Ik heb een w203 op kenteken gezet 28/01/2004 bouwjaar 08/2003 , ik hang dus tussen oud en facelift in geen roest , en al de nieuwere , lees , sterkere motor van 122 pk , voorheen 115 pk dacht ik maar nog het oude systeem van tellers .
Roest was mijn grootste angst ook , maar heb niets gevonden tot nog toe , onderaan naar de armen heb ik nog niet gekeken .
Electrische problemen heb ik nog niet gehad , het enige dat ik wel had was dat ineens de radio heel hard begon te spelen , net of ik op het + teken van mijn stuur drukte .
Ik ben heel blij met mijn auto
Verschillen C-klasse W203 2001 tot 2004
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 19 mei 2014 20:26
- Mercedes-Benz: Ex W203 220 CDI '02
- Specialisatie: ICT Spul
- Locatie: 't Zandt
Elektra problemen kan van alles zijn. Van wat ik er begreep kunnen de problemen vooral voorkomen in de kabelbomen die door de auto heen ligt. Ik heb bijvoorbeeld op het moment een probleem waarbij (tot nog toe) 1 keer per maand mijn auto niet starten wil. De start motor doet helemaal niets en maakt verder geen geluid terwijl de accu e.d. wel goed zijn. Voor meer details neem eens een kijkje in mijn logboek.
Qua bouwjaar maakt het allemaal niet heel veel uit. Over het algemeen is het volgens mij; des te jonger, des te beter. Dat hangt echter sterk af van de onderhoud van de auto. Het kan bijvoorbeeld zomaar voor komen dat een W203 uit 2000 vele malen beter is als één uit 2004. Onderhoud is het aller belangrijkste van de auto. Verder zou ik inderdaad zeggen; als je het kan betalen, of als je het kan wachten kan, ga dan vooral voor de Facelift modellen. Deze zijn qua elektronica, roest en draagarmen vrij sterk verbeterd ten opzichte van de pre-facelifts.
Qua bouwjaar maakt het allemaal niet heel veel uit. Over het algemeen is het volgens mij; des te jonger, des te beter. Dat hangt echter sterk af van de onderhoud van de auto. Het kan bijvoorbeeld zomaar voor komen dat een W203 uit 2000 vele malen beter is als één uit 2004. Onderhoud is het aller belangrijkste van de auto. Verder zou ik inderdaad zeggen; als je het kan betalen, of als je het kan wachten kan, ga dan vooral voor de Facelift modellen. Deze zijn qua elektronica, roest en draagarmen vrij sterk verbeterd ten opzichte van de pre-facelifts.
Logboek: 2002 W203 200 CDI
"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik" -MBenzNL
"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik" -MBenzNL
-
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
nee... dat heb je verkeerd begrepen.Kemmo schreef:Na de uitleg over de kachels begrijp ik er uit dat de kwaliyeit minder is per kachel , dat de 2e de beste is , de eerste daarna en de derde als laatst.
Als de airco anders werkt lijkt mij dat ie wel meer of minder vebruikt , ook al zal dit niet zoveel wezen, als de kwaliteit maar goed is,
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Oke misschien een domme vraag maar het bedieningspaneel van de kachel , kan je daar zo een andere inzetten of moet je dat dan bijvoorbeeld ook laten inbouwen, ik heb namelijk een auto gezien en daar zit met het bedieningspaneel maar 3 druk knoppen onderaan en normaal zitten daar 5 knoppen , namelijk : qchterruit verwarmen , binnen lucht weg blazen , auto, ac of ec en nog een optie voor het raam , waarschijnlijk voorraam verwarmen.
Nu zit er bij de auto die ik o.a gezien heb, achterruit , binnenlucht en waarschijnlijk ec of airco , de andere 2 a 3 staan er niet op.
Als ik nou een ander panel erin zou zetten werken de andere 2 opties dan ook of worden die bij het aanschaffen van de auto er ingezet ? En dat er dus op deze auto 3 beschikbaar zijn ipv 5 of 6..
Hoor t graag
Nu zit er bij de auto die ik o.a gezien heb, achterruit , binnenlucht en waarschijnlijk ec of airco , de andere 2 a 3 staan er niet op.
Als ik nou een ander panel erin zou zetten werken de andere 2 opties dan ook of worden die bij het aanschaffen van de auto er ingezet ? En dat er dus op deze auto 3 beschikbaar zijn ipv 5 of 6..
Hoor t graag
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 19 mei 2014 20:26
- Mercedes-Benz: Ex W203 220 CDI '02
- Specialisatie: ICT Spul
- Locatie: 't Zandt
Ik ga er van uit dat je hier voor nog het e.e.a. moet bij (laten) bouwen. Ben echter ook nog wel benieuwd naar de upgrad-ability van de kachels in de W203
Logboek: 2002 W203 200 CDI
"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik" -MBenzNL
"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik" -MBenzNL
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Volgens mij hebben luxure aircosystemen meer stelkleppen om meer plekken van lucht te kunnen voorzien en het beter/anders af te regelen. Enkel een frontje wisselen zit er volgens mij niet bij.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
ik heb nog even een vraag over de knoppen van de W203
De foto die ik geupload heb wat betekenen of zijn die 2 knopjes goedvoor die ik heb omsingeld
Ben waarschijnlijk van plan om een auto in te voeren maar in duitsland heb je vaak maar 3 knopjes boven inzitten of met stoelverwarming erbij , maar deze 2 eigenlijk nooit , weetniet wat hier de reden van is ?
