SLK R170 handige tips en vragen die veel terugkomen
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 feb 2017 18:19
- Mercedes-Benz: SLK
- Locatie: Volendam
- Contacteer:
Waar ik vanmorgen aan zat te denken, wellicht het netje en dan met tussen de rolbars een doorzichtig stuk plastic, zoals ook in softtop cabrios en in voortenten zit ect. Dan behoud je zicht in je binnenspiegel, en kan je hem makkelijk weghalen. Als er meer mensen hierin geïnteresseerd zijn dan kan ik dit eens vragen bij een zeilmakerij of iets in die richting.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 feb 2017 18:19
- Mercedes-Benz: SLK
- Locatie: Volendam
- Contacteer:
Nog een heel ander dingetje, naast touren met de auto ben ik ook fanatiek fietser(wielrennen en mtb)
Iemand ervaring met een fietsendrager op een SLK? zo ja hoe.
Iemand ervaring met een fietsendrager op een SLK? zo ja hoe.
Kiki...
'k zit met dezelfde vraag. Ben zowel "racer" als "biker" en vraag me af hoe de fiets mee te nemen. Bij aanschaf vertelde men bij de dealer dat een trekhaak niet mogelijk (afgezien van het feit dat 't sowieso niet "smoelt") is (ben vergeten door te vragen waarom dit is...) dus de optie van een drager op de trekhaak vervalt. Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dat de Seasucker ( https://www.seasucker.com ) maar vraag me af of de dakconstructie hier niet onder lijdt....
'k zit met dezelfde vraag. Ben zowel "racer" als "biker" en vraag me af hoe de fiets mee te nemen. Bij aanschaf vertelde men bij de dealer dat een trekhaak niet mogelijk (afgezien van het feit dat 't sowieso niet "smoelt") is (ben vergeten door te vragen waarom dit is...) dus de optie van een drager op de trekhaak vervalt. Voorlopig ben ik nog niet verder gekomen dat de Seasucker ( https://www.seasucker.com ) maar vraag me af of de dakconstructie hier niet onder lijdt....
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 feb 2017 18:19
- Mercedes-Benz: SLK
- Locatie: Volendam
- Contacteer:
welicht dat zoiets een optie is, alleen dan zit je nog met je kenteken. wellicht als je de wielen er uit haalt dat je daar dan geen last van heb
- Bijlagen
-
- menabo-m-plus-fietsdrager-mistral.jpg (54.18 KiB) 4855 keer bekeken
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21 feb 2017 18:19
- Mercedes-Benz: SLK
- Locatie: Volendam
- Contacteer:
Waarmee smeren jullie de schanierpunten en de aansluitrand van jullie dak?
Ik lees online over Krtyox maar dat ken ik niet. Voldoet zuurvrije vaseline?
Ik lees online over Krtyox maar dat ken ik niet. Voldoet zuurvrije vaseline?
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Hoi op de eerste pagina van dit topic staat een link met alle smeerpunten voor het dak.
Ik heb alleen ervaring met het originele middel van MB, dat spul is wel prijzig maar werkt perfect.
Een aantal mensen hebben goede ervaring met Gummi plege.
Datbis een stuk goedkoper, maar volgens mij alleen op EBay te krijgen.
Kijk ook even dit topic
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... ud#p705584
Ik zou niet voor vaseline gaan, bovenstaande producten zijn speciaal voor rubbers, zelfs een lichte lekkage wordt ermee opgelost.
Ik heb alleen ervaring met het originele middel van MB, dat spul is wel prijzig maar werkt perfect.
Een aantal mensen hebben goede ervaring met Gummi plege.
Datbis een stuk goedkoper, maar volgens mij alleen op EBay te krijgen.
Kijk ook even dit topic
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... ud#p705584
Ik zou niet voor vaseline gaan, bovenstaande producten zijn speciaal voor rubbers, zelfs een lichte lekkage wordt ermee opgelost.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
kikiracing schreef:Waarmee smeren jullie de schanierpunten en de aansluitrand van jullie dak?
Ik lees online over Krtyox maar dat ken ik niet. Voldoet zuurvrije vaseline?
Krytox is goed maar erg duur.
Ik zou deze nemen doet hetzelfde voor een fractie van de prijs, gebruik hem zelf al jaren.
Heeft bij mijn eerste slk zelfs een lekkage verholpen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Einszett-Gumm ... 1422930485
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Het is een beetje off-topic in dit onderwerp, maar er bestaan afneembare trekhaken voor de R170 (en R171 en R172).kikiracing schreef:Nog een heel ander dingetje, naast touren met de auto ben ik ook fanatiek fietser(wielrennen en mtb)
Iemand ervaring met een fietsendrager op een SLK? zo ja hoe.
