Even een nieuw draadje vanwege het overzicht. Gister heb ik het vorige bericht geplaatst in het inmiddels wat onoverzichtelijke topic:
Ik heb vandaag de auto voor de 1e onderhoudsbeurt naar de dealer gebracht. Ook aangegeven dat ik last heb van windgeruis. Ik kreeg als reactie dat het een "product eigenschap" is. Met andere woorden ze kunnen er niks aan doen. Deze reactie had ik niet verwacht bij een auto van meer dan 60k. Is bij iemand dit probleem wel opgelost? Zo ja hoe?
Andere vraag die ik had was het updaten van de software. Ik heb het 2015 model en ik heb gelezen dat bij het model van 2016 de boordcomputer meer informatie geeft over het aantal gereden km elektrisch. Ik kreeg als antwoord dat ze mijn software niet konden updaten naar die van model 2016. Is dat zo? Weet iemand dat? Dat zou ik in deze tijd wel heel slecht vinden als dat niet mogelijk is.
S/W205 C350e (plugin hybride) windgeruis
Vandaag een telefoontje van de dealer gekregen dat ze contact hebben gehad met de importeur dat er 2 nieuwe voorramen in komen. Akoestische glas wel te verstaan!
Gister werd mij nog verteld dat het een "Product eigenschap" was en nu krijg ik 2 nieuwe ramen. Ze moeten nog besteld worden dus wordt vervolgd!
Gister werd mij nog verteld dat het een "Product eigenschap" was en nu krijg ik 2 nieuwe ramen. Ze moeten nog besteld worden dus wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door Robbertos op 29 okt 2015 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Gaan ze ook rubbers en/of spiegels vervangen?
Akoestisch glas verhelpt namelijk niet de oorzaak van het geruis.
Hoe staat het met de breedte van de naden tussen de plaatwerkdelen?
Is dat ergens breder dan je zou mogen verwachten?
Heb je misschien een optie gekozen wat uitsteekt?
Iets onder de auto misschien?
Er moet een logische verklaring zijn.
Dat ze akoestisch glas gaan leveren zegt mij dat:
1) Je niet de enige bent;
2) Ze het probleem niet onder controle hebben.
Akoestisch glas verhelpt namelijk niet de oorzaak van het geruis.
Hoe staat het met de breedte van de naden tussen de plaatwerkdelen?
Is dat ergens breder dan je zou mogen verwachten?
Heb je misschien een optie gekozen wat uitsteekt?
Iets onder de auto misschien?
Er moet een logische verklaring zijn.
Dat ze akoestisch glas gaan leveren zegt mij dat:
1) Je niet de enige bent;
2) Ze het probleem niet onder controle hebben.
Ik hoor ook windgeruis, maakt uit hoe sterk en uit welke richting de wind de auto bereikt. Maar wat is acceptabel?
Valt dit objectief te meten?
Bij mij klinkt het vanaf pakweg 120 km/uur. Als je 140 rijd is het geluid te vergelijken met het raam open op een kiertje bij 70 km/uur.
Valt dit objectief te meten?
Bij mij klinkt het vanaf pakweg 120 km/uur. Als je 140 rijd is het geluid te vergelijken met het raam open op een kiertje bij 70 km/uur.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Mijn ervaring is dat het windgeruis niet meer is geworden maar de auto stiller en dan gaan andere dingen harder opvallen.
De prijs staat los van het "probleem". Een G van 250k mag namelijk gewoon windgeruis hebben en niemand hoor je daarover.
De prijs staat los van het "probleem". Een G van 250k mag namelijk gewoon windgeruis hebben en niemand hoor je daarover.
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Bij een Atego gaan de deuren een eindje open staan en kijk je zo naar buiten, door het motorlawaai heb je er niet zo'n last van
(geen idee of dit bij de modernste Atego ook nog zo is).
(geen idee of dit bij de modernste Atego ook nog zo is).
Akoestisch glas is dikker dus ik denk dat dit beter aansluit tussen de rubbers waardoor het geruis weg valt. We gaan het zien! Ervaring zal ik delen.SK schreef:Gaan ze ook rubbers en/of spiegels vervangen?
Akoestisch glas verhelpt namelijk niet de oorzaak van het geruis.
Hoe staat het met de breedte van de naden tussen de plaatwerkdelen?
Is dat ergens breder dan je zou mogen verwachten?
Heb je misschien een optie gekozen wat uitsteekt?
Iets onder de auto misschien?
Er moet een logische verklaring zijn.
Dat ze akoestisch glas gaan leveren zegt mij dat:
1) Je niet de enige bent;
2) Ze het probleem niet onder controle hebben.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het werkt zeker. Ik heb ze al en paar keer gemonteerd.
Als ik zelf een W205 zou hebben dan zou ik zelf zeker die investering doen.
Als ik zelf een W205 zou hebben dan zou ik zelf zeker die investering doen.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik ga er even vanuit dat jullie allemaal een iPhone hebben. Er is een db meter app.
Het zou mooi zijn als je de iPhone bijvoorbeeld tussen je kopsteun en stoel kan klemmen en een meting doen. Dus allemaal dezelfde iPhone, zelfde positie, zelfde app
Het zou mooi zijn als je de iPhone bijvoorbeeld tussen je kopsteun en stoel kan klemmen en een meting doen. Dus allemaal dezelfde iPhone, zelfde positie, zelfde app
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik persoonlijk vind de c 350 nou niet echt bijzonder stil bij de snelheid waarbij het windgeruis merkbaar wordt.Raimon schreef:Mijn ervaring is dat het windgeruis niet meer is geworden maar de auto stiller en dan gaan andere dingen harder opvallen.
De prijs staat los van het "probleem". Een G van 250k mag namelijk gewoon windgeruis hebben en niemand hoor je daarover.
Tot de 80 km/h juist wel waarbij je vooral de banden hoort. Maar vanaf 90 gaat het windgeruis overheersen, ook omdat het vlak bij je hoofd vandaan lijkt te komen.
Mijn voordeur ziet er nog aerodynamischer uit dan een G, dus daar kan ik nog wel begrijpen dat je windgeruis hoort
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Hebben jullie ook dat de rubbers die je aan de buitenkant ziet in de buurt van de spiegels meer ingedeukt zijn wat je bij open deur ook kan zien? Kan ff geen foto maken omdat mevrouw headhunter onderweg is.