De nieuwe S-Klasse

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 986
Lid geworden op: 04 jul 2005 12:45
Mercedes-Benz: W201 Brabus AB4, W204 Avantgarde
Specialisatie: W201
Locatie: Neerbeek
Contacteer:

29 sep 2005 22:46

Daarnet de nieuwe Autovisie op de mat. Daar staat een stuk in over de nieuwe S. Gewoon 6 pagina's complimenten voor Das Haus. Gewoon top. Kwaliteit zoals het hoort, gewoon nog beter dan tot op heden de maatstaf was. Geen sportieve auto, maar daar koop je deze niet voor. Design, kwaliteit: gewoon alles helemaal perfect. Kon wel 6 pagina's reclame van Benz zijn.
Bijna zo goed als een 190 dus.
Groeten,

Christiaan
190E Brabus 3.0 AB4, Fully loaded
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
Gebruikersavatar
Amentia
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 jul 2005 17:48
Mercedes-Benz: CLK 320 cabrio Elegance (W208), C63AMG (W204)
Specialisatie: Forumvulling
Locatie: Zwijndrecht

29 sep 2005 23:30

Afgelopen zondag heb ik de nieuwe s-klasse bij John van Dijk gezien in Rotterdam. Zag er toch best wel strak uit ondanks die Ford Focus wielkasten.
Die S werd toevallig net afgeleverd aan een koper. The lucky Basterd
190E 2.0 (die bruine volgens de rdw :S) Vroegah
CLK320 Elegance W208 Vroegah
CLK320 cabrio Elegance W208, hebben we nog (wel)
C63AMG W204
Gebruikersavatar
Marcel S600
Berichten: 4660
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
Specialisatie: Truckertje
Locatie: Tilburg

30 sep 2005 14:10

NICE........ :grin: :grin: :grin:
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Gebruikersavatar
PatrickMB
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
Locatie: Zwijndrecht

01 okt 2005 01:49

Amentia schreef:.
Die S werd toevallig net afgeleverd aan een koper. The lucky Basterd
Toevallig niet Gerard Joling? :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Amentia
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 jul 2005 17:48
Mercedes-Benz: CLK 320 cabrio Elegance (W208), C63AMG (W204)
Specialisatie: Forumvulling
Locatie: Zwijndrecht

01 okt 2005 01:51

C250TD schreef:
Amentia schreef:.
Die S werd toevallig net afgeleverd aan een koper. The lucky Basterd
Toevallig niet Gerard Joling? :wink: :lol:
Nee dat niet, had wel leuk geweest om dat te zien, maar Jolling rijd weer in een zilvere dacht ik en die werd afgeleverd was zwart.
190E 2.0 (die bruine volgens de rdw :S) Vroegah
CLK320 Elegance W208 Vroegah
CLK320 cabrio Elegance W208, hebben we nog (wel)
C63AMG W204
Gebruikersavatar
MIKE C200
Berichten: 7042
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:43
Mercedes-Benz: C200 + C36(bouwpakket) SMART 451
Specialisatie: W202/208/210 Electra
Locatie: limburg
Contacteer:

01 okt 2005 11:06

christiaan schreef: Bijna zo goed als een 190 dus.
Groeten,

Christiaan
LOL Afbeelding Afbeelding :-D :-D :-D
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
Gebruikersavatar
Marcel S600
Berichten: 4660
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
Specialisatie: Truckertje
Locatie: Tilburg

03 okt 2005 20:05

mooi he :!:
De huistuner van Mercedes-Benz komt op de proppen met hun visie op de nieuwe S-klasse. Er zijn verschillende opvoerkits en het uiterlijk kan naar smaak worden aangepast.


Het tuningsprogramma van Brabus voor de nieuwe Mercedes S-klasse begint bij de S 320 CDI. Deze diesel kan met 48 pk worden opgevoerd tot 272 pk; het maximale koppel gaat dan naar 590 Nm. De tweede krachtbron die Brabus kan tunen is die van de S 350. Deze V6 benzinemotor kan met 15 pk worden getuned tot 332 pk; de maximale trekkracht bedraagt dan 420 Nm.
Wie meer vuurwerk wil, kan zijn S 600 inleveren bij Brabus. Zij kunnen de 5,5-liter V12 van de standaard 517 pk naar 580 pk brengen. De trekkracht stijgt dan tot 900 Nm. Het maximale levert de Brabus S V12 S Biturbo. Daarvoor wordt de Mercedes limousine voorzien van een V12 met twee turbo´s en een vermogen van 730 pk. Deze motor kan een ongelofelijke 1.320 Nm koppel leveren. Om alles in het gareel te houden is dat begrensd op een maximum van 1.100 Nm. De S-klasse kan er in 4,0 seconden mee van 0 naar 100 en de 200 km/u wordt vanuit stilstand na 11,9 seconden bereikt. De topsnelheid is begrensd op 340 km/u. :shock: :shock: :shock:
Naast aanpassingen aan de motor kan Brabus het uiterlijk van de S verfraaien met een spoilerpakket rondom waarbij de dubbele mistlichten in de voorspoiler het meest opvallen. In de achter- en zijskirts is LED-verlichting verborgen. Met de afstandbediening of door via de binnenzijde een portier te openen, kan die worden geactiveerd. Rondom de auto schijnt dan een fel licht. “Dat maakt het in- en uitstappen en het uitladen van de kofferbak in het donker een stuk veiliger,â€
Bijlagen
13309.jpg
13309.jpg (53.5 KiB) 1387 keer bekeken
13310.jpg
13310.jpg (21.57 KiB) 1385 keer bekeken
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Maurits
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 aug 2005 12:28
Locatie: Genk
Contacteer:

