Hallo,
Ik ben nieuw hier en wil graag jullie mening en ervaring weten over de eventuele koop van een
Mercedes SLK kompressor vanaf bj 1997 Automaat.
Mijn budget is niet erg groot (+- 7000,-)
Wat kan ik hiervoor verwachten en waar moet ik op letten?
En maakt het aantal gereden km's uit voor zo'n automaat? Aangezien ze meestal meer als een ton op de teller
hebben staan en al richting 15jaar gaan. Ik wil deze auto gebruiken voor max 20.000km per jaar. (maak er 30.000 van want
hoop er meer in te rijden ) Het is om een klein boodschapje in te kunnen doen en naar mijn werk te rijden (ja ben een vrouw )
Het moet een zeer betrouwbare auto zijn en het liefst hou ik hem tot ie ermee ophoudt dus hoop er minstens 5 jaar in te kunnen
rijden.
En maakt bouwjaar - km's veel uit? Ik heb liever een auto waar wat langere afstanden mee is gereden zodat de moter geen tropenjaren
heeft geleden, is dit alleen te checken via de oliepijl (witte smurrie)?
Ik hoor graag van jullie,
Reggie
Mercedes SLK Automaat vanaf 1997 kopen of niet?
Dus eigenlijk maakt het niet uit hoeveel km's er op de auto staan? Is er iets bekend over motoren die na zoveel km's in de soep lopen?
Dus kijken bij een auto die altijd bij de Mercedes dealer is geweest met alle onderhoudsgegevens erbij, tnx!
Dus kijken bij een auto die altijd bij de Mercedes dealer is geweest met alle onderhoudsgegevens erbij, tnx!
- JKA320
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
- Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447
Met €7000,- is je budget heel beperkt. Misschien dat er nog iets ruimte te vinden is. (en natuurlijk voor wat onvoorziene kosten)
Deze bijvoorbeeld is met Bovag 6mnd.
zie http://www.autoscout24. adv. 94LLGH
Alles onder de €7000,- niet voor zover ik het snel kon zien. Daarbij kom je al aan hele hoge kmstanden terwijl je er zelf ook nog wat bij wilt zetten
Neem in ieder geval iemand mee met ook een beetje inzicht in de SLK. En misschien ook ff over de grens kijken zodat je iets meer keus hebt
De SLK is op zichzelf een vrij probleemloze auto mits deze maar met respect behandeld is. De kabel voor de nokkeasverstelling moet olievrij zijn. Is deze het niet en is de olie al te ver gekropen dan kan je zomaar aan een post van ruim €1500,- komen te zitten ( http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=888 )
succes, Jeroen
Deze bijvoorbeeld is met Bovag 6mnd.
zie http://www.autoscout24. adv. 94LLGH
Alles onder de €7000,- niet voor zover ik het snel kon zien. Daarbij kom je al aan hele hoge kmstanden terwijl je er zelf ook nog wat bij wilt zetten
Neem in ieder geval iemand mee met ook een beetje inzicht in de SLK. En misschien ook ff over de grens kijken zodat je iets meer keus hebt
De SLK is op zichzelf een vrij probleemloze auto mits deze maar met respect behandeld is. De kabel voor de nokkeasverstelling moet olievrij zijn. Is deze het niet en is de olie al te ver gekropen dan kan je zomaar aan een post van ruim €1500,- komen te zitten ( http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=888 )
succes, Jeroen
De automaat van zo'n ding houdt het wel uit: de auto is niet zwaar, de motor relatief licht en er heeft haast zeker nooit een aanhangwagen achter gehangen.
Wel kan het nut hebben de automaatolie een keer te verversen, maar dat is voor later.
Voor de rest: neem een kenner mee of regel een aankoopkeuring bij de Anwb o.i.d. Succes!
Wel kan het nut hebben de automaatolie een keer te verversen, maar dat is voor later.
Voor de rest: neem een kenner mee of regel een aankoopkeuring bij de Anwb o.i.d. Succes!
- mj-man
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 16 okt 2007 15:54
- Mercedes-Benz: R129 W203 R170 W169
- Locatie: hellevoetsluis
Leuke tijdloze auto. Hoe nieuwer de auto hoe beter. Ga bij voorkeur voor een model van na 2000 (facelift).
De 230 kompressor wordt algemeen gezien als de beste keus en is daarom waarschijnlijk weer makkelijker door te verkopen. Onderschat een 200 echter ook niet. Gezien je budget en plan om er lang mee te rijden is deze misschien wel de betere keus.
Zoals hierboven al genoemd is een aankoopkeuring aan te raden. Huur gewoon een monteur een uurtje in de werkplaats van een MB dealer en hij kan je voor veel ellende behoeden.
Succes!
De 230 kompressor wordt algemeen gezien als de beste keus en is daarom waarschijnlijk weer makkelijker door te verkopen. Onderschat een 200 echter ook niet. Gezien je budget en plan om er lang mee te rijden is deze misschien wel de betere keus.
