W205 uit Zuid Afrika, niks dan problemen.
Eerst enkele km gefluit bij het optrekken.
Wat verder blauwe rook uit de uitlaat.
Ben met moeite juist tot parking geraakt 2km verder. De motor rammelde langs alle kanten.
Zoals in andere topics al gezegd, maar nu zeker: Dit is mijn eerste en laatste Mercedes.
Op 65000 km nu voor de zesde keer naar garage
- Motor lampje: één of andere sensor kapot (vervangen)
- Terugroepactie: 1 herstellen
- Onderhoud
- Terugroepactie: 3 herstellingen
- Onderhoud: +1 terugroepactie
- Turbo kapot
om te zwijgen van Garmln navigatie die op geen kl***n trekt en waarvoor ze niets willen doen ("Je leasingmij moet maar klagen")
Bagagezeil dat losschiet
Wagen die naar rechts draait op rechte baan. Enkel op te lossen door te stoppen en handrem enkele keren op en af te schakelen.
Update van het verhaal bij de garage XXXXXXXX.satpet schreef:Lap hier ook turbo kapot, bij C200d S205 na 65000 km en 1,5 jaar rijden.
Eerst enkele km gefluit bij het optrekken.
Wat verder blauwe rook uit de uitlaat.
Ben met moeite juist tot parking geraakt 2km verder. De motor rammelde langs alle kanten.
Zoals in andere topics al gezegd, maar nu zeker: Dit is mijn eerste en laatste Mercedes.
Op 65000 km nu voor de zesde keer naar garage
- Motor lampje: één of andere sensor kapot (vervangen)
- Terugroepactie: 1 herstellen
- Onderhoud
- Terugroepactie: 3 herstellingen
- Onderhoud: +1 terugroepactie
- Turbo kapot
om te zwijgen van Garmln navigatie die op geen kl***n trekt en waarvoor ze niets willen doen ("Je leasingmij moet maar klagen")
Bagagezeil dat losschiet
Wagen die naar rechts draait op rechte baan. Enkel op te lossen door te stoppen en handrem enkele keren op en af te schakelen.
Bij een eerste contact met de receptie, zeggen de gasten van "XXXXXXXX" doodleuk dat een herstelling van de turbo wel 2 à 3 weken kan duren. Heb hen toen duidelijk gemaakt dat dat geen optie is, omdat ik vrijdag 7 April met de wagen op vakantie wil vertrekken
Na bevestiging vorige dinsdag (nu al een week geleden) dat de inderdaad de turbo stuk is, beleoven ze me de wagen te herstellen tegen maandag 3 April. Daar was ik wel mee tevreden.
Gisteren maandag had ik geen nieuws en heb dan maar zelf contact opgenomen.
- "Maar uw wagen is niet voorzien voor vandaag hersteld te zijn. Hij staat op de planning voor donderdag"
- " De turbo die we gekregen hebben is niet de juiste"
- "Daarenboven moeten we de toelating krijgen van de leasemij en dat duurt ook 3 à 4 dagen"
- "We hebben u willen telefoneren, maar zijn daar niet in geslaagd".
Die pakken mij echt voor een onnozelaar.
Volgens mij hebben ze de verkeerde turbo besteld, bij receptie checken ze niet wat ze binnenkrijgen, willen maandag beginnen te werken en komen tot de vaststelling dat ze het verkeerde wisselstuk hebben.
Toelating van de leasemij. Toen begon mijn potje al over te koken. De leasemij geeft zijn akkoord altijd binnen enkele uren. Voor een herstelling in garantie gaan ze toch geen 3 dagen moeten nadenken.
Mijn GSM is altijd aan en ik heb zelfs geen gemiste oproep van hen.
Ik ga nu vragen aan de leasmij om druk te zetten op die prutsers.
Moderator Arjen schreef:
Ik heb de naam van de garage even verwijderd. Ik begrijp uit je verhaal dat je boos bent, maar het is en blijft een eenzijdige blik op het verhaal. Aangezien de tegenpartij niet 24/7 het WWW afstruint op zoek naar negatieve reviews is het onwaarschijnlijk dat men alhier met een weerwoord komt. Probeer met de garage het conflict te beslechten, en niet middels het spuien op het WWW.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 17 feb 2015 14:45
- Mercedes-Benz: W205
Geen probleem Arjensatpet schreef:Update van het verhaal bij de garage XXXXXXXX.satpet schreef:Lap hier ook turbo kapot, bij C200d S205 na 65000 km en 1,5 jaar rijden.
