Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
25 dec 2014 14:44
Champagne als ontbijt haha.
Xelaw210 schreef:normaal is een champagne ontbijtje met 1 glaasje champagne, maar ik dat Guido heeft gedacht die magnum met champagne dat is ook glas
Grtz
@wiehetweet: welke variant is dat precies, waar Jason naar linkte? Ik heb even wat rondgezocht maar ik kan zelf niet goed vinden welke C### het is. Het zal een ''300''+ moeten zijn vermoed ik? Er werd onlangs nog
melding gemaakt van een 292 pk sterke C350 Plug-in HYBRID in maart 2015, maar als ik de advertentie zie meldt Mercedes 275 pk. Kan iemand er wat meer over vertellen/corrigeren? Houden we de discussie hier tenminste nog on-topic ook
-
dutchtbi
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
27 dec 2014 11:50
Maar hopen dat het net zo'n lease-succes wordt als de Prius, Mitsubishi PHEV en V60 Hybrid. Dan wordt over 4 jaar de tweedehands markt ermee overspoeld en kan je zo'n ding voor een appel en een ei op de kop tikken
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
-
SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
12 jan 2015 21:37
Technische gegevens
Interne verbrandingsmotor
Aantal cilinders/plaatsing
4 in-lijn
Brandstofmenging
Injectie onder hoge druk,
1 turbocharger
Motorinhoud (cc)
1.991
Max. vermogen (kW/pk bij tpm)
155/211 bij 5500
Motorkoppel (Nm)
350
Elektromotor
Vermogen (kW)
max. 60
Koppel (Nm)
340
Systeemvermogen (kW/pk)
205/279
Systeemkoppel (Nm)
600
Acceleratie 0-100 km/u (s)
5,9 (6,2)
Topsnelheid (km/u)
(250) 246
Topsnelheid elektrisch (km/h)
130
Gecombineerd verbruik (l/100 km)
2,1 (2,1)
Gecombineerde CO2-emissie (g/km)
48 (49)
Elektrische actieradius (km)
31
Totale capaciteit batterij (kWh)
6,2
Laadtijd 10%-100%
(230 V/8 A – 16 A), 1,8 -3,7 kW (h)
1,75 – 3,5
(Voorlopige cijfers. Cijfers voor Estate tussen haakjes)
W124
250D 1985
S124
E300TD 1994
In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
-
MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20707
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
12 jan 2015 21:47
...en wat een ontzettend lelijke klep in de achterbumper!!!
greetingz,
-
SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
12 jan 2015 23:05
Eens.
Design dashboard loopt ook achter t.o.v. Passat, helemaal t.o.v. het scherm wat optioneel is (van de Audi TT).
Maar dat zal het succes van dit type vast niet in de weg staan
W124
250D 1985
S124
E300TD 1994
In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
13 jan 2015 07:54
MBenzNL schreef:...en wat een ontzettend lelijke klep in de achterbumper!!!
+1
Wel weer een leuke plek voor de schade herstellers...
MBNL schreef:
‘Making by braking’
Het grootste potentieel om het energieverbruik van hybride aandrijfsystemen te verlagen zit in het maximaliseren van de recuperatie bij afremmen op de motor en remmen. Als het rempedaal gebruikt wordt, neemt de elektromotor in eerste instantie de taak van het afremmen op zich, waarbij de elektromotor tegelijkertijd als wisselstroomdynamo fungeert. Als er harder geremd dient te worden, zorgen de schijfremmen pas voor extra remkracht. Deze ‘overlap’ tussen conventioneel mechanisch remmen en het elektrische remvermogen van de elektromotor als dynamo verhoogt de efficiency, maar is in de praktijk niet merkbaar.
En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
13 jan 2015 08:55
Wat een interessante (en mooie!) auto is deze Estate!
#doeslief
-
SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
13 jan 2015 15:11
@scho2684: Waar schrijft MBenzNL dat stukje persbericht dan?
W124
250D 1985
S124
E300TD 1994
In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
-
Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
13 jan 2015 15:35
scho2684 schreef:En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
En dus heb je jezelf aangeleerd om verder vooruit te kijken en in plaats van op het laatst veel te moeten remmen de auto uit te laten rollen. Juist dan genereer je de meeste energy recovery. (meer dan met remmen op het rempedaal)
Dat gaat dus helemaal prima samen
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
13 jan 2015 16:01
Jeroen schreef:scho2684 schreef:En ik probeer me juist aan te leren zo weinig als mogelijk te remmen...(oud vs nieuw autorijden)
En dus heb je jezelf aangeleerd om verder vooruit te kijken en in plaats van op het laatst veel te moeten remmen de auto uit te laten rollen. Juist dan genereer je de meeste energy recovery. (meer dan met remmen op het rempedaal)
Dat gaat dus helemaal prima samen
gr J
Juist ja, oke....
Inderdaad, daar kan ik natuurlijk ook niks aan doen dat Steve zijn bedrijfsnaam zo uitkiest dat ik geen MBNL (als in Mercedes Benz Nederland) kan neerzetten zonder dat dit onbedoeld geassocieerd wordt met elkaar...
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
FJLBlok
- Donateur
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
- Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
- Specialisatie: Rubber afdichtingen
- Locatie: Terneuzen
13 jan 2015 16:02
Komt mooi op tijd, ik heb namenlijk net bericht gekregen dat ik een nieuwe leasewagen mag gaan uitzoeken...
Ik ben benieuwd wat deze in de lease gaat doen.
Laatst gewijzigd door
FJLBlok op 13 jan 2015 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
-
ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
13 jan 2015 16:48
Veel enthousiasme!
Van mijn kant niet. Het einde van mijn autohobby/liefhebberij komt weer een stuk dichterbij. Het kan me gewoon niet bekoren op 1 of andere manier
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
13 jan 2015 17:49
Ik kan het ook niet snappen , ik ben zelf helemaal anti hybride , geef mij maar een normale verbrandingsmotor en zonder start stop, hetzelfde voor een mercedes met zon franse motor , is voor mij ook geen mercedes.
-
mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
13 jan 2015 18:08
gerardwb schreef:Ik kan het ook niet snappen , ik ben zelf helemaal anti hybride , geef mij maar een normale verbrandingsmotor en zonder start stop, hetzelfde voor een mercedes met zon franse motor , is voor mij ook geen mercedes.
Probeer eens een Tesla P85D (dual motor). 700 Pk, in ongeveer 3,2 seconden naar de honderd, een top van 250 en nog knopjes van Mercedes ook
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO