dan wordt het een S6 Avant c5 , met 340 pk en quattro.
Het enige voordeel is dan het quattro-systeem, binnenruimte en rijgevoel zijn niet te vergelijken met de E55 kan ik uit eigen ervaring zeggen. Om het over het verbruik maar niet te hebben.
Verbruik van de S6 ligt hoger dan de E55, veel hoger...
En dat vergelijken met een Audi...
Naja dat kan, maar dan wordt het een S6 Avant c5 , met 340 pk en quattro.
Het enige voordeel is dan het quattro-systeem, binnenruimte en rijgevoel zijn niet te vergelijken met de E55 kan ik uit eigen ervaring zeggen. Om het over het verbruik maar niet te hebben.
Verbruik van de S6 ligt hoger dan de E55, veel hoger...
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wezel schreef:ik zit al in de s211's dus de 210's kijk ik ondertussen niet meer zo veel naar ;D
Verstandige keuze
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 06 jan 2016 10:58
- Mercedes-Benz: S212 V8 biturbo W212 63AMG
- Specialisatie: Compounding
- Locatie: Tiel
Wat is uiteindelijk de keuze geworden van de topic starter? Of is de zoektocht nog gaande?
Bedankt voor jullie reacties haha, de boel is weer op scherp gezet door de vergelijking met een Audi aan te gaan op het Mercedes Forum
Bedankt voor jullie reacties haha, de boel is weer op scherp gezet door de vergelijking met een Audi aan te gaan op het Mercedes Forum
Zet die Audi bril af en lees het topic nog eens. Om tijd te besparen mag je de eerste helft overslaan.Novazezi schreef:Wat is uiteindelijk de keuze geworden van de topic starter? Of is de zoektocht nog gaande?
Bedankt voor jullie reacties haha, de boel is weer op scherp gezet door de vergelijking met een Audi aan te gaan op het Mercedes Forum
Only dead fish go with the flow
ik ga zaterdag bij een s211 kijken dus de keuze is niet gevallen op de groene s210 e55 en de zilveren s210 e55. Niet omdat er perse iets mis is met de auto's maar wel een mismatch met mijn wensen.Novazezi schreef:Wat is uiteindelijk de keuze geworden van de topic starter? Of is de zoektocht nog gaande?
Bedankt voor jullie reacties haha, de boel is weer op scherp gezet door de vergelijking met een Audi aan te gaan op het Mercedes Forum
de zilveren komt mij over als een eerlijke auto met wel wat werk (roest kofferbak en scherm) ik heb de verkoper een voorstel gedaan maar nooit meer wat gehoord..
de groene vond ik de kleur niet helemaal wat ik zocht en deze had geen parkeer sensoren wat ik toch wel graag wilde hebben gezien mijn kleine garagebox.
over het algemeen ben ik van de s210 afgestapt omdat ik ook gelijk liever een wat nieuwere auto wil gaan rijden t.o.v. mijn huidige c43....
dus dat is de status in het kort.
zaterdag meer nieuws
W202 C43 AMG 1:43