2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.

2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor MBenzNL » 14 jul 2015 21:29

We hebben recentelijk een GL350 BlueTEC langs gehad voor de inbouw van een paar geventileerde stoelen...en comfort telefonie...en ohja - ook nog graag een standkachel.

We zijn bij deze auto dus begonnen met het volledig ombouwen van beide voorstoelen van simpele verwarmde stoelen naar verwarmd/geventileerde stoelen en daarvoor moet de hele stoelopbouw gewijzigd worden.
Alle schuimkussens zijn anders...de stoelverwarmingselementen zijn anders en het leer is anders (geperforeerd). Geheel tegen mijn verwachting in was het leer vrijwel direct leverbaar en waren ook 3 van de 4 schuimkussens direct leverbaar...dat vierde kussen was echter niet direct leverbaar en daar wacht ik nu nog steeds op :evil: .

Nadat de auto net zo'n beetje weer in elkaar zat kwam het verzoek of er misschien ook meteen comfort telefonie ingebouwd kon worden en nadat dat er volledig ingebouwd was kwam er nog een laatste verzoek of er ook nog meteen even een standkachel ingebouwd kon worden. Er zijn dus delen tot 3x toe uit- & ingebouwd geweest en de schakelaarlijst is tot 2x toe vervangen voordat de auto weer opgehaald was ;) .

Voor de standkachel moet de tank zakken om zo toegang te verkrijgen tot de aansluiting voor de doseerpomp van de standkachel (bij de meeste mercedes modellen zit daar een serviceluik voor in de vloer maar bij de 166er ML/GL dus niet meer).
Verder mist er zo'n 10cm aan standkachel-uitlaat-pijp :? ...nergens is er in EPC het ontbrekende stuk uitlaatpijp te vinden dat de loze ruimte moet overbruggen tussen de gemonteerde standkachel en de 166er uitlaatpijp - heel vreemd...
Dan moet er 1 waterleiding vanaf het schutbord onder de stuurkolom en onder de bracket van de rembekrachtiger door richting het binnenscherm worden gelegd en door dat binnenscherm worden gevoerd om zo aan een standkachelslang aangesloten te worden - dat was nog wel even vlechten voordat die leiding er in zat.

Verder werd er 1 nieuwe standkachelslang geleverd met een lek :stom: en viel 1 klemlijst van een nieuw stuk lederen stoelbekleding (ruim 500 euro ex btw) er al af voordat er uberhaupt aan die klemlijst werd getrokken om deze om het zitframe te bevestigen (en voor de bevestiging moet daar doorgaans nogal hard aan getrokken worden).
Qua standkachel inbouw heb ik toch liever een 212 E-klasse of zo...de 166er ML motorruimte is eigenlijk best wel hoog en als zo'n ding dan op de brug staat en je tot aan het schutbord moet zien te komen dan is een ruime 1.85m al snel te kort.
Het testen van de standkachel verliep overigens ook niet echt soepel...maar dat had meer met de 30+ graden te maken waar we een paar dagen lang mee te maken hadden.

Zoeksleutel: Steve230479

greetingz,
Bijlagen
166fdb02.jpg
het ongeperforeerde originele leder
166fdb03.jpg
de achterzijden van de stoelen zonder ventilatieroosters
166fdb04.jpg
de originele schakelaarlijst
166fdb05.jpg
er was niet echt veel uitgebouwd
166fdb06.jpg
het originele stoelschuim
166fdb07.jpg
het originele stoelschuim
166fdb08.jpg
het geventileerde stoelschuim (achter) en het ongeventileerde stoelschuim (voor)
166fdb09.jpg
een nieuw stoelverwarmingselement (met geperforeerd schuim)
166fdb10.jpg
een nieuw stoelverwarmingselement (met geperforeerd schuim)
166fdb11.jpg
het geventileerde stoelschuim (links) en het ongeventileerde stoelschuim (rechts)
166fdb12.jpg
de ventilatoren (met grilletje uit een 211er stoel)
166fdb13.jpg
de ventilatoren (met grilletjes uit een 211er stoel)
166fdb14.jpg
een nieuw stoelverwarmingselement (met geperforeerd schuim)
166fdb15.jpg
een nieuw stoelverwarmingselement (met geperforeerd schuim)
166fdb16.jpg
KNAKENqualiteit (en dus weer wachten op een nieuw stuk leer)
166fdb17.jpg
KNAKENqualiteit (en dus weer wachten op een nieuw stuk leer)
166fdb18.jpg
de eerste nieuwe schakelaarlijst met stoelventilatieschakelaars maar nog zonder standkachelschakelaar
166fdb01.jpg
de auto in kwestie
Avatar gebruiker
MBenzNL
Moderator
 
Berichten: 14992
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 44
Specialisatie: MB's v.a. 2000