Eerst enkele km gefluit bij het optrekken.
Wat verder blauwe rook uit de uitlaat.
Ben met moeite juist tot parking geraakt 2km verder. De motor rammelde langs alle kanten.
Zoals in andere topics al gezegd, maar nu zeker: Dit is mijn eerste en laatste Mercedes.
Op 65000 km nu voor de zesde keer naar garage
- Motor lampje: één of andere sensor kapot (vervangen)
- Terugroepactie: 1 herstellen
- Onderhoud
- Terugroepactie: 3 herstellingen
- Onderhoud: +1 terugroepactie
- Turbo kapot
om te zwijgen van Garmln navigatie die op geen kl***n trekt en waarvoor ze niets willen doen ("Je leasingmij moet maar klagen")
Bagagezeil dat losschiet
Wagen die naar rechts draait op rechte baan. Enkel op te lossen door te stoppen en handrem enkele keren op en af te schakelen.
Bij een eerste contact met de receptie, zeggen de gasten van "XXXXXXXX" doodleuk dat een herstelling van de turbo wel 2 à 3 weken kan duren. Heb hen toen duidelijk gemaakt dat dat geen optie is, omdat ik vrijdag 7 April met de wagen op vakantie wil vertrekken
Na bevestiging vorige dinsdag (nu al een week geleden) dat de inderdaad de turbo stuk is, beleoven ze me de wagen te herstellen tegen maandag 3 April. Daar was ik wel mee tevreden.
Gisteren maandag had ik geen nieuws en heb dan maar zelf contact opgenomen.
- "Maar uw wagen is niet voorzien voor vandaag hersteld te zijn. Hij staat op de planning voor donderdag"
- " De turbo die we gekregen hebben is niet de juiste"
- "Daarenboven moeten we de toelating krijgen van de leasemij en dat duurt ook 3 à 4 dagen"
- "We hebben u willen telefoneren, maar zijn daar niet in geslaagd".
Die pakken mij echt voor een onnozelaar.
Volgens mij hebben ze de verkeerde turbo besteld, bij receptie checken ze niet wat ze binnenkrijgen, willen maandag beginnen te werken en komen tot de vaststelling dat ze het verkeerde wisselstuk hebben.
Toelating van de leasemij. Toen begon mijn potje al over te koken. De leasemij geeft zijn akkoord altijd binnen enkele uren. Voor een herstelling in garantie gaan ze toch geen 3 dagen moeten nadenken.
Mijn GSM is altijd aan en ik heb zelfs geen gemiste oproep van hen.
Ik ga nu vragen aan de leasmij om druk te zetten op die prutsers.
Moderator Arjen schreef:
Ik heb de naam van de garage even verwijderd. Ik begrijp uit je verhaal dat je boos bent, maar het is en blijft een eenzijdige blik op het verhaal. Aangezien de tegenpartij niet 24/7 het WWW afstruint op zoek naar negatieve reviews is het onwaarschijnlijk dat men alhier met een weerwoord komt. Probeer met de garage het conflict te beslechten, en niet middels het spuien op het WWW.
Hopelijk laatste update.
Ik kan straks mijn wagen gaan halen. Is 10 werkdagen buiten gebruik geweest.
Ze hebben naar het schijnt ook de partikelfilter moeten vervangen, omdat die vol olie gelopen was.
Geen goede service gehad van Mobilo.
Daar wagen in garantie is, was er ons gezegd geen kosten voor Transport/vervangwagen. Maar eenmaal thuis begint het natuurlijk.
Vervangwagen maar 3 dagen ter beshikking, bijkomende dagen zijn voor eigen rekening. Wagen wordt naar België gebracht, maar vervangwagen moet je zelf naar Stuttgart doen?
Na veel bellen en mailen is het gelukt om geen kosten te hebben hiervoor.
Hebben wagen overgereden naar België en nemen vervangwagen terug mee.
Maar toppunt van al is. Dat in mijn wagen gerookt is door chauffeur ? dus weer klacht indienen.
Als sigarettegeur blijft, gaan ze hem reinigen.
Als compensatie voor het paasweekend ne C cabrio ter beschikking gekregen. Nu maar hopen op goed weer, om is goed te toeren.
Dit alles zou niet mogen gebeuren voor een wagen welke in garantie brokken heeft. En service moet vanzelf gaan, zonder te moeten bellen/mailen. Van een TOPmerk als MB had ik toch meer verwacht.