Hallo Allemaal,
Heb een SLK gevonden die naar mijn smaak is, maar nu heb ik wat advies van jullie nodig.
De gegevens van de auto:
Type: SLK 200
Kleur: zilver/ metallic
Bouwjaar: 01- 1998
km-stand: 132.090
Kenteken: SP-PX-62 (misschien is deze auto bekend op het forum?)
Nederlandse auto
Handgeschakeld
Zwart lederen bekleding
3 eigenaren t/m nu toe
Complete onderhoudshistorie aanwezig
N.A.P wordt erbij geleverd
De auto staat in consignatie bij een garage van Renault, Peugeot en Citroën.
Er wordt geen garantie verleend op de auto, dit omdat deze dienst wordt aangeboden voor een kennis (de eigenaar van de auto).
De prijs is vast en niet onderhandelbaar € 8.999
Nu vroeg ik mij af wat vinden jullie zo aan de hand van de informatie van de prijs?
Is het verstandig om onder deze voorwaarden een auto te kopen? eigenlijk is het gewoon een particuliere koop, het autobedrijf heeft er in feite niks mee te maken.
Waar moet je opletten bij het kopen van dit type auto?
Groetjes J4ntje
Aanschaf Mercedes-Benz SLK.
- JosCLK
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Het komt voor dat na het sluiten van de deur het raam buiten het rubber valt in plaats van erin. Kijk dus of de deuren goed sluiten en de ramen goed in de raamrubbers vallen.
Let op eventuele olielekkage onder de auto.
Dit waren twee punten waar onze SLK (230 1997) last van had. Verder was het een probleemloze auto.
Verder niet onbelangrijk : controleer of het vouwdak goed functioneert. Soms laten de sensoren het afweten.
Let op eventuele olielekkage onder de auto.
Dit waren twee punten waar onze SLK (230 1997) last van had. Verder was het een probleemloze auto.
Verder niet onbelangrijk : controleer of het vouwdak goed functioneert. Soms laten de sensoren het afweten.
- JKA320
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
- Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447
Hallo J4ntje,
Ga bij jezelf te rade of je een 200 wel voldoende vind. Deze heeft 136pk wat niet overbemeten is. Rustig cruisen kan je hiermee afdoende. Neem je een 200K of beter een 230K dan heb net effe dat vermogen om leuk te rijden,
Een sportauto zal het nooit worden maar toch..
Op het moment staan er héél veel te koop. En als je in Nederland niets vind heb je Duitsland nog. Haast is dus zeker NIET nodig.
Mocht het budget het toelaten ga dan voor een FL-model (vanaf 2000). Veel meer waar voor je geld
Succes met je zoektocht
Jeroen
Ga bij jezelf te rade of je een 200 wel voldoende vind. Deze heeft 136pk wat niet overbemeten is. Rustig cruisen kan je hiermee afdoende. Neem je een 200K of beter een 230K dan heb net effe dat vermogen om leuk te rijden,
Een sportauto zal het nooit worden maar toch..
Op het moment staan er héél veel te koop. En als je in Nederland niets vind heb je Duitsland nog. Haast is dus zeker NIET nodig.
Mocht het budget het toelaten ga dan voor een FL-model (vanaf 2000). Veel meer waar voor je geld
Succes met je zoektocht
Jeroen
Reply @ JosCLK
Toevallig was ik al wel op de hoogte van het probleem dat de deuren niet goed sluiten, ramen niet in de rubbers vallen etc.
En wat betreft het vouwdak bij de proefrit gewoon een paar keer in en uit klappen?
Of kan je de sensoren doormeten . .
Reply @ Jeroen
Denk inderdaad dat een 200 dan wat aan de langzame kant is, had vernomen dat het nadeel bij een kompressor is dat hierdoor
veel trillingen en schokken ontstaan.
Wat betreft mijn zoektocht naar een slk ben ik huiverig om de lands grens over te gaan vanwege een aantal zaken:
Het moeten importëren van een auto, kosten en keuring rdw daarbij komt dat niet net als in Nederland met n.a.p de km-stand na te gaan.
En mocht de slk ooit weer de deur uitgaan is een geimporteerde auto altijd lastiger verkopen.
De taal is ook niet mijn sterkste punt
Je zegt dat je bij het FL model van bouwjaar 2000 meer waar voor je geld krijgt, wat is dan het verschil met de eerdere modellen?
Qua uiterlijk scheelt het toch niet veel?
