Viel mij vanmorgen ook op dat ik weer langer op de accu kon rijden, dat zal zeker met de temperatuur te maken hebben.WMK schreef:Maar elektrisch ben ik nog nooit zover gekomen als vanochtend. 21 kilometer! Zal wel door de hogere temperatuur komen. Dat belooft veel goeds voor het verbruik deze zomer. Wel uitsluitend 60-80 km wegen, maar toch..
Actieradius C350e Plugin Hybrid
- Jazzy
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
- Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
- Specialisatie: Microsoft Exchange en O365
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Ja, die Airco zal geen goed doen inderdaad, maar ik denk (hoop) dat deze minder verbruikt dan de elektrische verwarming.Headhunter07 schreef:
En jij denkt niet dat in de zomer de airco weer roet in het eten gaat gooien?
En hoe lang moet je nog rijden na die 21 km en hoeveel benzine verbruik je dan?
Na 21km ben ik op kantoor, dus verbruik = 0
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Alhoewel ik geen E350 rijd, maar wel elektrisch, zowel auto als motor (meer dan 50.000 km). is mijn ervaring dat het patroon van elektrisch verbruik anders is dan fossiel verbruik. Waar een brandstofmotor in de stad en file veel onzuiniger is, is een elektro aandrijving daar veel zuiniger. Dat heeft met de efficientie en met het regeneren te maken. Op de snelweg is elektrisch rijden relatief ongunstiger. Daarbij is de buitentemperatuur ook van invloed. In de winter is de range nu eenmaal kleiner. De verschillen in verbruik zijn met een elektrische aandrijving dus veel groter.
Als ik in de winterkoude een snelwegrit maak met een snelheid van 120 km/h is de accu binnen 100km leeg. In de zomer (20C) en tijdens stadsgebruik gaat het richting 200 km.
Als ik in de winterkoude een snelwegrit maak met een snelheid van 120 km/h is de accu binnen 100km leeg. In de zomer (20C) en tijdens stadsgebruik gaat het richting 200 km.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 03 jan 2016 13:39
- Mercedes-Benz: C350e
- Specialisatie: ICT dienstverlening
Op de snelweg moet je dan wel de optimale omstandigheden hebben.
Dus constant op 80 km/h achter een vrachtwagen zodat je niet veel tegenwind pakt.
Airco uit en geen ramen open. (invloed airco loopt op tot 40%)
Iedere kilometer sneller is direct een grote impact op het verbruik.
Dan zie ik de afstand nog wel boven de 31 km komen.
Lijkt me een leuke uitdaging.
En dat de temperatuur van invloed is dat klopt, voorheen 3 jaar met een Opel Ampera gereden.
Vuistregel is boven de 13 graden en onder de 25 graden, dan pers je het meeste uit de accu.
Ik ga voor de +31km uiteraard.
Dus constant op 80 km/h achter een vrachtwagen zodat je niet veel tegenwind pakt.
Airco uit en geen ramen open. (invloed airco loopt op tot 40%)
Iedere kilometer sneller is direct een grote impact op het verbruik.
Dan zie ik de afstand nog wel boven de 31 km komen.
Lijkt me een leuke uitdaging.
En dat de temperatuur van invloed is dat klopt, voorheen 3 jaar met een Opel Ampera gereden.
Vuistregel is boven de 13 graden en onder de 25 graden, dan pers je het meeste uit de accu.
Ik ga voor de +31km uiteraard.
- Jazzy
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
- Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
- Specialisatie: Microsoft Exchange en O365
Ben het met Lecram eens, hoewel ook ik geen E350 rijd , dat elektrisch rijden juist in de stad veel beter gaat dan bij snelwegsnelheden. Bij files bijvoorbeeld kan ik veel verder met mijn accu terwijl het voor brandstofverbruik juist funest is.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Zou best het verschil kunnen maken, inderdaad. Tenminste, als je bedoelde "wél rustig rijden". Want ik zag vanochtend dat de achterbanden na nog geen 13.000 km al dicht bij de slijtage indicatoren komen.Stefan schreef:Arjan kan gewoon wél rijdenBorgmonster schreef:
Knappe prestatie! Zal de elektrohaters wel zwaar vallen dat dát mogelijk is!
Ik onlangs 15 km, maar wel een stukje (4 km) snelweg met 120 km/u.
Ach, je moet er ook van genieten, denk ik maar. En in de stad rij ik vrijwel alles altijd elektrisch (maar wel vlot doortrekken ). Alleen de snelwegritten zorgen voor benzineverbruik.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Jazzy
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
- Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
- Specialisatie: Microsoft Exchange en O365
Ik zie dat je in E-mode rijdt, dat zal ik morgen ook eens proberen. in Hybrid ga ik dat echt nooit halen, dan was de benzinemotor al lang bijgesprongen.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Dan heb je of er geen ervaring mee, of je rijdt niet op de juiste wijze in de stad.suyker schreef:De accu gaat wel 2x harder in de stad (stoppen/optrekken) dan op de snelweg. Ik vind snelweg juist zuiniger omdat je contant snelheid rijdt.
- Lecram
- Berichten: 2053
- Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
- Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
- Locatie: Barendrecht
Het is ook geen mening van mij, maar concrete ervaring met elektrisch rijdenJazzy schreef:Ben het met Lecram eens, hoewel ook ik geen E350 rijd , dat elektrisch rijden juist in de stad veel beter gaat dan bij snelwegsnelheden. Bij files bijvoorbeeld kan ik veel verder met mijn accu terwijl het voor brandstofverbruik juist funest is.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Jij hebt een héél lang verlengsnoer, dat móet wel!ArjanB schreef:Het kan dus wel hoor, maar ik heb wel erge ontwenningsverschijnselen gehad de hele rit.
Mijn rechtervoet wilde dieper
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Complimenten hoor! En dan heb je nog 2km over volgens het display! En in C in plaats van E stand.ArjanB schreef:Het kan dus wel hoor, maar ik heb wel erge ontwenningsverschijnselen gehad de hele rit.
Mijn rechtervoet wilde dieper
Dat haal ik denk ik alleen op de rollerbank
Mijn rit over 21 km is vrijwel zonder verkeerslichten en zonder overig verkeer, weinig remmen en heel veel 30, 50, 60 en een stukje 80. En dan is de accu helemaal leeg in E stand en aircosysteem uitgeschakeld.
Dus ik ben erg benieuwd hoe je 35km haalt.