Zoals hierboven al genoemd is een aankoopkeuring aan te raden. Huur gewoon een monteur een uurtje in de werkplaats van een MB dealer en hij kan je voor veel ellende behoeden.
Succes!
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Het voornaamste is kijk naar de onderhoud historie , en het aantal eigenaren die heeft hij gehad .
daar kijk ik meestal naar .
daar kijk ik meestal naar .
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
En zou zoiets dus ook prima kunnen zijn?:
http://auto.marktplaza.nl/mercedes/Merc ... 864717.htm
Natuurlijk is dit wel de allerlaagste prijs die ik kon vinden op dit moment maar als ik hier nog 5jaar in kan doen zou het wel een optie kunnen zijn.
Bedankt voor de reacties, heb er al veel mee op kunnen zoeken en Jeroen jij bedankt voor de website, heb namelijk nog niemand gevonden met ervaring of verstand van de slk's dus hier heb ik wel wat aan!
http://auto.marktplaza.nl/mercedes/Merc ... 864717.htm
Natuurlijk is dit wel de allerlaagste prijs die ik kon vinden op dit moment maar als ik hier nog 5jaar in kan doen zou het wel een optie kunnen zijn.
Bedankt voor de reacties, heb er al veel mee op kunnen zoeken en Jeroen jij bedankt voor de website, heb namelijk nog niemand gevonden met ervaring of verstand van de slk's dus hier heb ik wel wat aan!
En zo'n anwb mannetje is zeker handig, ga ik ook even naar kijken, tnx!
Ik zie trouwens weinig verschil tussen de facelift en de voor 2000 bj. Misschien ligt dat aan mij... behalve de knipperlichten en de mistlampen en misschien een andere gril maar dan houden de verschillen imo op
Ik zie trouwens weinig verschil tussen de facelift en de voor 2000 bj. Misschien ligt dat aan mij... behalve de knipperlichten en de mistlampen en misschien een andere gril maar dan houden de verschillen imo op
Laatst gewijzigd door Reggie op 30 dec 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha, dat had ik geprobeerd met mijn impala, was wat gladjes en dacht 'dat lukt mij wel'. Nog geen 20meter later stond ik andersom
Moet eerlijk bekennen dat ik ook aan het kijken ben naar een BMW Z3, maar die heeft een softtop en weet niet of ik dat zo fijn ga vinden.
Moet eerlijk bekennen dat ik ook aan het kijken ben naar een BMW Z3, maar die heeft een softtop en weet niet of ik dat zo fijn ga vinden.
Ja, je hebt wel BMW's met hardtop maar dan vindt ik ze ineens minder mooi. Hou zelf erg van warmte in de winter en waar ik werk ligt in zo'n buurtje dat je eigenlijk geen softtop moet nemen ivm het tuig wat daar rondloopt, helaas.schim schreef:De hardtop van een SLK is wel een groot pluspunt in de winter(en in de rest van het jaar)
- JKA320
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
- Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447
Tussen een face-lift en pre-facelift zitten véél verschillen. De facelift (vanaf ergens 2000) is duidelijk de betere. Wat betreft interieur zou ik gaan voor een zwarte (hoewel ik rood het mooist vind) De SLK heeft last van "zomersproeten" in het interieur. Dit houd in dat de toplaag van de coating loslaat. Bij een rode krijg je dan zwarte "sproeten" Bij een zwarte valt dat iets minder op.
Kijk ook even op de verschillende sites naar de achtergrond van de handelaren. Er zitten hele nette tussen, en wat mindere...
Op het forum stond er ook 1 te koop (Forumnaam Ciske) Zoek maar eens bij te koop op R170. Neem eens contact op met diegene. Misschien wil hij hem toch nog verkopen.
Kijk ook even op de verschillende sites naar de achtergrond van de handelaren. Er zitten hele nette tussen, en wat mindere...
Op het forum stond er ook 1 te koop (Forumnaam Ciske) Zoek maar eens bij te koop op R170. Neem eens contact op met diegene. Misschien wil hij hem toch nog verkopen.
Andere bumpers, zijskirts, automaat heeft tipschakeling, spiegels met ingebouwd knipperlicht, de 200 is voorzien van een kompressor en de 230 is ook gemodificeerd en heeft 4 pk meer, andere kofferbak etc.Reggie schreef:En zo'n anwb mannetje is zeker handig, ga ik ook even naar kijken, tnx!
Ik zie trouwens weinig verschil tussen de facelift en de voor 2000 bj. Misschien ligt dat aan mij... behalve de knipperlichten en de mistlampen en misschien een andere gril maar dan houden de verschillen imo op
De eerste serie zijn ook prima auto's, ik heb 5 jaar in een 230k gereden met volle tevredenheid, het comfort is niet heel groot.
En kies inderdaad voor een zwarte binnenkant met die coating.
After all is said & done, a lot more is said, than done.