Actieradius C350e Plugin Hybrid

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Armandvw
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2015 23:00
Mercedes-Benz: Mercedes c350e Plugin Hybrid Estate 2015

17 nov 2015 13:20

Dag,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen op een volle tank plus acco qua actieradius van de plugin hybrid.

Dank
Gebruikersavatar
Robbertos
Berichten: 93
Lid geworden op: 27 mar 2015 20:05

17 nov 2015 15:37

Dat ligt er helemaal aan hoeveel KM je rijd met een volle accu. Als dit maar 20 km is en je kunt weer laden dan haal je natuurlijk een heel hoog actieradius en verbruik je geen brandstof.

Ik rijd zelf ongeveer 1000 KM voor dat ik weer moet tanken. Mijn woon werk verkeer is 53Km enkele reis. In het weekend rijd ik veel kleine stukjes dus veel meer op de accu.
Armandvw
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2015 23:00
Mercedes-Benz: Mercedes c350e Plugin Hybrid Estate 2015

17 nov 2015 18:59

Dank je voor je reactie. Ik was benieuwd ivm wintersport of ik tussendoor nog moet tanken of dat ik met een tankinhoud plus accu de 1000km ga halen.

Gr
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

17 nov 2015 19:04

Op lange afstanden is de accuradius natuurlijk peanuts. Gewoon veel tanken en CO2 uitstoten met die 7%-bak. Of neem de fabrieksopgave als uitgangspunt en stuur achteraf een boze brief dat het niet klopte :owja:

Conclusie: dat elektrische geneuzel is alleen leuk voor woon-/werkverkeer.
Logboek S500.
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

17 nov 2015 19:19

plorie schreef:Op lange afstanden is de accuradius natuurlijk peanuts. Gewoon veel tanken en CO2 uitstoten met die 7%-bak. Of neem de fabrieksopgave als uitgangspunt en stuur achteraf een boze brief dat het niet klopte :owja:

Conclusie: dat elektrische geneuzel is alleen leuk voor woon-/werkverkeer.
Laatst naar Leeuwarden gereden en Terneuzen. Bij de benzinepomp zeiden ze : " hoi, ben je daar alweer !". Toen ik zei dat het een hybride was hebben we samen smakelijk staan lachen.
Woon- en werkverkeer tot 30 km werkt perfect. Daarna zeul je 200kg extra mee. En dan hebben we het niet eens over de dakkoffer voor de wintersport 8-) .

Verder rijdt ie perfect en het is zonde om er langzaam mee te rijden.
In parkeergarages heb je ook een lekker breed plekje vaak dicht bij de uitgang/betaalautomaat :goedzo: .
mvd1968
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 okt 2015 15:15
Mercedes-Benz: C350E,

17 nov 2015 20:22

Rij ongeveer 1100km op een tank maar dat is met iedere dag opladen. Gemiddeld rij ik dan 4l:100km. Met een lege accu ga ik in comfort of eco naar 7l:100km. Als ik doortrap in de sport plus stand had ik laatst op een rit van 40km met een lege accu 10l:100km. Begon met een accu % van 20 en eindigde met 30% ;)
Headhunter07
Berichten: 1465
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

17 nov 2015 20:34

Hier zo'n beetje 10,2/100 in comfort en lege accu. Dat wordt dan het gemiddelde voor de resterende 960 km. Met dat minitankje erin kan er dus vaak geplast worden onderweg. Mevrouw Headhunter krijgt het voor elkaar om op een rit van 20km nog voor 16km actieradius over te houden terwijl ze in Comfort stand rijdt.

Stoelverwarming en niet voorverwarmen hebben ook forse invloed op elektrische actiradius.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20875
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

17 nov 2015 20:59

Kun je dus net zo goed met een E430 op vakantie, hoef je minder vaak te stoppen ook :lol:
Logboek S500.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

17 nov 2015 21:16

plorie schreef:Kun je dus net zo goed met een E430 op vakantie, hoef je minder vaak te stoppen ook :lol:
Da's ook niks! Wat moet je nou met een V8 en €800,00 bijtelling?









PS: Die bijtelling is bruto en per jaar
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Cyclops
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2015 20:10

17 nov 2015 22:38

Mijn woon-werkverkeer is iedere dag 220 km retour.
Als ik iedere thuis en op het werk kan laden haal ik de 800km.
Vaak is het zo druk in de parkeergarage dat ik iedere dag een hele week lang niet kan laden.
Dan is een realistische actieradius ongeveer 600-650 km op een volle tank.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
mvd1968
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 okt 2015 15:15
Mercedes-Benz: C350E,

23 nov 2015 12:55

Ben er wel achter dat die 22km a 23km die die als actieradius is het scherm geeft bij aanvang beetje aan de enthousiaste kan is.
Bij normaal rustig rijden gaat bij 16km de motor al bijspringen.
dynamicdave
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 nov 2015 22:47
Mercedes-Benz: C350e

23 nov 2015 15:16

Ik kom net terug van wintersport en ik reed gemiddeld 7,5/100km. Dus reken maar uit :)

Ik kon onderweg of op locatie niet bijladen...
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8032
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

23 nov 2015 18:10

dynamicdave schreef:Ik kom net terug van wintersport en ik reed gemiddeld 7,5/100km.
...en de rest lezend, wat is dan de Hybrid meerwaarde?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Aukemuis
Berichten: 310
Lid geworden op: 28 nov 2014 22:59
Mercedes-Benz: Fiat 500C twinair

23 nov 2015 18:57

In dit geval is het hybrid verhaal volgens mij totaal geen meerwaarde. Echter er moet ergens begonnen worden. En de enige manier om dit te stimuleren is een financieel voordeel in dit geval door een lage bijtelling. Ik denk dat 95procent van de huidige hybrid rijders de wagen nooit aangeschaft zouden hebben als er geen voordeel te behalen was. Of ik moet er helemaal naast zitten en dit zijn allemaal bomenknuffelaars
tapeshirt
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jul 2015 16:33
Mercedes-Benz: C350E in bestelling

23 nov 2015 20:38

Aukemuis schreef:In dit geval is het hybrid verhaal volgens mij totaal geen meerwaarde. Echter er moet ergens begonnen worden. En de enige manier om dit te stimuleren is een financieel voordeel in dit geval door een lage bijtelling. Ik denk dat 95procent van de huidige hybrid rijders de wagen nooit aangeschaft zouden hebben als er geen voordeel te behalen was. Of ik moet er helemaal naast zitten en dit zijn allemaal bomenknuffelaars

Gedeeltelijk mee eens. Voor leaserijders is het helemaal niet interessant om een nieuwe duurdere techniek te gaan leasen als dit niet in de bijtelling meetelt. Minder brandstofverbruik ook niet, dat ie het voordeel voor de werkgever. Maar het is wel noodzakelijk dat er nieuwe technieken worden ontwikkeld, en daar is geld voor nodig. En op deze manier word er toch in duurzame ontwikkeling geïnvesteerd.
Plaats reactie