03 okt 2005 20:55

"Doe mij die maar"
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 986
Lid geworden op: 04 jul 2005 12:45
Mercedes-Benz: W201 Brabus AB4, W204 Avantgarde
Specialisatie: W201
Locatie: Neerbeek
Contacteer:

03 okt 2005 21:20

In 4 naar 100.........Dan moet ik m'n voet nog van de koppeling halen.
Uberbenz dus.

Christiaan
190E Brabus 3.0 AB4, Fully loaded
190E 2.6 '91 airco automaat
Halve 190E "AvantKARde" (aanhanger dus)
Gebruikersavatar
Marcel S600
Berichten: 4660
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
Specialisatie: Truckertje
Locatie: Tilburg

04 dec 2005 09:26

Als het portier in het slot valt, verstomt de drukte van de stad tot zacht geroezemoes. Laat je wegzakken in het zachte leder, druk even op de startknop om in het matzwarte dashboard de tellers in helder wit tot leven te wekken en de achtcilinder te laten spinnen. Een zachte druk op het gaspedaal en je lijkt over de weg te zweven. Dit is ’m dan, de opvolger van ’s werelds best verkochte luxeberline, de MercedesS-klasse.

Het is alsof je vanuit je luie zetel stuurt. En dat was ook helemaal het basisidee toen de eerste lijnen van de nieuwsteS-klasse op papier gezet werden. Deze Mercedes moest een ‘ veiligecocon’ zijn, als de huiskamer. Een plaats om tot rust te komen. «Want als de chauffeur zich goed voelt, draagt dat bij tot de veiligheid». En dat ‘ goed voelen’ zal zich in dit geval niet alleen beperken tot de chauffeur, want alle passagiers hebben in deze meer dan vijf meter lange limousine alle ruimte en comfort die men kan dromen. Zetels voor-en (optioneel) ook achteraan elektrisch verstelbaar, al dan niet met ingebouwde verwarming en verluchting en drieledig massageprogramma. Het was er ook al bij de vorige, maar je krijgt weer net een tikkeltje méér.



Revolutie binnenin




Is de buitenkant van deze nieuwe S-klasse eerder een ‘ evolutie’ van het vorige model, gemengd met trekjes van de CLS en de Maybach, de ‘revolutie zit voor de trouwe Mercedes klant vanbinnen. Geen contactslot, maar enkel een startknop. De sleutel mag je op zak houden, de auto herkent ‘ m wel. Een dubbele instrumentenboog met links de tellers, wit geprojecteerd op een centraal scherm en rechts een tweede scherm voor de navigatie en bediening van alle elektronica. Aan het vierspaaks stuurwiel zit nu rechts de hendel om de automaat te bedienen. Waar die schakelpook vroeger zat, staat nu op de middenconsole een draai knop om alle elektronica te bedienen. Het aantal knopjes en schakelaars is voortaan drastisch gereduceerd tot het strikt noodzakelijke tijdens het rijden.
Het lijkt allemaal heel erg op wat BMW al drie jaar eerder met zijn vlaggenschip, de 7-reeks deed. Maar verbazend genoeg zouden beide concurrenten hetzelfde concept op hetzelfde ogenblik hebben ‘uitgevonden’. Want nog voor de 7-reeks op de markt verscheen, had men in Stuttgart al groen licht gegeven voor het idee met de centraledraaiknop. De ‘ Command-knop’ van Mercedes is helemaal de iDrive van BMW, maar een aantal extra knopjes maken het gemakkelijker terug tekeren, als je ‘ het noorden’ dreigt te verliezen. Mercedes gaat minder ver dan BMW in het aanbieden van regelingen via het scherm. Bang dat het voor de gemiddelde klant (en die is zo rond z’n 56ste) het dan allemaal niet meer ziet zitten. Het navigatiesysteem is in die zin nog steeds aan de Spartaanse kant, zonder de blitse ‘ features’ die heel wat anderen vandaag wel hebben als kaarten in 3D (vogelperspectief), berekenen van diverse routemogelijkheden... Mercedes kijkt liever nog wat de kat uit de boom. Er is nochtans heel wat spitstechnologie te krijgen, zoals ‘ Distronic Plus’ cruise control die ook in files werkt,van 0 tot 200 km/u. of de ‘ Night View Assist’ waarmee je via infrarood dertig meter verder door de nacht kan kijken dan je lichten verschijnen. Het zijn opties, die je er niet per se hoeft bij te nemen.



Bedrieglijke rust

De rust die de S 500 van binnen uitstraalt is bedrieglijk, want deze luxeberline met z’n 5.5 liter V8 motor is tegelijk krachtiger en flitsender dan z’n directe concurrenten, de BMW 750i of de Audi A8 4.2Quattro. In 5,4 seconden zit je al aan 100 km per uur, de top is begrensd op 250. Het gaat allemaal bijzonder gesmeerd, de voortreffelijke zeventraps automaat voel je niet of nauwelijks schakelen. De S 350 instapversie met de V6 motor van 272 pk geeft opmerkelijk genoeg zelden de indruk te moeten onderdoen, ondanks 100 paarden minder. Het blijft voorlopig een interessant alternatief, in afwachting van de diesel, de S 320 CDi die begin 2006 mogen verwachten.
Alle versies hebben standaard de elektronisch gestuurde Airmatic luchtvering die elk putje in het wegdek lijkt weg te gommen. Active Body Control (ABC) van de tweede generatie is een optie die het overhellen van het koetswerk tot 80% vermindert. Deze S-klasse blijft spectaculair vlak in de bochten en de dynamische ‘ multi-contourzetels’ doen de rest door de zijsteunen telkens zachtjes bij te pompen voor extra ruggensteun. Opdat ritme kan je urenlang blijven doorgaan. De achtste generatie S-klasse verstaat opnieuw als geen ander de kunst van het ‘kilometervreten’.

Technische fiche
Lengte 5.076 mm
Breedte 1.871 mm
Hoogte 1.473 mm
Wielbasis 3.035 mm
Deuren/zitplaatsen 4/5
Leeggewicht 1.94 kg
Koffervolume 560 liter
Brandstoftank 90 liter
Motoren, Prestaties, Prijzen

S350
3.5 liter V6 (272 pk/ 350Nm)
Prestaties: top 250 km/u, 0-100 km/u:7,3s
Verbruik: 10,1 l/100km
Prijs: 79.255 euro

S500
5.5 liter V8 (388 pk/530 Nm)
Prestaties: top 250 km/u, 0-100 km/u:5,4s
Verbruik: 11,7 l/100km
Prijs: 99.220 euro

S600 (vanaf 2006)
5.5 liter V12 (517 pk/830 Nm)
Prestaties: top 250 km/u, 0-100 km/u:4,6s
Verbruik: 14,3 l/100km
Prijs: nog niet bekend euro

S320 CDI (vanaf 2006)
3.2 liter V6 diesel(235 pk/540 Nm)
Prestaties: top 250 km/u, 0-100 km/u:7,5s
Verbruik: 8,3 l/100km
Prijs: nog niet bekend euro
Bijlagen
Mercedes Sklasse interieur.jpg
Mercedes Sklasse interieur.jpg (7.2 KiB) 1319 keer bekeken
MercedesSklasse.jpg
MercedesSklasse.jpg (4.67 KiB) 1318 keer bekeken
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

04 dec 2005 17:33

S350
Prijs: 79.255 euro

S500
Prijs: 99.220 euro
:o :shock:

Kan ik er bij jou 100 bestellen voor die prijs?? 8) :twisted:

Prijs S350 in Nederland incl. btw en bpm 99.300 euro (lange uitv. 110.200 euro)
Prijs S500 in Nederland incl. btw en bpm 130.200 euro (lange uitv. 138.100 euro)

Dat scheelt nogal :-? :-?

Van welke site komt deze tekst? :-? :wink:

Prijzen van de S 320 CDI zijn de dealers vorige week bekend gemaakt.
In eerste instantie waren de indicaties dat hij 2000 euro goedkoper als de 350 zou zijn, definitieve prijzen zijn 4000 euro goedkoper als de 350, zowel kort als lang.
Of er dan nu een verschil in standaarduitvoering is, stond er niet bij.....
Gebruikersavatar
Marcel S600
Berichten: 4660
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
Specialisatie: Truckertje
Locatie: Tilburg

04 dec 2005 18:25

Nee 100 niet wel 99 8) 8)
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

04 dec 2005 18:29

marcel w210 schreef:Nee 100 niet wel 99 8) 8)
8) :P

Heb intussen al gevonden dat het Belgische prijzen zijn. (standaard uitvoering kunnen wel verschillen in zitten)

Fijn he, die BPM :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door Rainaldo op 04 dec 2005 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel S600
Berichten: 4660
Lid geworden op: 13 jul 2005 10:34
Mercedes-Benz: ex-W220 S600 -v12-
Specialisatie: Truckertje
Locatie: Tilburg

04 dec 2005 18:31

ik ga denk maar verhuizen...fijn he 1 europa :-? :-? :-?
Oprichting Mercedesforum: 03 jul 2005 12:14
Ik ben lid sinds:13 jul 2005 10:34
Auto van de maand in 2009
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 71&t=22412
Prive:W124 300E & W210 E230 & W210 E220CDI & W220 S600-V12
Bedrijfswagens:311 CDI & 515 CDI 2009
Winnaar weekend W212 E-klasse rijden! Door Mercedes-Benz Nederland 2010
Plaats reactie