Dag,
Ik ben benieuwd naar de ervaringen op een volle tank plus acco qua actieradius van de plugin hybrid.
Dank
Actieradius C350e Plugin Hybrid
Dat ligt er helemaal aan hoeveel KM je rijd met een volle accu. Als dit maar 20 km is en je kunt weer laden dan haal je natuurlijk een heel hoog actieradius en verbruik je geen brandstof.
Ik rijd zelf ongeveer 1000 KM voor dat ik weer moet tanken. Mijn woon werk verkeer is 53Km enkele reis. In het weekend rijd ik veel kleine stukjes dus veel meer op de accu.
Ik rijd zelf ongeveer 1000 KM voor dat ik weer moet tanken. Mijn woon werk verkeer is 53Km enkele reis. In het weekend rijd ik veel kleine stukjes dus veel meer op de accu.
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Op lange afstanden is de accuradius natuurlijk peanuts. Gewoon veel tanken en CO2 uitstoten met die 7%-bak. Of neem de fabrieksopgave als uitgangspunt en stuur achteraf een boze brief dat het niet klopte
Conclusie: dat elektrische geneuzel is alleen leuk voor woon-/werkverkeer.
Conclusie: dat elektrische geneuzel is alleen leuk voor woon-/werkverkeer.
Logboek S500.
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Laatst naar Leeuwarden gereden en Terneuzen. Bij de benzinepomp zeiden ze : " hoi, ben je daar alweer !". Toen ik zei dat het een hybride was hebben we samen smakelijk staan lachen.plorie schreef:Op lange afstanden is de accuradius natuurlijk peanuts. Gewoon veel tanken en CO2 uitstoten met die 7%-bak. Of neem de fabrieksopgave als uitgangspunt en stuur achteraf een boze brief dat het niet klopte
Conclusie: dat elektrische geneuzel is alleen leuk voor woon-/werkverkeer.
Woon- en werkverkeer tot 30 km werkt perfect. Daarna zeul je 200kg extra mee. En dan hebben we het niet eens over de dakkoffer voor de wintersport .
Verder rijdt ie perfect en het is zonde om er langzaam mee te rijden.
In parkeergarages heb je ook een lekker breed plekje vaak dicht bij de uitgang/betaalautomaat .
Rij ongeveer 1100km op een tank maar dat is met iedere dag opladen. Gemiddeld rij ik dan 4l:100km. Met een lege accu ga ik in comfort of eco naar 7l:100km. Als ik doortrap in de sport plus stand had ik laatst op een rit van 40km met een lege accu 10l:100km. Begon met een accu % van 20 en eindigde met 30%
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Hier zo'n beetje 10,2/100 in comfort en lege accu. Dat wordt dan het gemiddelde voor de resterende 960 km. Met dat minitankje erin kan er dus vaak geplast worden onderweg. Mevrouw Headhunter krijgt het voor elkaar om op een rit van 20km nog voor 16km actieradius over te houden terwijl ze in Comfort stand rijdt.
Stoelverwarming en niet voorverwarmen hebben ook forse invloed op elektrische actiradius.
Stoelverwarming en niet voorverwarmen hebben ook forse invloed op elektrische actiradius.
Da's ook niks! Wat moet je nou met een V8 en €800,00 bijtelling?plorie schreef:Kun je dus net zo goed met een E430 op vakantie, hoef je minder vaak te stoppen ook
PS: Die bijtelling is bruto en per jaar
Only dead fish go with the flow
Mijn woon-werkverkeer is iedere dag 220 km retour.
Als ik iedere thuis en op het werk kan laden haal ik de 800km.
Vaak is het zo druk in de parkeergarage dat ik iedere dag een hele week lang niet kan laden.
Dan is een realistische actieradius ongeveer 600-650 km op een volle tank.
Als ik iedere thuis en op het werk kan laden haal ik de 800km.
Vaak is het zo druk in de parkeergarage dat ik iedere dag een hele week lang niet kan laden.
Dan is een realistische actieradius ongeveer 600-650 km op een volle tank.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04 nov 2015 22:47
- Mercedes-Benz: C350e
Ik kom net terug van wintersport en ik reed gemiddeld 7,5/100km. Dus reken maar uit
Ik kon onderweg of op locatie niet bijladen...
Ik kon onderweg of op locatie niet bijladen...
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8032
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
...en de rest lezend, wat is dan de Hybrid meerwaarde?dynamicdave schreef:Ik kom net terug van wintersport en ik reed gemiddeld 7,5/100km.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
In dit geval is het hybrid verhaal volgens mij totaal geen meerwaarde. Echter er moet ergens begonnen worden. En de enige manier om dit te stimuleren is een financieel voordeel in dit geval door een lage bijtelling. Ik denk dat 95procent van de huidige hybrid rijders de wagen nooit aangeschaft zouden hebben als er geen voordeel te behalen was. Of ik moet er helemaal naast zitten en dit zijn allemaal bomenknuffelaars
Aukemuis schreef:In dit geval is het hybrid verhaal volgens mij totaal geen meerwaarde. Echter er moet ergens begonnen worden. En de enige manier om dit te stimuleren is een financieel voordeel in dit geval door een lage bijtelling. Ik denk dat 95procent van de huidige hybrid rijders de wagen nooit aangeschaft zouden hebben als er geen voordeel te behalen was. Of ik moet er helemaal naast zitten en dit zijn allemaal bomenknuffelaars
Gedeeltelijk mee eens. Voor leaserijders is het helemaal niet interessant om een nieuwe duurdere techniek te gaan leasen als dit niet in de bijtelling meetelt. Minder brandstofverbruik ook niet, dat ie het voordeel voor de werkgever. Maar het is wel noodzakelijk dat er nieuwe technieken worden ontwikkeld, en daar is geld voor nodig. En op deze manier word er toch in duurzame ontwikkeling geïnvesteerd.