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor MBenzNL » 14 jul 2015 21:29

en de rest van de fotos

greetingz,
Bijlagen
166fdb19.jpg
verwijderd zijpaneel achterin de auto ivm de te leggen GSM antennekabel
166fdb20.jpg
de dakantenne met 1 aangesloten kabel
166fdb21.jpg
de dakantenne met een extra aangesloten (GSM) kabel
166fdb22.jpg
een bracket - hier nog zonder kompensator
166fdb23.jpg
dat bracket met kompensator
166fdb24.jpg
en dat bracket met aangesloten kompensator
166fdb25.jpg
comfort telefonie (en nog het originele paneel uit de middenconsole)
166fdb26.jpg
de lege ruimte onder het linker voorscherm waar de standkachel gemonteerd gaat worden
166fdb27.jpg
de gemonteerde standkachel en de gemonteerde uitlaatpijp...en dat past dus duidelijk niet op elkaar
166fdb28.jpg
de standkachel op bracket met een extra stuk flexibele standkachel uitlaatpijp
166fdb29.jpg
nu komen de uitlaatdelen dichter bij elkaar in de buurt
166fdb30.jpg
en het past
166fdb31.jpg
1 van de 2 waterslang aansluitingen onder het linker voorscherm
166fdb32.jpg
en de andere waterslang aansluitingen onder het linker voorscherm (deze slang sluit aan op de moeilijk te vlechten waterleiding tegen het schutbord)
166fdb33.jpg
hier in deze hoek tegen het schutbord onder die componenten (rembekrachtiger en stuurkolom) moest 1 van de waterslang/leidingen voor de standkachel gemonteerd worden
166fdb34.jpg
en hier gaat die slang door het binnescherm
166fdb35.jpg
en daar kun je nog net een stuk van die leiding zien
166fdb36.jpg
en hier zit die slang weer op de kachel aangesloten
166fdb37.jpg
de brandstoftank die (half vol) een stukje naar beneden is gehaald
166fdb38.jpg
de aansluiting voor de standkachel-doseerpomp op de tank
166fdb39.jpg
de doseerpomp voor de standkachel
166fdb40.jpg
de geventileerde stoelen met het geperforeerde leer
166fdb41.jpg
de geventileerde stoelen met het geperforeerde leer
166fdb42.jpg
de geventileerde stoelen met het geperforeerde leer
166fdb43.jpg
de achterkanten van de stoel met ventilatiegrilletjes (althans rechts)
166fdb44.jpg
de achterkanten van de stoel met ventilatiegrilletjes
166fdb45.jpg
de nog nieuwere nieuwe schakelaarlijst - nu ook met standkachel schakelaar
166fdb46.jpg
het extra standkachelmenu in het kombi instrument
166fdb47.jpg
het extra standkachelmenu in het kombi instrument
166fdb48.jpg
en de originele afstandsbediening bij de standkachel
Avatar gebruiker
MBenzNL
Moderator
 
Berichten: 14992
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 44
Specialisatie: MB's v.a. 2000

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor E55amg » 14 jul 2015 23:26

Aan de ene kant ideale klant die je een veelvoud van de uren laat besteden door telkens de wensen te wijzigen, zo draait de kassa lekker door.. maar zal je ook wel zat worden om meermalen zinloos hetzelfde te moeten doen..
Ik blijf me verbazen over de slechte onderdelen voorziening en de soms zeer matige kwaliteit van delen bij MB, maar dat zal jij vermoedelijk intussen allang niet meer hebben..
Weer knap werk :goedzo:
Avatar gebruiker
E55amg
Donateur
 
Berichten: 2237
Geregistreerd: 28-maart-2012
Woonplaats: Groene Hart
Leeftijd: 58
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor MIKE C200 » 15 jul 2015 00:03

idd vroeger werden deze treklijsten nog aan het leer genaait nu zeker gelijmd?
dus tzt moet je het achter wandje van de stoel nog vervangen als die binnen is
Mijn handen gaan steeds meer jeuken om me toch ook een standkachel tegaan gunnen lijk me een heerlijke optie :)
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Avatar gebruiker
MIKE C200
 
Berichten: 6846
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: limburg
Leeftijd: 41
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor Cyclops » 15 jul 2015 14:16

Bedankt weer voor alle foto's met tekst en uitleg.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=72388
Avatar gebruiker
Cyclops
Donateur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 18-maart-2015

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 15 jul 2015 16:39

E55amg schreef:..... zo draait de kassa lekker door..
:?
E55amg schreef:...maar zal je ook wel zat worden om meermalen zinloos hetzelfde te moeten doen....
Ik zou daar juist blij mee zijn, dan heb je het leergeld al betaald.
Doe mij maar standaard herhaalopdrachten.
E55amg schreef:...Ik blijf me verbazen over de slechte onderdelen voorziening en de soms zeer matige kwaliteit van delen bij MB, maar dat zal jij vermoedelijk intussen allang niet meer hebben....
Je blijft je er niet alleen over verbazen, maar vind het ook belangrijk telkens deze mening te delen, beetje jammer vind ik.
Volgens mij heeft Mercedes-Benz de beste onderdelenvoorziening van alle automerken, dat er door veel verschillende uitvoeringen en het snelle vervangen van modellen dit minder wordt lijkt me een logisch gevolg (wat ik ook jammer vind).
Matige kwaliteit is ook weer een rekbaar begrip, wat vind je 'matig'? Als ik de kwaliteit van MB met anderen vergelijk, dan is het gewoon nog steeds superkwaliteit. Ik ben ook van mening dat veel onderdelen als remmen en filters veel beter gemaakt kunnen worden, maar dat dit commercieel gezien (vervangingsmarkt) gewoon niet gedaan wordt. Op de verkoop van een auto wordt niets meer verdient, op schade en service gelukkig wel.