Als je hier iets naar beneden scrollt dan zie je foto's van een afneembare trekhaak op een R170 SLK32 AMG.
En anders gewoon een klein beetje verbouwen...
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
Heb veel van de links doorgespit maar mij probleem ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen, cruisecontrol(pookje) is lam, los aan de binnekant van het stuur vermoed ik want het "lim" lampje brand wel als ik deze op de pook induw. Iemand tips?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Heb je dat ook als je de wisser/knipper hendel indrukt? Ik lees dat de stuurkolom afdekking nog wel eens los wil zitten (google bijv. op cruise control stalk). Je zou het stuur er eens af kunnen halen en kijken of alle schroefjes wel goed vast zitten.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Hier een link waarin veel info staat hierover.
Het kan inderdaad in de bevestiging zitten.
Uiteindelijk zit hij maar met 1 schroef vast, zie fig 6.
Je bent wel ffe zoet denk ik voordat je daar bent
Overigens een goeie site voor allerlei andere problemen.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... acment.htm
Succes met oplossen
Het kan inderdaad in de bevestiging zitten.
Uiteindelijk zit hij maar met 1 schroef vast, zie fig 6.
Je bent wel ffe zoet denk ik voordat je daar bent
Overigens een goeie site voor allerlei andere problemen.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... acment.htm
Succes met oplossen
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
Nee is echt enkel bij de CC, de rest werkt naar behoren.Helmy schreef:Heb je dat ook als je de wisser/knipper hendel indrukt? Ik lees dat de stuurkolom afdekking nog wel eens los wil zitten (google bijv. op cruise control stalk). Je zou het stuur er eens af kunnen halen en kijken of alle schroefjes wel goed vast zitten.
Dankje zal dit is doornemen.Ton Selhorst schreef:Hier een link waarin veel info staat hierover.
Het kan inderdaad in de bevestiging zitten.
Uiteindelijk zit hij maar met 1 schroef vast, zie fig 6.
Je bent wel ffe zoet denk ik voordat je daar bent
Overigens een goeie site voor allerlei andere problemen.
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... acment.htm
Succes met oplossen
Hoi,
Als je cruise control handle een beetje begint te zwabberen/zwalken, dan moet je 3 schroefjes vast zetten.(gele pijlen en paarse pijl)
Dit is foto 6 op het bovenstaande artikel van Pelicanparts.
Als je de handle compleet wil vervangen (vaak is dat helemaal niet nodig). Maar enfin als dat nodig is dan hoef je echt niet die stekker met het draad ook te vervangen. Soldeer de cruise control handle even los en zet de bedrading over op de nieuwe handle. Dat scheelt een hele hoop werk om de onderkant los te halen.
De torx 30 moet wel vrij lang zijn (ca 7cm) en verder heb ik ook een speciaal bitje op ebay gezien wat hiervoor verkocht word.
Enfin bij zit de handle nu weer prima op zijn plek en zit verder mooi stevig vast.
Een klusje van ca 2 uur als je het voor de eerste keer doet (met het juiste gereedschap bij de hand).
Veel succes met uw SLK.
Ron.
Als je cruise control handle een beetje begint te zwabberen/zwalken, dan moet je 3 schroefjes vast zetten.(gele pijlen en paarse pijl)
Dit is foto 6 op het bovenstaande artikel van Pelicanparts.
Als je de handle compleet wil vervangen (vaak is dat helemaal niet nodig). Maar enfin als dat nodig is dan hoef je echt niet die stekker met het draad ook te vervangen. Soldeer de cruise control handle even los en zet de bedrading over op de nieuwe handle. Dat scheelt een hele hoop werk om de onderkant los te halen.
De torx 30 moet wel vrij lang zijn (ca 7cm) en verder heb ik ook een speciaal bitje op ebay gezien wat hiervoor verkocht word.
Enfin bij zit de handle nu weer prima op zijn plek en zit verder mooi stevig vast.
Een klusje van ca 2 uur als je het voor de eerste keer doet (met het juiste gereedschap bij de hand).
Veel succes met uw SLK.
Ron.
- Bijlagen
-
- foto 6 van Pelicanparts artikel over het in en uitbouwen van de cruise control
- SLK_cruisec.jpg (81.64 KiB) 4119 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Een SLK R170 bj 1997-2004 wil op den duur wel eens wat minder strak gaan sturen en/of wordt gevoeliger voor spoorvorming.
Zijn je banden (A-merk) oke en is ie goed uitgelijnd, grote kans kans dat de stuurdemper (type fietspomp dwars onder je auto tpv je stuurstangen) aan vervanging toe is. Kost tientjes bij de dealer zit met twee bouten en moeren vast. Een DIY-klusje.
