C-klasse estate hybride met 7% bijtelling

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

10 feb 2015 12:02

Jazzy schreef:Ik heb er zo eentje besteld, volgens de verkoper bij Stern Amersfoort is de hybride aandrijflijn met hulp van Tesla ontwikkeld. Niet heel raar gezien de B met Tesla aandrijving en het feit dat Daimler een aandeel in Tesla heeft. Zou in ieder geval een compleet andere aandrijflijn zijn dan de C300 Bluetec Hybrid.

Maar met al die marketing is het nog verrekte lastig om hier wat meer technische informatie over te vinden.
gefeliciteerd met de aankoop/lease :goedzo:

Daimler heeft najaar 2014 het belang in Tesla verkocht, met dikke winst, en blijft met Tesla samenwerken
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Jason
Forum Held
Berichten: 295
Lid geworden op: 11 jan 2010 09:35
Specialisatie: Anti blauwe...
Locatie: Bourgondisch Nederland

10 feb 2015 12:02

Dag Jazzy,

Proficiat met de bestelling!
Heb je de AMG (optiek) pakket gekozen? De reden dat ik hier naar vraag is dat (van horen zeggen...) de 7% bijtelling komt te vervallen bij de optie AMG pakket (vanwege de brede/grotere wielen) en dan wordt het 20%.

Groet,
Jason
Gebruikersavatar
Jazzy
Berichten: 420
Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
Specialisatie: Microsoft Exchange en O365

10 feb 2015 13:51

Dank!

Correctie, Mercedes werkt met Tesla samen. :)

Het AMG pakket is niet leverbaar op deze auto, exact om die reden. Het zelfde geldt trouwens voor een panoramadak of trekhaak op de Estate, daarmee komt de auto in de 14% (niet 20) bijtelling en wordt daarmee een stuk minder interessant.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

10 feb 2015 14:09

een afneembare trekhaak kan ook wel achteraf bij goed adres
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Jazzy
Berichten: 420
Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
Specialisatie: Microsoft Exchange en O365

10 feb 2015 14:34

Klopt. Nu is het wel zo dat de auto afgeleverd wordt zonder trekgewicht op het kenteken.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

10 feb 2015 14:44

gerardwb schreef:
mr. Michel schreef:
gerardwb schreef:Ik kan het ook niet snappen , ik ben zelf helemaal anti hybride , geef mij maar een normale verbrandingsmotor en zonder start stop, hetzelfde voor een mercedes met zon franse motor , is voor mij ook geen mercedes.
Probeer eens een Tesla met P85D (dual motor). 700 Pk, in ongeveer 3,2 seconden naar de honderd, een top van 250 en nog knopjes van Mercedes ook 8-)
Daar kan ik niet wam van worden het idee al . ik ben alleen maar liefhebber van echte verbrandings motoren
jij hebt dus duidelijk niet in een elektrische auto gereden. Een brandstofmotor is, in vergelijking met een elektromotor, een inefficient, rumoerig, duur in onderhoud, onsoepel en vies stuk metaal.Er is geen enkel voordeel op te noemen van een brandstofmotor boven de elektromotor.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

10 feb 2015 15:12

Jaja Marcel, we weten dat je fan van electra bent ;)

Leuk of niet leuk, we ontkomen er toch niet aan.
#doeslief
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

10 feb 2015 15:32

Lecram schreef:Er is geen enkel voordeel op te noemen van een brandstofmotor boven de elektromotor.
1) Beleving/emotie;
2) Actieradius;
3) Aanschafwaarde voertuig;
4) ?

Zodra grafeen goedkoop en in groten getale geproduceerd kan worden van goede kwaliteit kan je 2) en 3) wegstrepen en blijft alleen (?) 1) over.
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20881
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 feb 2015 15:38

Lecram schreef:vies stuk metaal.
Vies stuk metaal? De directe uitstoot van een elektro-aandrijving is dan wel noppes, maar heb je enig idee wat de productie van al die accu-rommel heeft gekost? Jammer dat dat niet in de energielabels wordt meegenomen...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Jazzy
Berichten: 420
Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
Specialisatie: Microsoft Exchange en O365

10 feb 2015 16:36

Die discussie gaat nergens over, dat blijft een kwestie van smaak. De één omarmt die nieuwe techniek en de andere vindt het allen gaaf als er rook uit komt. Zelf ben ik gek op alles waar benzine of diesel in gaat, maar als ik me de Tesla had kunnen veroorloven dan was het die geworden.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

10 feb 2015 16:56

plorie schreef:
Lecram schreef:vies stuk metaal.
Vies stuk metaal? De directe uitstoot van een elektro-aandrijving is dan wel noppes, maar heb je enig idee wat de productie van al die accu-rommel heeft gekost? Jammer dat dat niet in de energielabels wordt meegenomen...
Mee eens, en vergeet niet dat het ook nog wel milieubelastend is om ze weer op te ruimen....

