Trucks met een ster

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

03 aug 2013 11:16

Dit type was de eerste truck waar ik mee gereden heb
Een 1726
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

03 aug 2013 11:45

Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

04 aug 2013 08:48

Mijn enige ervaring beperkt zich tot 1km in een 4-tonner van defensie en 8 lessen op een CF. Het ontbrak me destijds aan tijd om het af te maken. Nu moet je alle papieren halen en vind ik de grap te duur. Destijds leek me een 7,5 of 12-ton wel een uiterst geschikte montage auto. Tegenwoordig lukt het vaak met 23kilo gereedschap en dan bestaat mijn werktransport uit een trein, vliegtuig, taxi en of huurauto.
500km rondom huis gebruik ik mijn bus met mijn oranje vriend (600kg) en nog wat los gereedschap.
Dikke diesels blijven gaaf om te zien, vandaar mijn regelmatige post.

Stefan
Bijlagen
OK als opslagruimte in ziekenhuis BE
OK als opslagruimte in ziekenhuis BE
image.jpg (185.19 KiB) 1064 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

05 aug 2013 02:00

Knudde1969 schreef:Ze blijven mooi:
gave post van die SK's, das mijn afdeling :D

laat ze maar komen, ik vind het tof dat je dat doet :goedzo:
V.w.b. je vrachtwagenrijbewijs, gewoon ff uitzoeken waar je een rijbewijs bij wijze van spreken kan 'kopen' in de EU. Overzetten naar NL-rijbewijs is dan een admistratieve handeling. Beetje rijden met zo'n ding stelt niet zoveel voor als je er gevoel voor hebt. Kwestie van wennen.

Mooie kist van Snap-On, niet goedkoop ook :honger:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

05 aug 2013 02:03

gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in :politie:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

05 aug 2013 15:09

Nog effe een detail vanuit de taxi:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (157.88 KiB) 1018 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
benzkepower
Berichten: 3853
Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
Locatie: Oost Vlaanderen

05 aug 2013 20:21

SK schreef:
gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in :politie:
En ik maar klagen als ik een tamme DAF moet verzetten op't werk...
Overigens wil ik ook voor mijn CE gaan en evt transport gaan doen, ben er nog niet uit...
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

15 aug 2013 11:14

Nog wat woestijn geweld:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (152.42 KiB) 961 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (162.72 KiB) 961 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (188.24 KiB) 961 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (165.06 KiB) 961 keer bekeken
3,4 meter breed
3,4 meter breed
image.jpg (147.65 KiB) 961 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

15 aug 2013 11:19

Wat is de naam van dit model eigenlijk en weet iemand van wanneer tot wanneer ze gemaakt zijn?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (162.99 KiB) 957 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (171.35 KiB) 957 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (136.42 KiB) 957 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (159.43 KiB) 957 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

15 aug 2013 11:23

Sorry dat het geen Benz is:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (197.63 KiB) 956 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (194.03 KiB) 956 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
gerardwb
Berichten: 4579
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
Locatie: Słupsk/polen

15 aug 2013 11:36

Wat ik weet is dat het de l serie is vanaf bouwjaar 1958 maar is nog langer geproduceerd , zie link



Auch die schweren Haubenfahrzeuge bekamen ab 1958 ein neues Design in Pontonform. Wie auch die leichten und mittleren Fahrzeuge waren sie als Kurzhauber konstruiert, auch wenn die „Schnauze“ der schweren Lkw alles andere als kurz erscheint. (Erst bei genauem Hinsehen wird deutlich, dass die Motorhaube ca. 30 cm länger ist als beim Mittelschweren Kurzhauber.) Die Serie der Kurzhauber wurde auch als Rundhauber bezeichnet. 1967 bekamen die Fahrerhäuser eine größere Höhe mit einer vergrößerten Windschutzscheibe.
Genau wie die leichten und mittleren Kurzhauber wurden auch die schweren Modelle sehr erfolgreich fast in die gesamte Welt verkauft. Parallel zu den moderneren Typen wurden sie weiter produziert. Auch im Ausland (Südamerika, Südafrika, Iran, Saudi Arabien, Nigeria) wurden und werden diese Fahrzeuge produziert oder nur montiert (CKD-Teilesätze). Wie die mittelschweren Hauber (s.o.) verschwanden auch die schweren Haubenwagen Ende der 1970er Jahre aus dem offiziellen Verkaufsprogramm, wurden auf Kundenwunsch noch bis 1982 geliefert und ebenfalls in Deutschland bis 1995 noch mehrfach in Kleinserien aufgelegt (zuletzt für einen großen Exportauftrag in den Nahen Osten).


http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... -Lastwagen
Gebruikersavatar
gpickup
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 jan 2011 23:26
Mercedes-Benz: W168 A210 - unimog u1200-W463 G350
Specialisatie: Verhuren
Locatie: Stompwijk

17 aug 2013 16:41

Terugreis van vakantie kwamen we deze Sk tegen in Belgie, type 2636 en word gewoon nog gebruikt.

Mark
Bijlagen
2013-08-08-252.jpg
2013-08-08-252.jpg (209.12 KiB) 919 keer bekeken
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

20 aug 2013 23:00

benzkepower schreef:
SK schreef:
gerardwb schreef:Ik heb mijn c rijbewijs gehaald op een 1217 , en aanhanger met een 1619 maar dat was wel 27 jaar geleden
6-cilinders in lijn, ook op gereden met dezelfde motoren. Die waren niet zo heel snel maar wel leuk.
Heb ook nog gereden op de lichtste V8-en de 1625 (motorwagen) en 1628 (trekker). Bruut geluid zat daar in :politie:
En ik maar klagen als ik een tamme DAF moet verzetten op't werk...
Overigens wil ik ook voor mijn CE gaan en evt transport gaan doen, ben er nog niet uit...
Heb je het nieuws gevolgd? Roemenen en Bulgaren nemen deze banen hier (vooralsnog legaal) over voor een habbekrats waardoor er minder werk is voor de NL-er en de lonen dalen. Kortom: Denk nog eens goed na voordat je dit voor je beroep wil doen.
Als je het combineert met een technisch beroep waarvoor je ook op een vrachtwagen moet (kunnen) rijden, dan is dat wel 'goud' denk ik. Succes en ondertussen genieten van die mooie trucks :goedzo:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

21 aug 2013 09:30

gpickup schreef:Terugreis van vakantie kwamen we deze Sk tegen in Belgie, type 2636 en word gewoon nog gebruikt.

Mark
Dit is geen SK. Mijns inziens is dit een NG80. Dat is de voorganger van de SK versie, best te herkennen aan de vorm van de ruiten van de deuren.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

01 sep 2013 21:42

Een spot van een paar weken geleden in Füssen (Dld), een L319 (of L405/-8 als het een later type betreft maar dat kon ik niet zien).

Automobile Restgruppe 1 8-)
Bijlagen
DSC_0434.JPG
DSC_0434.JPG (180.81 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0435.JPG
DSC_0435.JPG (179.63 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0436.JPG
DSC_0436.JPG (151.73 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0437.JPG
DSC_0437.JPG (197.55 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0438.JPG
DSC_0438.JPG (163.62 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0439.JPG
DSC_0439.JPG (148.2 KiB) 818 keer bekeken
DSC_0440.JPG
DSC_0440.JPG (151.78 KiB) 818 keer bekeken
Laatst gewijzigd door SK op 01 sep 2013 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Plaats reactie