C-klasse estate hybride met 7% bijtelling

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
dqs23
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2015 15:20
Mercedes-Benz: S205 C350e

10 feb 2017 17:39

Alnico schreef:
dqs23 schreef:
Alnico schreef:dqs23, mooie velgen inderdaad, op de foto lijkt het logo van Profile Banden net zichtbaar.
Daar gekocht en afgemonteerd?
Klopt, Profile Mijdrecht, super service. 19 inch Niche met Yokohama banden en Alloy gators (beste investering ooit want mijn vrouw rijt er ook mee 8-) )
Supermooi, welk type Niche? Ze lijken ook op de AEZ Raise velgen.
Grappig die AlloyGators, nog nooit van gehoord, heb even gegoogled.
http://www.nicheroadwheels.com/targa-m129-w-7870.htm
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

10 feb 2017 18:56

Alnico schreef:
Borgmonster schreef:Misschien heb je hier iets aan?

Zeker, dat is precies wat ik bedoel, dank.
Ik zie dat de achterwielen vanaf 17 " breder zijn dan voor , is dat altijd nodig? Bij de velgenboeren zijn de setjes van 4 altijd identiek.
Is vanwege hoge gewicht op de achteras door de accu's.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Alnico
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2017 18:09
Mercedes-Benz: C 350 e

10 feb 2017 19:51

Borgmonster schreef:
Alnico schreef:
Borgmonster schreef:Misschien heb je hier iets aan?

Zeker, dat is precies wat ik bedoel, dank.
Ik zie dat de achterwielen vanaf 17 " breder zijn dan voor , is dat altijd nodig? Bij de velgenboeren zijn de setjes van 4 altijd identiek.
Is vanwege hoge gewicht op de achteras door de accu's.
O ja, daar had ik even niet aan gedacht. Maar je zou de voorwielen dan toch net zo breed kunnen maken? Voor de uniformiteit?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20871
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 feb 2017 19:55

Dat stuurt niet zo lekker...
Logboek S500.
Mettje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2017 21:58
Mercedes-Benz: C350 Estate Hybrid

12 feb 2017 22:12

Beste,

Ik zoek ook een achterklep fietsendrager voor mijn C350e Estate en zag de mooie foto's. Als je de geschiktbaarheid lijst bekijkt en tevens de website van Menabo, dan staat er dat deze niet geschikt is. En toch zit hij erop! Heb je hem aan moeten passen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet,
Erik
ROOVERS schreef:
Daimler350 schreef:Beste Forumleden

Met bijzonder veel plezier alle bijdragen gelezen al begin dit jaar van deze fantastisch auto ! Ik zal binnenkort mezelf ook even netjes voorstellen en posten

2 vragen:

Fietsdrager op de achterklep - zijn er mensen die er ervaring mee hebben en zo ja welk merk ? Dit ivm mijn MTB die wat lastig in de achterklep past (estate) en wielen hiervoor moet demonteren

Iemand ervaring en kosten vervanging standaard pianolak middenconsole etc door zwart essenhout ( echt zoveel mooier) met klokje uiteraard en alu luchtroosters ?
Ik ben net nieuw op dit forum en ook erg blij met mijn nieuwe bolide die ik net een week heb. Ik heb er afgelopen weekend direct een fietsdrager op de achterklep bij gekocht voor onze twee mountainbikes, zie foto. Het is de Steelbike 2 van Menabo. Er zijn verscheidene aanbieders te vinden op internet, maar ik heb hem via Bol.com besteld.
Headhunter07
Berichten: 1464
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

14 feb 2017 10:59

Borgmonster schreef:
Alnico schreef:
Borgmonster schreef:Misschien heb je hier iets aan?