Groetjes J4ntje
Toevallig was ik al wel op de hoogte van het probleem dat de deuren niet goed sluiten, ramen niet in de rubbers vallen etc.
En wat betreft het vouwdak bij de proefrit gewoon een paar keer in en uit klappen?
Of kan je de sensoren doormeten . .
Reply @ Jeroen
Denk inderdaad dat een 200 dan wat aan de langzame kant is, had vernomen dat het nadeel bij een kompressor is dat hierdoor
veel trillingen en schokken ontstaan.
Wat betreft mijn zoektocht naar een slk ben ik huiverig om de lands grens over te gaan vanwege een aantal zaken:
Het moeten importëren van een auto, kosten en keuring rdw daarbij komt dat niet net als in Nederland met n.a.p de km-stand na te gaan.
En mocht de slk ooit weer de deur uitgaan is een geimporteerde auto altijd lastiger verkopen.
De taal is ook niet mijn sterkste punt
Je zegt dat je bij het FL model van bouwjaar 2000 meer waar voor je geld krijgt, wat is dan het verschil met de eerdere modellen?
Qua uiterlijk scheelt het toch niet veel?
Groetjes J4ntje
- JKA320
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 28 feb 2010 09:12
- Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447, V300 Marco Polo W447
Hoi J4ntje,
Er zijn behoorlijk wat verschillen in de auto's
even een paar:
Uiterlijk: Meegespoten dorpels
Knippers in de spiegels
sluiting kofferbak weggewerkt
......
overige: 6 ipv 5 versnellingen
betere stoelen!
iets minder lomp stuur
Stabi's af-fabriek gemonteerd
cruisecontrol
......
Hier staan wat verschillen opgenoemd
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=740.
Ga wat de kompressor betreft niet af op verhalen maar ga eens proefrijden. Je zal merken dat niets schokt of trilt! Pak als het lukt een SLK200 (pre-fl) en een SLK230K (FL) zodat je maximaal verschil voelt.
Waar moet je op letten.
Dak moet super functioneren! geen enkele hapering. Dak is redelijk specialistisch als er wat mankeert.
gr. Jeroen
Er zijn behoorlijk wat verschillen in de auto's
even een paar:
Uiterlijk: Meegespoten dorpels
Knippers in de spiegels
sluiting kofferbak weggewerkt
......
overige: 6 ipv 5 versnellingen
betere stoelen!
iets minder lomp stuur
Stabi's af-fabriek gemonteerd
cruisecontrol
......
Hier staan wat verschillen opgenoemd
http://www.mbslk.de/modules.php?name=Ne ... le&sid=740.
Ga wat de kompressor betreft niet af op verhalen maar ga eens proefrijden. Je zal merken dat niets schokt of trilt! Pak als het lukt een SLK200 (pre-fl) en een SLK230K (FL) zodat je maximaal verschil voelt.
Waar moet je op letten.
Dak moet super functioneren! geen enkele hapering. Dak is redelijk specialistisch als er wat mankeert.
gr. Jeroen
Nooit geweten dat er zoveel verschillen zaten tussen het bouwjaar 1997 en 2000.
Het is dus inderdaad beter om een model vanaf bouwjaar 2000 te kopen.
Mijn zoekprofiel is ondertussen veranderd in het volgende:
SLK 230 kompressor
vanaf bouwjaar 2000
handgeschakeld
nederlandse auto
volledige onderhoudshistorie(liefst met N.A.P)
zwart of zilver
zwart lederen bekleding of creme/zwart ,zwart/wit
Controle punten:
sluiting raam; rubbers.
Werking electronische dak, sensoren.
Hoe staan jullie tegen over importeren? Iemand ervaring hiermee?
Zelf denk ik dat het geen optie is zie, eerder in dit topic.
Groetjes J4ntje
Het is dus inderdaad beter om een model vanaf bouwjaar 2000 te kopen.
Mijn zoekprofiel is ondertussen veranderd in het volgende:
SLK 230 kompressor
vanaf bouwjaar 2000
handgeschakeld
nederlandse auto
volledige onderhoudshistorie(liefst met N.A.P)
zwart of zilver
zwart lederen bekleding of creme/zwart ,zwart/wit
Controle punten:
sluiting raam; rubbers.
Werking electronische dak, sensoren.
Hoe staan jullie tegen over importeren? Iemand ervaring hiermee?
Zelf denk ik dat het geen optie is zie, eerder in dit topic.
Groetjes J4ntje