Afgelopen week hebben we nog een W204 C180CGI van 3 extra uitlaatpijpen voorzien; de auto is van 1 uitlaat eindpijp naar 4 uitlaat eindpijpen gegaan en om dat mogelijk te maken (zonder er een knutselwerkje van te maken met allerlei universele uitlaat-tuningshop-delen) zijn er 2 complete achterdempers & tussendemper onder gegaan van een C63 in combinatie met alle extra benodigde hitteschilden en een op maat gemaakte uitlaat voorpijp om aan te sluiten op de tussendemper.
De bestaande uitlaat voorpijp is aangepast om aan te kunnen sluiten op de tussendemper met dubbele ingaande pijp (in plaats van de originele enkele ingaande pijp) en die aanpassing van de voorpijp is gemaakt met uitlaatdelen van een andere mercedes model met de juiste passende diameters zodat de voorpijp middels klemverbinding op de tussendemper vast te zetten is en de effectieve diameter van de voorpijp bestaan blijft.
Het geluid is bij deze auto helemaal niets veranderd, in tegenstelling tot de S204 C200k van een paar maanden terug. Deze C180CGI heeft een klein dempertje in de voorpijp zitten en dat is blijkbaar genoeg om het uitlaatgeluid volledig onveranderd te laten (in tegenstelling tot de grotere demper die bij die S204 C200k in de voorpijp zat). De uitlaatdelen zijn volledig spanningsvrij in de rubbers opgehangen - dus geen irritante bijgeluiden of resonantie problemen.
Voor het betere vergelijkingswerk zitten er nog een paar foto's tussen met een exact zelfde C-klasse ernaast waar nog de originele enkele uitlaat eindpijp onder zit.
Zoeksleutel: Steve230479
greetingz,
W204 C180CGI van 1 naar 4 uitlaatpijpen
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
superrrrr
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Mooi werk zeg, kan een auto daarvan opknappen. Het valt me op dat Mercedes bij de nieuwe A wel bij alle types met een eindpijp rechts en links werkt.
Bij de C hebben ze dat alleen gedaan bij de 350 en de 63. Zonde want zo'n pijp alleen links is het net niet.
Nog een vraag over de ombouw naar 4 uitlaatpijpen en dus een andere diffusor: is het dan nog mogelijk de elektronisch wegklapbare trekhaak te monteren?
Ik las ergens dat dit niet zou kunnen bij deze diffusor.
Bij de C hebben ze dat alleen gedaan bij de 350 en de 63. Zonde want zo'n pijp alleen links is het net niet.
Nog een vraag over de ombouw naar 4 uitlaatpijpen en dus een andere diffusor: is het dan nog mogelijk de elektronisch wegklapbare trekhaak te monteren?
Ik las ergens dat dit niet zou kunnen bij deze diffusor.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ja...en wat wil je daar mee zeggen? als je bewust voor een kleinere motor kiest mag het er dus niet goed uitzien?Benzie83 schreef:Mooi gedaan maar wat wil je hier nu mee bereiken? Het is en blijft 180.
niet iedereen is gecharmeerd van een overpowered V8 (ik zelf bijvoorbeeld ook niet), maar wil wel een fatsoenlijk ogende auto (mijn eigen E55 bevalt me dan ook niet half zo goed als mijn vorige E220CDI mij beviel)
greetingz,
- Benzie83
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06 jan 2013 22:31
- Mercedes-Benz: S212 E300 BlueTec Hybrid Kombi
- Specialisatie: Mercedes-Benz
- Locatie: België
Uiteraard, met alle respect hoor. Zolang het professioneel gedaan is, wat hier duidelijk het geval is, is het een mooie meerwaarde.MBenzNL schreef:ja...en wat wil je daar mee zeggen? als je bewust voor een kleinere motor kiest mag het er dus niet goed uitzien?Benzie83 schreef:Mooi gedaan maar wat wil je hier nu mee bereiken? Het is en blijft 180.
niet iedereen is gecharmeerd van een overpowered V8 (ik zelf bijvoorbeeld ook niet), maar wil wel een fatsoenlijk ogende auto (mijn eigen E55 bevalt me dan ook niet half zo goed als mijn vorige E220CDI mij beviel)
greetingz,
Al schept zoiets natuurlijk wel verwachtingen op prestatieniveau en dan is het wel ietsje minder als je het moet afleggen tegen, laat ons zeggen, 220 CDI. Akkoord, voor niet iedereen zijn absolute prestaties heilig maar je weet heus wel wat ik bedoel.
En jij bent minder tevreden van E55 dan je E220? Komaan man... Ok, hij verbruikt aanzienlijk (lees: enorm veel) meer maar in mijn ogen krijg je daar ook ontzettend veel voor terug in de plaats. Dat is mijn ervaring toch met een C63 AMG.
Al hou ik ook ontzettend veel van koppelrijke diesels en comfort maar toch blijft het appelen met peren vergelijken.
"The best or nothing"
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
ik heb een vermoeden wat mbenz bedoelt met zijn vergelijk.....
een e55 heb je in nl gewoon niks aan omdat er op elke hoek een zeikerd staat die graag je rijbewijs afpakt.
wat dan ook uiteraard zo gepiept is met een e55.(kan zijn dat ik er naast zit?)
een e55 heb je in nl gewoon niks aan omdat er op elke hoek een zeikerd staat die graag je rijbewijs afpakt.
wat dan ook uiteraard zo gepiept is met een e55.(kan zijn dat ik er naast zit?)
Het is altijd wat en zelden goed
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Er rijden wel meer MB's rond met een AMG pakket en een standaard motor, vaak gewoon als optie aangekruist bij de bestelling. Over het algemeen maakt zo'n pakket de auto wel mooier en niet iedereen hoeft het bijbehorende vermogen van een AMG motor erbij te hebben (of heeft daar de centen voor over).Benzie83 schreef:Mooi gedaan maar wat wil je hier nu mee bereiken? Het is en blijft 180.
Nu zie ik op één foto dat er ook nog een AMG embleem op de kofferbak is geplakt en dit gaat me net iets te ver. Alleen het embleem links met C63 ontbreekt nog.
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
JosCLK schreef:Er rijden wel meer MB's rond met een AMG pakket en een standaard motor, vaak gewoon als optie aangekruist bij de bestelling. Over het algemeen maakt zo'n pakket de auto wel mooier en niet iedereen hoeft het bijbehorende vermogen van een AMG motor erbij te hebben (of heeft daar de centen voor over).Benzie83 schreef:Mooi gedaan maar wat wil je hier nu mee bereiken? Het is en blijft 180.
Nu zie ik op één foto dat er ook nog een AMG embleem op de kofferbak is geplakt en dit gaat me net iets te ver. Alleen het embleem links met C63 ontbreekt nog.
psst... het gaat om de linkse auto.... die rechtse (met amg -embleem) is er ter vergelijking langs gezet....
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Eh Higgings, ik heb het niet over de linkse auto maar over de auto rechts. Die is voorzien van een AMG pakket. De motor is in ieder geval geen 350 omdat er alleen links een uitlaat is gemonteerd. Wel een AMG logo op de kofferbak, tja.