Zo weet ik ook hoe ze bijvoorbeeld windmolens maken.... Als je de energie rekent om deze te kunnen maken, transporteren en plaatsen, dan moet er heel wat wind door de wieken komen... M.a.w. zal nooit rendabel zijn...

PS: Niets mis met metaal/ijzer :)
#doeslief
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

10 feb 2015 17:14

Uiteraard is niet het hele productie proces opgenomen in de energie labels...
Dan zou namelijk naar alle waarschijnlijkheid niks van die milieu praat overeind blijven.

De materialen voor accu's zijn al een milieu probleem, laat staan als iedereen vandaag elektrisch begint te rijden.
Maar niet iedereen doet dat/kan dat, en dat is dan ook exact waar al die getalletjes op gebaseerd zijn.
Gebaseerd op het feit dat nooit iedereen opeens elektrisch rijdt.

Het zou mijn inziens dan ook niet meer dan redelijk zijn om de "vervuiling" die elektrisch rijden met zich meebrengt doordat niet iedereen elektrisch KAN rijden, meegenomen moet worden in de bepaling hoe schoon/vuil elektrisch rijden daadwerkelijk is....

Dit klinkt misschien een beetje raar, maar dit is gewoon even verder kijken....

Ik blijf stiekem wel fan van Tesla, maar puur om het feit dat ze wel een echte auto neerzetten....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Jazzy
Berichten: 420
Lid geworden op: 09 feb 2015 23:27
Mercedes-Benz: Even geen Benz. R170 onderweg...
Specialisatie: Microsoft Exchange en O365

10 feb 2015 18:12

Je moet het grotere plaatje zien. De huidige stimuleringsmaatregelen zorgen voor een verschuiving naar meer energiezuinige auto's. Dat het systeem niet perfect is maakt verder niet uit, maar de BPM en bijtellingsregels zijn wel een grote stimulans geweest voor zowel kopers als de industrie om zuinigere auto's op de weg te krijgen.

Het is nog niet langer dan 15 jaar geleden dat niemand het over de uitstoot had en er voor fabrikanten ook vrijwel geen incentive was om hier echt stappen in te maken. Perfect systeem of niet, het heeft de boel wel in beweging gebracht.
Verkocht: 2015 S205 C350e, 1993 W201 190E 2.0, 1997 R170 SLK 230k
Anders: 2000 Jaguar XJ8 3.2, 2004 Volvo V70 R, 1973 Porsche 914 1.7
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

10 feb 2015 22:38

SK schreef:
Lecram schreef:Er is geen enkel voordeel op te noemen van een brandstofmotor boven de elektromotor.
1) Beleving/emotie;
2) Actieradius;
3) Aanschafwaarde voertuig;
4) ?

Zodra grafeen goedkoop en in groten getale geproduceerd kan worden van goede kwaliteit kan je 2) en 3) wegstrepen en blijft alleen (?) 1) over.
Geen één van die punten hebben betrekking op de elektromotor.
1: subjectief. Weleens de acceleratie meegemaakt van een elektrisch aangedreven auto?
2: heeft niets met de motor te maken, maar met de accu
3: heeft geen betrekking op de motor zelf. De accu is duur. De motor zelf is veel goedkoper te produceren dan een brandstofmeter
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

10 feb 2015 22:43

plorie schreef:
Lecram schreef:vies stuk metaal.
Vies stuk metaal? De directe uitstoot van een elektro-aandrijving is dan wel noppes, maar heb je enig idee wat de productie van al die accu-rommel heeft gekost? Jammer dat dat niet in de energielabels wordt meegenomen...
Ik bedoelde inderdaad de uitstoot tijdens het rijden. Ik moest eens iemand helpen die stil stond in de Beneluxtunnel. De betegelde wanden waren vet en vreselijk smerig van de uitlaatgassen en het stonk vreselijk. Als iedereen elektrisch rijdt heb je dat in ieder geval niet, net als in steden.

En inderdaad, de productie van iedere auto is vervuilend. Overigens worden de accu's na de levensduur weer gebruikt om door zon gewonnen electriciteit in op te slaan, waardoor de uiteindelijke levensduur sterk wordt verlengd.
Heb je je weleens afgevraagd hoe vervuilend het produceren van brandstof is? Vanaf het moment dat de olie wordt gewonnen tot aflevering bij de brandstofpomp is er heel veel vervuild. Daar hoor je ook niemand over.
Plaats reactie