C-klasse estate hybride met 7% bijtelling

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

25 dec 2014 14:44

Champagne als ontbijt haha.
Xelaw210 schreef:normaal is een champagne ontbijtje met 1 glaasje champagne, maar ik dat Guido heeft gedacht die magnum met champagne dat is ook glas :P

Grtz
:lol:


@wiehetweet: welke variant is dat precies, waar Jason naar linkte? Ik heb even wat rondgezocht maar ik kan zelf niet goed vinden welke C### het is. Het zal een ''300''+ moeten zijn vermoed ik? Er werd onlangs nog melding gemaakt van een 292 pk sterke C350 Plug-in HYBRID in maart 2015, maar als ik de advertentie zie meldt Mercedes 275 pk. Kan iemand er wat meer over vertellen/corrigeren? Houden we de discussie hier tenminste nog on-topic ook :lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
dutchtbi
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.

27 dec 2014 11:50

Maar hopen dat het net zo'n lease-succes wordt als de Prius, Mitsubishi PHEV en V60 Hybrid. Dan wordt over 4 jaar de tweedehands markt ermee overspoeld en kan je zo'n ding voor een appel en een ei op de kop tikken :goedzo: 8-)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

12 jan 2015 21:37

Technische gegevens

Interne verbrandingsmotor


Aantal cilinders/plaatsing


4 in-lijn

Brandstofmenging


Injectie onder hoge druk,
1 turbocharger

Motorinhoud (cc)


1.991

Max. vermogen (kW/pk bij tpm)


155/211 bij 5500

Motorkoppel (Nm)


350


Elektromotor


Vermogen (kW)


max. 60

Koppel (Nm)


340

Systeemvermogen (kW/pk)


205/279

Systeemkoppel (Nm)


600

Acceleratie 0-100 km/u (s)


5,9 (6,2)

Topsnelheid (km/u)


(250) 246

Topsnelheid elektrisch (km/h)


130

Gecombineerd verbruik (l/100 km)


2,1 (2,1)

Gecombineerde CO2-emissie (g/km)


48 (49)

Elektrische actieradius (km)


31

Totale capaciteit batterij (kWh)


6,2

Laadtijd 10%-100%
(230 V/8 A – 16 A), 1,8 -3,7 kW (h)


1,75 – 3,5

(Voorlopige cijfers. Cijfers voor Estate tussen haakjes)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20707
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 jan 2015 21:47

...en wat een ontzettend lelijke klep in de achterbumper!!!

greetingz,
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

12 jan 2015 23:05

Eens.
Design dashboard loopt ook achter t.o.v. Passat, helemaal t.o.v. het scherm wat optioneel is (van de Audi TT).

Maar dat zal het succes van dit type vast niet in de weg staan :)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

13 jan 2015 07:54

MBenzNL schreef:...en wat een ontzettend lelijke klep in de achterbumper!!!
+1
Wel weer een leuke plek voor de schade herstellers...
MBNL schreef: ‘Making by braking’
Het grootste potentieel om het energieverbruik van hybride aandrijfsystemen te verlagen zit in het maximaliseren van de recuperatie bij afremmen op de motor en remmen. Als het rempedaal gebruikt wordt, neemt de elektromotor in eerste instantie de taak van het afremmen op zich, waarbij de elektromotor tegelijkertijd als wisselstroomdynamo fungeert. Als er harder geremd dient te worden, zorgen de schijfremmen pas voor extra remkracht. Deze ‘overlap’ tussen conventioneel mechanisch remmen en het elektrische remvermogen van de elektromotor als dynamo verhoogt de efficiency, maar is in de praktijk niet merkbaar.
En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

13 jan 2015 08:55

Wat een interessante (en mooie!) auto is deze Estate!
#doeslief
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

13 jan 2015 15:11

@scho2684: Waar schrijft MBenzNL dat stukje persbericht dan?
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25803
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

13 jan 2015 15:35

scho2684 schreef:En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
En dus heb je jezelf aangeleerd om verder vooruit te kijken en in plaats van op het laatst veel te moeten remmen de auto uit te laten rollen. Juist dan genereer je de meeste energy recovery. (meer dan met remmen op het rempedaal)

Dat gaat dus helemaal prima samen :applaus:

gr J :goedzo:
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

13 jan 2015 15:50

SK schreef:@scho2684: Waar schrijft MBenzNL dat stukje persbericht dan?
Niet Steve :lol: Mercedes-Benz in een persbericht:

http://media.daimler.com/dcmedia-nl/0-9 ... 1160573379

Even scrollen tot onder de tabel.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

13 jan 2015 16:01

Jeroen schreef:
scho2684 schreef:En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
En dus heb je jezelf aangeleerd om verder vooruit te kijken en in plaats van op het laatst veel te moeten remmen de auto uit te laten rollen. Juist dan genereer je de meeste energy recovery. (meer dan met remmen op het rempedaal)

Dat gaat dus helemaal prima samen :applaus:

gr J :goedzo:
Juist ja, oke....
CLR schreef:
SK schreef:@scho2684: Waar schrijft MBenzNL dat stukje persbericht dan?
Niet Steve :lol: Mercedes-Benz in een persbericht:

http://media.daimler.com/dcmedia-nl/0-9 ... 1160573379

Even scrollen tot onder de tabel.
Inderdaad, daar kan ik natuurlijk ook niks aan doen dat Steve zijn bedrijfsnaam zo uitkiest dat ik geen MBNL (als in Mercedes Benz Nederland) kan neerzetten zonder dat dit onbedoeld geassocieerd wordt met elkaar... :P
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
FJLBlok
Donateur
Berichten: 449
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
Specialisatie: Rubber afdichtingen
Locatie: Terneuzen

13 jan 2015 16:02

Komt mooi op tijd, ik heb namenlijk net bericht gekregen dat ik een nieuwe leasewagen mag gaan uitzoeken...
Ik ben benieuwd wat deze in de lease gaat doen.
Laatst gewijzigd door FJLBlok op 13 jan 2015 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6355
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

13 jan 2015 16:48

Veel enthousiasme!

Van mijn kant niet. Het einde van mijn autohobby/liefhebberij komt weer een stuk dichterbij. Het kan me gewoon niet bekoren op 1 of andere manier :(
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

13 jan 2015 17:49

Ik kan het ook niet snappen , ik ben zelf helemaal anti hybride , geef mij maar een normale verbrandingsmotor en zonder start stop, hetzelfde voor een mercedes met zon franse motor , is voor mij ook geen mercedes.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

13 jan 2015 18:08

gerardwb schreef:Ik kan het ook niet snappen , ik ben zelf helemaal anti hybride , geef mij maar een normale verbrandingsmotor en zonder start stop, hetzelfde voor een mercedes met zon franse motor , is voor mij ook geen mercedes.
Probeer eens een Tesla P85D (dual motor). 700 Pk, in ongeveer 3,2 seconden naar de honderd, een top van 250 en nog knopjes van Mercedes ook 8-)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Plaats reactie