Dat Steve dit vaker meemaakt is niet zo heel raar. De grootste problemen, meest exclusieve MB's en de ingrijpendste verbouwingen vinden vooral bij hem plaats. Dat hij ook de eerste is die deze problemen tegen komt is dan ook niet zo heel raar.

Op welke onderdelen heb jij met je W164 ML, W211 E-Klasse of 209 CLK lang moeten wachten?

Ik ken mensen die denken een auto goedkoop op Marktplaats of in Duitsland te kopen en wanneer er dan bij de eerste beurt veel aan mankeert, dan heeft het merk het gedaan...
Als ik voor mezelf praat, ik heb een zogenaamde 'probleemauto', 'men' zegt dat de 211 veel electraproblemen hebben. Ik rij nu dik 3 jaar en bijna 150.000km met 211 en herken die problemen totaal niet. En áls er een keer een probleem is, dan gaat die naar iemand met verstand van zaken die de auto ook kent en weet wat er in het verleden mee gebeurd is zodat het ook relatief snel weer opgelost is.
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 39937
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 45
Mercedes-Benz: Ja

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor ruub-sterw201 » 15 jul 2015 16:46

MBenzNL schreef:de achterkanten van de stoel met ventilatiegrilletjes (althans rechts)


Waar zit dit enkel rechts als ik vragen mag? :)
Ex: A124 E220 -190D 2.5 turbodiesel, Mazda 3 2.0 06'. Huidige hokken: 190D,
Avatar gebruiker
ruub-sterw201
Donateur
 
Berichten: 5926
Geregistreerd: 24-mei-2010
Woonplaats: Sliedrecht
Leeftijd: 28
Mercedes-Benz: 190D + 190D 2.5 turbodiesel
Specialisatie: W201

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor MIKE C200 » 15 jul 2015 18:15

ruub-sterw201 schreef:
MBenzNL schreef:de achterkanten van de stoel met ventilatiegrilletjes (althans rechts)


Waar zit dit enkel rechts als ik vragen mag? :)



simpel de linker zijde staat in bestelling en is in back order gevallen.
als ik Steve zijn verhaal goed gelezen heb
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Avatar gebruiker
MIKE C200
 
Berichten: 6846
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: limburg
Leeftijd: 41
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 15 jul 2015 20:36

Typisch zo'n onderdeel die niet elke dag voorkomt, dus de kans dat ze dit soort onderdelen ruim op voorraad gaan leggen lijkt me vrij klein.

En áls er al enkele onderdelen op voorraad genomen worden (die nauwelijks verkocht worden) en je hebt de pech dat er in een korte tijd meer mensen dat specifieke onderdeel nodig hebben, dan kun je weleens misgrijpen, vrij logisch vind ik.
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 39937
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 45
Mercedes-Benz: Ja

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor plorie » 15 jul 2015 20:44

De verkrijgbaarheid en snelheid zijn bij MB dik in orde :goedzo:
plorie
Donateur
 
Berichten: 13124
Geregistreerd: 06-dec-2010
Woonplaats: Papendrecht
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance, Espace 3.5 (ex W220 S320cdi, W210 E430, S210 E430)

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor MBenzNL » 15 jul 2015 21:37

ruub-sterw201 schreef:Waar zit dit enkel rechts als ik vragen mag? :)

omdat de linker rugleuning nog weer uit elkaar moet ivm het schuimkussen dat daar nog vervangen moet worden (er is nu een tussenoplossing gemonteerd waarvan ik niet wil dat het een permanente oplossing zal gaan worden) en dat achterpaneel is voorzien van 2 weerhaken die nogal graag afbreken...dus zet ik die er pas in als de stoel klaar is (dat paneel is wel geleverd - de schuimvulling nog niet)

greetingz,
Avatar gebruiker
MBenzNL
Moderator
 
Berichten: 14992
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 44
Specialisatie: MB's v.a. 2000

Re: 2014 GL350 BlueTEC vv 228, 386, 401 & B24 twitterfacebook

Berichtdoor larshertogs » 03 sep 2015 14:55

weeral mooi werk geleverd
larshertogs
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-mei-2015
Mercedes-Benz: Ml 350


Keer terug naar Mercedes weetjes en discussies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frans D, gfgf, harrie.k en 19 gasten