Dit type was de eerste truck waar ik mee gereden heb
Een 1726
Trucks met een ster
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Mijn enige ervaring beperkt zich tot 1km in een 4-tonner van defensie en 8 lessen op een CF. Het ontbrak me destijds aan tijd om het af te maken. Nu moet je alle papieren halen en vind ik de grap te duur. Destijds leek me een 7,5 of 12-ton wel een uiterst geschikte montage auto. Tegenwoordig lukt het vaak met 23kilo gereedschap en dan bestaat mijn werktransport uit een trein, vliegtuig, taxi en of huurauto.
500km rondom huis gebruik ik mijn bus met mijn oranje vriend (600kg) en nog wat los gereedschap.
Dikke diesels blijven gaaf om te zien, vandaar mijn regelmatige post.
Stefan
500km rondom huis gebruik ik mijn bus met mijn oranje vriend (600kg) en nog wat los gereedschap.
Dikke diesels blijven gaaf om te zien, vandaar mijn regelmatige post.
Stefan
- Bijlagen
-
- OK als opslagruimte in ziekenhuis BE
- image.jpg (185.19 KiB) 1066 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
gave post van die SK's, das mijn afdelingKnudde1969 schreef:Ze blijven mooi:
laat ze maar komen, ik vind het tof dat je dat doet
V.w.b. je vrachtwagenrijbewijs, gewoon ff uitzoeken waar je een rijbewijs bij wijze van spreken kan 'kopen' in de EU. Overzetten naar NL-rijbewijs is dan een admistratieve handeling. Beetje rijden met zo'n ding stelt niet zoveel voor als je er gevoel voor hebt. Kwestie van wennen.
Mooie kist van Snap-On, niet goedkoop ook
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
En ik maar klagen als ik een tamme DAF moet verzetten op't werk...SK schreef:6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in
Overigens wil ik ook voor mijn CE gaan en evt transport gaan doen, ben er nog niet uit...
Nog wat woestijn geweld:
- Bijlagen
-
- image.jpg (152.42 KiB) 963 keer bekeken
-
- image.jpg (162.72 KiB) 963 keer bekeken
-
- image.jpg (188.24 KiB) 963 keer bekeken
-
- image.jpg (165.06 KiB) 963 keer bekeken
-
- 3,4 meter breed
- image.jpg (147.65 KiB) 963 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Wat is de naam van dit model eigenlijk en weet iemand van wanneer tot wanneer ze gemaakt zijn?
- Bijlagen
-
- image.jpg (162.99 KiB) 959 keer bekeken
-
- image.jpg (171.35 KiB) 959 keer bekeken
-
- image.jpg (136.42 KiB) 959 keer bekeken
-
- image.jpg (159.43 KiB) 959 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Wat ik weet is dat het de l serie is vanaf bouwjaar 1958 maar is nog langer geproduceerd , zie link
Auch die schweren Haubenfahrzeuge bekamen ab 1958 ein neues Design in Pontonform. Wie auch die leichten und mittleren Fahrzeuge waren sie als Kurzhauber konstruiert, auch wenn die „Schnauze“ der schweren Lkw alles andere als kurz erscheint. (Erst bei genauem Hinsehen wird deutlich, dass die Motorhaube ca. 30 cm länger ist als beim Mittelschweren Kurzhauber.) Die Serie der Kurzhauber wurde auch als Rundhauber bezeichnet. 1967 bekamen die Fahrerhäuser eine größere Höhe mit einer vergrößerten Windschutzscheibe.
Genau wie die leichten und mittleren Kurzhauber wurden auch die schweren Modelle sehr erfolgreich fast in die gesamte Welt verkauft. Parallel zu den moderneren Typen wurden sie weiter produziert. Auch im Ausland (Südamerika, Südafrika, Iran, Saudi Arabien, Nigeria) wurden und werden diese Fahrzeuge produziert oder nur montiert (CKD-Teilesätze). Wie die mittelschweren Hauber (s.o.) verschwanden auch die schweren Haubenwagen Ende der 1970er Jahre aus dem offiziellen Verkaufsprogramm, wurden auf Kundenwunsch noch bis 1982 geliefert und ebenfalls in Deutschland bis 1995 noch mehrfach in Kleinserien aufgelegt (zuletzt für einen großen Exportauftrag in den Nahen Osten).