Zeker, dat is precies wat ik bedoel, dank.
Ik zie dat de achterwielen vanaf 17 " breder zijn dan voor , is dat altijd nodig? Bij de velgenboeren zijn de setjes van 4 altijd identiek.
Is vanwege hoge gewicht op de achteras door de accu's.
Dat gewicht verandert toch niet met de breedte van de achterbanden 8-) ? Daarom neem je toch XL bandjes.
Je hebt die breedte gewoon nodig voor het oog en om niet steeds met knipperend tractioncontrole lampje bij een verkeerslicht weg te rijden :lol: .
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

14 feb 2017 15:36

Die lampjes gaan toch wel knipperen. 8-)

Bredere banden kunnen eerder een XL aanduiding krijgen dan bandjes van 175 breed. Vandaar dacht ik de breedte. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben. (A)
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Alnico
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2017 18:09
Mercedes-Benz: C 350 e

16 feb 2017 22:33

Misschien is het al eens eerder ter sprake geweest, maar ik kan het niet zo snel vinden: hoeveel Kilowatt Uur is nodig om de batterij van 20% tot 100% op te laden?
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3825
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

17 feb 2017 00:48

Alnico schreef:Misschien is het al eens eerder ter sprake geweest, maar ik kan het niet zo snel vinden: hoeveel Kilowatt Uur is nodig om de batterij van 20% tot 100% op te laden?
Even zoeken in de zoekfunctie op "kWh" en "c350e" en je krijgt heel veel antwoorden!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Meltdown
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2015 00:25

17 feb 2017 21:33

dqs23 schreef:
Meltdown schreef:Rij nu ruim een jaar en 30k km's volledig tevreden een 350e estate maar sinds ca. 2 mnd ruik ik smorgensvroeg een bezinelucht. Het vreemde is dat dan alleen nog maar elektrisch gereden is. Na ca. 1 km is de reuk het sterkst en trekt dan snel weg. De dealer heeft een of ander slangetje vervangen en de reuk is wat minder maar niet weg. Auto is vandaag terug naar de dealer in Duitsland (hier net over de grens), waar ze hem eind 2015 nog vandaan gehaald hebben, ivm garantie. Ben benieuwd want zij roken vorige keer (vervangen stekkeraansluiting ofzo) niets terwijl ze het in NL wel ruiken. Iemand ook al deze ervaring gehad en enig idee wat het kan zijn/aan ligt?
Heb ik ook weleens gehad, weet alleen nog niet wat de oorzaak is.
Hou het maar in de gaten, mijn auto is nu 3x naar de dealer terug geweest en dr is vanalles vervangen (benzineleidingen, klemmen e.d.). Blijkt bekend te zijn maar weten volgens mij nog niet echt wat de oplossing is. Net gisteren terug benieuwd of het nu definitief verholpen is.
Erwinner
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 dec 2016 16:41

22 feb 2017 17:38

Beetje file rijden doet wonderen voor je duurzaamheids rating ;-)
Bijlagen
IMG_2828.JPG
IMG_2828.JPG (147.97 KiB) 1923 keer bekeken
dqs23
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2015 15:20
Mercedes-Benz: S205 C350e

02 mar 2017 14:49

Meltdown schreef:
dqs23 schreef:
Meltdown schreef:Rij nu ruim een jaar en 30k km's volledig tevreden een 350e estate maar sinds ca. 2 mnd ruik ik smorgensvroeg een bezinelucht. Het vreemde is dat dan alleen nog maar elektrisch gereden is. Na ca. 1 km is de reuk het sterkst en trekt dan snel weg. De dealer heeft een of ander slangetje vervangen en de reuk is wat minder maar niet weg. Auto is vandaag terug naar de dealer in Duitsland (hier net over de grens), waar ze hem eind 2015 nog vandaan gehaald hebben, ivm garantie. Ben benieuwd want zij roken vorige keer (vervangen stekkeraansluiting ofzo) niets terwijl ze het in NL wel ruiken. Iemand ook al deze ervaring gehad en enig idee wat het kan zijn/aan ligt?
Heb ik ook weleens gehad, weet alleen nog niet wat de oorzaak is.
Hou het maar in de gaten, mijn auto is nu 3x naar de dealer terug geweest en dr is vanalles vervangen (benzineleidingen, klemmen e.d.). Blijkt bekend te zijn maar weten volgens mij nog niet echt wat de oplossing is. Net gisteren terug benieuwd of het nu definitief verholpen is.
thanks zal ik doen, voorlopig niet meer geroken.
ROOVERS
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2015 21:45