De autos in duitsland hebben vaak stuk minder gelopen en zijn jongere bouwjaren goedkoper. Ik weet dat ze daar ook wel met km kunnen rommelen. Maar ik denk dat het meestal wel aardig klopt ivm de auto aanschaf daar
Ik moet nog even zien hoe het met de bpm moet en Hoeveel me dit gaat kosten. Misschien kunnen jullie mij hier ook iets van vertellen ?
Bedankt
De foto die ik geupload heb wat betekenen of zijn die 2 knopjes goedvoor die ik heb omsingeld
Ben waarschijnlijk van plan om een auto in te voeren maar in duitsland heb je vaak maar 3 knopjes boven inzitten of met stoelverwarming erbij , maar deze 2 eigenlijk nooit , weetniet wat hier de reden van is ?
De autos in duitsland hebben vaak stuk minder gelopen en zijn jongere bouwjaren goedkoper. Ik weet dat ze daar ook wel met km kunnen rommelen. Maar ik denk dat het meestal wel aardig klopt ivm de auto aanschaf daar
Ik moet nog even zien hoe het met de bpm moet en Hoeveel me dit gaat kosten. Misschien kunnen jullie mij hier ook iets van vertellen ?
Bedankt
- Bijlagen
-
- IMG_20150205_083802.jpg (110.21 KiB) 976 keer bekeken
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Is van je alarm, hiermee kun je de hellingshoeksensor of interieursensor uitzetten (handig als je op een veerboot zit of een huisdier in de auto achterlaat). In Duitsland zie je wel heel veel auto's zonder alarm.
Logboek S500.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Oke , nouja heb het dan niet echt nodig die 2
Als deze 2 knoppen er niet op zitten,
Zit er wel gewoon alarm in de auto neem ik aan.
mag hopen dat vanaf dit type er altijd wel alarm in zit.
en waarom hebben ze in duitsland deze 2 knoppen er nauwlijks in gezet en in nederland bijna altijd wel ?
Als deze 2 knoppen er niet op zitten,
Zit er wel gewoon alarm in de auto neem ik aan.
mag hopen dat vanaf dit type er altijd wel alarm in zit.
en waarom hebben ze in duitsland deze 2 knoppen er nauwlijks in gezet en in nederland bijna altijd wel ?
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Nou niet dus. Als die knop er niet in zit, heb je geen alarm. Dat is een optie, niet standaard.Kemmo schreef:Zit er wel gewoon alarm in de auto neem ik aan.
Logboek S500.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Hmm oke , dit lijkt me heel raar want dan zouden die types in duitsland allemaal geen alarm hebben, en als het zo is dan zou mercedes wel heel erg dom zijn geweest want in mijn c180 van 1996 elegance , zit namelijk wel alarm.. dan nog wel van die sensortjes in de hoeken maar nam aan dat dit bij een auto van 2001 t/M 2004 wel beter in zit gebouwd.
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het was een OPTIE, dus als een koper het niet interessant genoeg vond en er niet voor wilde betalen, dan kreeg hij een auto zonder alarm. Komt in Duitsland vaker voor dan in NL, wellicht was het bij ons hier wel standaard (of standaard bij bepaalde pakketten).
Losse sensoren in de hoeken kan van een later ingebouwd alarm zijn (al dan niet van Mercedes).
Losse sensoren in de hoeken kan van een later ingebouwd alarm zijn (al dan niet van Mercedes).
Logboek S500.
- Kemmo
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 06 sep 2014 14:29
- Mercedes-Benz: C180 CGI BlueEfficiency Avantgarde 2012 Facelift Sedan
- Locatie: Overijssel
Oke en als ik nu een auto in duitsland koop Waar die knoppen niet op zitten en ik wil het door mercedes er in laten zetten of het zelf doe maar dan de benodigde materialen moet hebben, hoe duur gaat me dit kosten
Aan de ene kant kan ik denk ik weer beter hier in nederland een auto kopen maar in duitsland zijn de km veel beter , en wil wel graag inbraak/ alarm op me auto hebben.
Aan de ene kant kan ik denk ik weer beter hier in nederland een auto kopen maar in duitsland zijn de km veel beter , en wil wel graag inbraak/ alarm op me auto hebben.
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
W203's waar geen alarmschakelaar op het dashboard zit, hebben alleen een startblokkering.
In Nederland hebben 99 van de 100 W203's een alarm, omdat dit in een pakket werd aangeboden..
Destijds het comfortpakket, met alarm klasse 3, radio-cd met speakers en airconditioning. Dat werd op nagenoeg iedere C verkocht en was niet standaard.
De knoppen op het dashboard waar niets opstaat, 3x links en 1x rechts op jou foto, hád een optie kunnen zitten maar heeft deze niet.
Uit het hoofd gezegd 2x stoelverwarming, parctronic en zonnescherm achterruit (of ruitenwisser achter bij een estate)
In Nederland hebben 99 van de 100 W203's een alarm, omdat dit in een pakket werd aangeboden..
Destijds het comfortpakket, met alarm klasse 3, radio-cd met speakers en airconditioning. Dat werd op nagenoeg iedere C verkocht en was niet standaard.
De knoppen op het dashboard waar niets opstaat, 3x links en 1x rechts op jou foto, hád een optie kunnen zitten maar heeft deze niet.
Uit het hoofd gezegd 2x stoelverwarming, parctronic en zonnescherm achterruit (of ruitenwisser achter bij een estate)
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**