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... -Lastwagen
Auch die schweren Haubenfahrzeuge bekamen ab 1958 ein neues Design in Pontonform. Wie auch die leichten und mittleren Fahrzeuge waren sie als Kurzhauber konstruiert, auch wenn die „Schnauze“ der schweren Lkw alles andere als kurz erscheint. (Erst bei genauem Hinsehen wird deutlich, dass die Motorhaube ca. 30 cm länger ist als beim Mittelschweren Kurzhauber.) Die Serie der Kurzhauber wurde auch als Rundhauber bezeichnet. 1967 bekamen die Fahrerhäuser eine größere Höhe mit einer vergrößerten Windschutzscheibe.
Genau wie die leichten und mittleren Kurzhauber wurden auch die schweren Modelle sehr erfolgreich fast in die gesamte Welt verkauft. Parallel zu den moderneren Typen wurden sie weiter produziert. Auch im Ausland (Südamerika, Südafrika, Iran, Saudi Arabien, Nigeria) wurden und werden diese Fahrzeuge produziert oder nur montiert (CKD-Teilesätze). Wie die mittelschweren Hauber (s.o.) verschwanden auch die schweren Haubenwagen Ende der 1970er Jahre aus dem offiziellen Verkaufsprogramm, wurden auf Kundenwunsch noch bis 1982 geliefert und ebenfalls in Deutschland bis 1995 noch mehrfach in Kleinserien aufgelegt (zuletzt für einen großen Exportauftrag in den Nahen Osten).
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... -Lastwagen
- gpickup
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 08 jan 2011 23:26
- Mercedes-Benz: W168 A210 - unimog u1200-W463 G350
- Specialisatie: Verhuren
- Locatie: Stompwijk
Terugreis van vakantie kwamen we deze Sk tegen in Belgie, type 2636 en word gewoon nog gebruikt.
Mark
Mark
- Bijlagen
-
- 2013-08-08-252.jpg (209.12 KiB) 921 keer bekeken
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Heb je het nieuws gevolgd? Roemenen en Bulgaren nemen deze banen hier (vooralsnog legaal) over voor een habbekrats waardoor er minder werk is voor de NL-er en de lonen dalen. Kortom: Denk nog eens goed na voordat je dit voor je beroep wil doen.benzkepower schreef:En ik maar klagen als ik een tamme DAF moet verzetten op't werk...SK schreef:6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in
Overigens wil ik ook voor mijn CE gaan en evt transport gaan doen, ben er nog niet uit...
Als je het combineert met een technisch beroep waarvoor je ook op een vrachtwagen moet (kunnen) rijden, dan is dat wel 'goud' denk ik. Succes en ondertussen genieten van die mooie trucks
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dit is geen SK. Mijns inziens is dit een NG80. Dat is de voorganger van de SK versie, best te herkennen aan de vorm van de ruiten van de deuren.gpickup schreef:Terugreis van vakantie kwamen we deze Sk tegen in Belgie, type 2636 en word gewoon nog gebruikt.
Mark
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Een spot van een paar weken geleden in Füssen (Dld), een L319 (of L405/-8 als het een later type betreft maar dat kon ik niet zien).
Automobile Restgruppe 1
Automobile Restgruppe 1
- Bijlagen
-
- DSC_0434.JPG (180.81 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0435.JPG (179.63 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0436.JPG (151.73 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0437.JPG (197.55 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0438.JPG (163.62 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0439.JPG (148.2 KiB) 820 keer bekeken
-
- DSC_0440.JPG (151.78 KiB) 820 keer bekeken
Laatst gewijzigd door SK op 01 sep 2013 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.