09 mar 2017 21:51

Mettje schreef:Beste,

Ik zoek ook een achterklep fietsendrager voor mijn C350e Estate en zag de mooie foto's. Als je de geschiktbaarheid lijst bekijkt en tevens de website van Menabo, dan staat er dat deze niet geschikt is. En toch zit hij erop! Heb je hem aan moeten passen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groet,
Erik
ROOVERS schreef:
Daimler350 schreef:Beste Forumleden

Met bijzonder veel plezier alle bijdragen gelezen al begin dit jaar van deze fantastisch auto ! Ik zal binnenkort mezelf ook even netjes voorstellen en posten

2 vragen:

Fietsdrager op de achterklep - zijn er mensen die er ervaring mee hebben en zo ja welk merk ? Dit ivm mijn MTB die wat lastig in de achterklep past (estate) en wielen hiervoor moet demonteren

Iemand ervaring en kosten vervanging standaard pianolak middenconsole etc door zwart essenhout ( echt zoveel mooier) met klokje uiteraard en alu luchtroosters ?
Ik ben net nieuw op dit forum en ook erg blij met mijn nieuwe bolide die ik net een week heb. Ik heb er afgelopen weekend direct een fietsdrager op de achterklep bij gekocht voor onze twee mountainbikes, zie foto. Het is de Steelbike 2 van Menabo. Er zijn verscheidene aanbieders te vinden op internet, maar ik heb hem via Bol.com besteld.

Nee ik heb niets hoeven aanpassen en het werkt perfect voor twee mountainbikes. Ik probeerde laatst 2 reguliere fietsen, maar daarvoor zaten de gleuven waar de fietswielen in staan te dicht op elkaar. ik heb eerst naar een Thule gekeken, maar die paste niet vanwege de spoiler boven de achterklep. Bij de Menabo zitten 2 blokjes waardoor je de bovenste spanbanden niet achter de spoiler hoeft te haken, maar binnen in de auto achter de rubber rand kunt bevestigen.
frankvdb
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 mei 2015 11:33
Mercedes-Benz: C350e

05 apr 2017 15:03

rdu schreef:
vos00819 schreef:Met een 350e had ik het zo uitgeprobeerd. Gewoon beetje stroom in de accu houden voor de rit naar de pomp.
Dat zal nog niet meevallen. Van de week ging het brandstoflampje aan. Vlak daarna de auto volledig opgeladen. Toen ik de auto startte kreeg ik de melding "Alleen E-Mode beschikbaar, Vermogen beperkt, Direct tanken". Ik ben naar de dichtstbijzijnde pomp gereden en er ging 43 liter in (er brandden ook nog twee van de twaalf lampjes van de brandstofmeter). Ik heb wel eens 45 liter getankt toen het eerste lampje van de brandstofmeter knipperde (en de overige elf uit waren). Kennelijk is de combinatie brandstofreserve met volle accu aanleiding om automatisch over te gaan op elektrisch rijden, terwijl er nog voldoende brandstof in de tank zat om een flink stuk te rijden ...
Mij overkwam gisteren iets soortgelijks. Brandstof meer dan voldoende (80% vol). Ik reed op een oprit naar de snelweg en toen bam de melding en mijn vermogen was weg. Kon gelukkig uitwijken naar vluchtstrook. Motor uit en toen weer aan. Toen was het opgelost.

Leuk als je aan het rijden bent en je vermogen is plotseling weg.
Bijlagen
DSC_0031.JPG
DSC_0031.JPG (103.72 KiB) 1450 keer bekeken
suyker
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 dec 2015 19:28

07 mei 2017 14:09

Weer eens een piccie
Bijlagen
Snapseed.jpg
Snapseed.jpg (133.2 KiB) 1178 keer bekeken
Plaats reactie