Bij hogere km standen /leeftijden wil ook de bus van de hulparm (idlerarm) van de stuurstang rechts door verouderend rubber wat speling geven op den duur. Kost idem tientjes.
"Waar zit dat ding en hoe ziet het er uit?"
Je kan zelf makkelijk een tekening met onderdeelnummer raadplegen.
Bij een SLK zit het stuurhuis links (bestuurderszijde dus) en loopt daarvandaan een stuurstang naar rechts richting rechter voorwiel. Die stang wordt aan de rechterzijde van de middentunnel nog een keer ondersteund en scharniert daar in een metalen bus met daarin een rubber bus waar doorheen een bout met moer steekt, met een armpje er aan. De idler of pitman arm. Ergens rechts van je baksteun.
Die bus zie je zo niet omdat er een kapje overheen zit geloof ik. Maar goed die rubber bus kan op den duur ook wat speling gaan geven. Die vervangen (paar tientjes) levert weer extra strakheid qua sturen op. Als dat nu al 100% is, hoef je het niet te doen. Als je denkt kan strakker checken of er speling is daar. Voorzichtig met breekijzer / grote schroevendraaier oid, want slecht met de hand te voelen.
Op http://mb-teilekatalog.info/ vul je rechtsboven je chassis nummer in.
Links zit een knop met het type nummer van je aut. Kan je gelijk ook zien welke opties er af fabriek op zaten.
Op de achterliggende bladen kan je per groep de tekeningen met alle onderdelen en onderdeelnummers raadplegen.
ALS je m koopt die bus, dan aub origineel MB uit het onderdelenmagazijn. Kost een paar tientjes.
Dit is een voorbeeld van E-bay. http://www.ebay.ie/itm/PITMAN-ARM-REPAI ... SwbopZQ9km
Maak foto's zodat je weet hoe dingen zaten voordat je ze los maakt.
Gebruik alleen originele bvk MB onderdelen met zelfborgende bouten/moeren/locktite (en -nieuwe- splitpennen als je die tegenkomt). Zet zaken vast met het voorgeschreven moment.
Ben je geen door de wol geverfde sleutelaar, laat dit soort dingen dan over aan een ervaren monteur.
Zijn je banden (A-merk) oke en is ie goed uitgelijnd, grote kans kans dat de stuurdemper (type fietspomp dwars onder je auto tpv je stuurstangen) aan vervanging toe is. Kost tientjes bij de dealer zit met twee bouten en moeren vast. Een DIY-klusje.
Bij hogere km standen /leeftijden wil ook de bus van de hulparm (idlerarm) van de stuurstang rechts door verouderend rubber wat speling geven op den duur. Kost idem tientjes.
"Waar zit dat ding en hoe ziet het er uit?"
Je kan zelf makkelijk een tekening met onderdeelnummer raadplegen.
Bij een SLK zit het stuurhuis links (bestuurderszijde dus) en loopt daarvandaan een stuurstang naar rechts richting rechter voorwiel. Die stang wordt aan de rechterzijde van de middentunnel nog een keer ondersteund en scharniert daar in een metalen bus met daarin een rubber bus waar doorheen een bout met moer steekt, met een armpje er aan. De idler of pitman arm. Ergens rechts van je baksteun.
Die bus zie je zo niet omdat er een kapje overheen zit geloof ik. Maar goed die rubber bus kan op den duur ook wat speling gaan geven. Die vervangen (paar tientjes) levert weer extra strakheid qua sturen op. Als dat nu al 100% is, hoef je het niet te doen. Als je denkt kan strakker checken of er speling is daar. Voorzichtig met breekijzer / grote schroevendraaier oid, want slecht met de hand te voelen.
Op http://mb-teilekatalog.info/ vul je rechtsboven je chassis nummer in.
Links zit een knop met het type nummer van je aut. Kan je gelijk ook zien welke opties er af fabriek op zaten.
Op de achterliggende bladen kan je per groep de tekeningen met alle onderdelen en onderdeelnummers raadplegen.
ALS je m koopt die bus, dan aub origineel MB uit het onderdelenmagazijn. Kost een paar tientjes.
Dit is een voorbeeld van E-bay. http://www.ebay.ie/itm/PITMAN-ARM-REPAI ... SwbopZQ9km
Maak foto's zodat je weet hoe dingen zaten voordat je ze los maakt.
Gebruik alleen originele bvk MB onderdelen met zelfborgende bouten/moeren/locktite (en -nieuwe- splitpennen als je die tegenkomt). Zet zaken vast met het voorgeschreven moment.
Ben je geen door de wol geverfde sleutelaar, laat dit soort dingen dan over aan een ervaren monteur.
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 23 okt 2017 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings