Al jaren ben ik weg van de CLS klasse van Mercedes. Nu deze modellen eindelijk een klein beetje betaalbaar gaan worden en mijn huidige dagelijkse auto (een Audi A8 4,2 Quattro uit 1997) een beetje te oud begint te worden, ben ik eens aan het rondkijken. Ik denk dat mijn keuze valt op een C219 model uit 2005. Niet het eerste bouwjaar (zitten toch misschien wat kinderziektes in) en toch nog een nette en betaalbare auto die niet te oud is als dagelijkse auto. Jonger gaat helaas boven het budget.
Omdat ik maar een kleine 5000km per jaar rijdt moet het in ieder geval een benzinemodel worden. De CLS500 lonkt daarbij wel, maar is dat verstandig? Het 500 model is misschien vaak afgeragd en ik zag dat de 350 ook aardig wat paardjes bezit. Hebben beide auto's een gelijke uitrusting verder? Het scheelt tenslotte toch ook nog aardig wat in de BPM, zie ik, dus het zal vermoedelijk een afgeladen 350 worden
Is het te overwegen om dit model eventueel uit Duitsland te halen of is dat financieel niet aantrekkelijk? Ik heb al eens eerder deze weg bewandeld, dus ben er wel redelijk nog in thuis, maar ik weet niet of dit model/bouwjaar te dan nog veel geld kan besparen met alle veranderingen in het BPM stelsel.
Zijn er verder nog aandachtspunten bij deze auto? Zwakke technische punten? Opties die je beter wel of juist niet moet kiezen?
Bij voorbaat dank!
C219 Wil Mercedes CLS kopen uit 2005. Jullie mening & tips?
-
- Berichten: 7357
- Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
- Mercedes-Benz: W124 E60
- Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Volgens mij is de CLS niet gekocht door het type afrag publiek, dus zou lekker voor de heerlijke 500 gaan.
Op zoek naar een mooie volle (kant nooit genoeg opties hebben) , kijk of je wat kunt vinden met minder dan een ton op de klok.
Op zoek naar een mooie volle (kant nooit genoeg opties hebben) , kijk of je wat kunt vinden met minder dan een ton op de klok.
Groeten,
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
We hebben zelf een CLS500 staan uit '05. Heerlijke auto, voelt heel anders aan dan de 350 het geeft de auto net even die extra "wow"-factor tijdens het rijden aangezien de CLS toch wel een sportieve auto is ondanks z'n elegante voorkomen!
Waar je op moet letten naar mijn mening is het interieur, motorisch kun je een 500 flink afstraffen zonder dat hij ook maar een krimp geeft getuige die van ons, mijn vader rijdt graag door op z'n zachtst gezegd Ter info de kilometerstand is nu bijna 90.000.
Het enige waar ik me echt vreselijk aan erger in de CLS is de hemelbekleding, de meeste mensen hebben moeite in te stappen en gaan met hun vette vingertjes langs de raamstijl en houden zich vervolgens aan de binnenkant vast met grote zwarte vegen tot gevolg die ik tot op heden niet weg heb kunnen krijgen. Ook is de stof iets gaan rullen. Kortom zeer zeker een aandachtspuntje, ik zou dan ook bewust kijken naar een CLS met donkere (zwart) hemelbekleding.
Aandachtspunten interieur op een rijtje;
- Hemelbekleding, let vooral op slijtageplekken schuin achter en boven de stoelen die kunnen er heel naar uitzien, heb het bij een aantal auto's al gezien dit is denk ik vooral te wijten aan de ietwat moeilijk instap.
- Bekleding rond de deuren, gaat snel rullen en word gemakkelijk vies.
- Voorstoelen, controleer of de auto goed schoongehouden is want als je dat niet doet komt er gemakkelijk troep tussen de stoelrails waardoor de stoel blokkeert en stukgaat - ik spreek uit ervaring - (en je komt er erg moeilijk bij met schoonmaken)
- Knopjes stoelbediening breken snel af, wij zijn rechtsvoor aan een derde set knopjes toe.
Dit is gebaseerd op mijn eigen ervaringen aangezien ik thuis alle auto's schoon houd
Waar je op moet letten naar mijn mening is het interieur, motorisch kun je een 500 flink afstraffen zonder dat hij ook maar een krimp geeft getuige die van ons, mijn vader rijdt graag door op z'n zachtst gezegd Ter info de kilometerstand is nu bijna 90.000.
Het enige waar ik me echt vreselijk aan erger in de CLS is de hemelbekleding, de meeste mensen hebben moeite in te stappen en gaan met hun vette vingertjes langs de raamstijl en houden zich vervolgens aan de binnenkant vast met grote zwarte vegen tot gevolg die ik tot op heden niet weg heb kunnen krijgen. Ook is de stof iets gaan rullen. Kortom zeer zeker een aandachtspuntje, ik zou dan ook bewust kijken naar een CLS met donkere (zwart) hemelbekleding.
Aandachtspunten interieur op een rijtje;
- Hemelbekleding, let vooral op slijtageplekken schuin achter en boven de stoelen die kunnen er heel naar uitzien, heb het bij een aantal auto's al gezien dit is denk ik vooral te wijten aan de ietwat moeilijk instap.
- Bekleding rond de deuren, gaat snel rullen en word gemakkelijk vies.
- Voorstoelen, controleer of de auto goed schoongehouden is want als je dat niet doet komt er gemakkelijk troep tussen de stoelrails waardoor de stoel blokkeert en stukgaat - ik spreek uit ervaring - (en je komt er erg moeilijk bij met schoonmaken)
- Knopjes stoelbediening breken snel af, wij zijn rechtsvoor aan een derde set knopjes toe.
Dit is gebaseerd op mijn eigen ervaringen aangezien ik thuis alle auto's schoon houd
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
- Cenobyte
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 sep 2008 17:02
- Mercedes-Benz: R230 SL350
- Specialisatie: Flipperkasten
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
Dank jullie voor alle tips!
Ik ben er nog niet aan uit of het een 500 of een 350 wordt, ik denk dat ik dat af laat hangen van de auto waar ik tegenaan loop. Uiteraard heeft de 500 wel de voorkeur (en het gekke is dat het nog geeneens erg veel scheelt in aanschaf), maar ook de BPM is weer een stuk hoger bij de 500, alsmede verzekering en wegenbelasting. Aangezien de put niet eindeloos diep is, heb ik mezelf een bepaald budget gesteld en zijn dat dus ook overwegingen om mee te nemen.
Ik ga eens op mijn gemakje rondkijken en me verdiepen in het model en de leverbare opties. Werkelijke aanschaf zal nog wel even uitblijven, dus ik heb nog even de tijd.
Ik ben er nog niet aan uit of het een 500 of een 350 wordt, ik denk dat ik dat af laat hangen van de auto waar ik tegenaan loop. Uiteraard heeft de 500 wel de voorkeur (en het gekke is dat het nog geeneens erg veel scheelt in aanschaf), maar ook de BPM is weer een stuk hoger bij de 500, alsmede verzekering en wegenbelasting. Aangezien de put niet eindeloos diep is, heb ik mezelf een bepaald budget gesteld en zijn dat dus ook overwegingen om mee te nemen.
Ik ga eens op mijn gemakje rondkijken en me verdiepen in het model en de leverbare opties. Werkelijke aanschaf zal nog wel even uitblijven, dus ik heb nog even de tijd.
Groetjes,
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
- JosCLK
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 24 mei 2006 10:00
- Mercedes-Benz: SL63 AMG R231 2017
- Locatie: West-Friesland
Uit de CLS brochure van 07-2004:
"De achterlichten blinken uit door nieuwe high-performance gloeilampen die gevuld zijn met xenongas. Ze hebben een langere levensduur dan standaard gloeilampen en verbruiken minder elektrisch vermogen. Bovendien spreken de remlichten door de LED-techniek sneller aan".
"De achterlichten blinken uit door nieuwe high-performance gloeilampen die gevuld zijn met xenongas. Ze hebben een langere levensduur dan standaard gloeilampen en verbruiken minder elektrisch vermogen. Bovendien spreken de remlichten door de LED-techniek sneller aan".
Als CLS rijder juich ik het je toe om een CLS aan te schaffen, bepaald geen straf
En idd de motor keuze hangt van veel factoren af... ik rijd de 350 en heb ook in de 500 gereden, en ja de 500 is iets kwieker, maar gevoelsmatig doet de 350 niet onder, bij elke keer doortrekken schijnt er een big op mijn gezicht, auto inmiddels ruim een half jaar in mijn bezit en 16000km verder geen problemen mee gehad zoals bovengenoemde collega rijder aangeeft.
Mijn CLS stamt ook uit 2005 en is een NL auto en op de disctronic na alle opties aanwezig tot en met stoelverwarming achter.
Heb zelf ook gekeken om er een uit duitsland te halen, maar prijs technisch scheelde het mij max 3000euro, dus hield ik hier in NL ook de optie open, en na een zoektocht van 2,5 maand kwam ik mijn droom CLS tegen, met mijn must have sunset rode lederen interieur
Enige kanttekening die ik wil plaatsen en ook ivm de bellaberde instap rechtsvoor en links en rechts achterin dan mensen met spijkerbroeken met popnageltjes d'r in, krassen op het leer trekken...
Instap bij bestuurder is riant dit ook doordat als je ook elec verstelbare stoelen hebt de stoel en stuur terugschuiven bij in en uitstap waardoor het heel makkelijk is:)
MBT stoelrails helemaal mee eens maar als je stoelen voldoende in de hoogte gooit krijg je de rails en naastgelegen gebieden zeer gemakkelijk schoon.
en hemelbekleding heb ik geen last van dat t rult en vies wordt... scheelt wel een hoop dat mensen die met mij mee mogen rijden weten dat ik zeer netjes ben met mijn automobiel en dat ik tikken uitdeel aan mensen die m vies maken whahaha.
ps zwarte hemel is alleen bij AMG modellen leverbaar dus niet in de 'gewone' CLS en, heb echter een bedrijfje gevonden die het hemeltje zwart gaat spuiten voor me voor weining want vindt t idd mooier staan als de witte/beige hemel die er standaard in zit.
Het is iig een geweldige auto met veel plussen en maar enkele minnen, persoonlijk grootste minpunt is dat ze geen (zonne)bril vakje in de auto hebben weten te peuteren... dat vindt ik de grootste misser, maar da's mijn mening natuurlijk maar
En idd de motor keuze hangt van veel factoren af... ik rijd de 350 en heb ook in de 500 gereden, en ja de 500 is iets kwieker, maar gevoelsmatig doet de 350 niet onder, bij elke keer doortrekken schijnt er een big op mijn gezicht, auto inmiddels ruim een half jaar in mijn bezit en 16000km verder geen problemen mee gehad zoals bovengenoemde collega rijder aangeeft.
Mijn CLS stamt ook uit 2005 en is een NL auto en op de disctronic na alle opties aanwezig tot en met stoelverwarming achter.
Heb zelf ook gekeken om er een uit duitsland te halen, maar prijs technisch scheelde het mij max 3000euro, dus hield ik hier in NL ook de optie open, en na een zoektocht van 2,5 maand kwam ik mijn droom CLS tegen, met mijn must have sunset rode lederen interieur
Enige kanttekening die ik wil plaatsen en ook ivm de bellaberde instap rechtsvoor en links en rechts achterin dan mensen met spijkerbroeken met popnageltjes d'r in, krassen op het leer trekken...
Instap bij bestuurder is riant dit ook doordat als je ook elec verstelbare stoelen hebt de stoel en stuur terugschuiven bij in en uitstap waardoor het heel makkelijk is:)
MBT stoelrails helemaal mee eens maar als je stoelen voldoende in de hoogte gooit krijg je de rails en naastgelegen gebieden zeer gemakkelijk schoon.
en hemelbekleding heb ik geen last van dat t rult en vies wordt... scheelt wel een hoop dat mensen die met mij mee mogen rijden weten dat ik zeer netjes ben met mijn automobiel en dat ik tikken uitdeel aan mensen die m vies maken whahaha.
ps zwarte hemel is alleen bij AMG modellen leverbaar dus niet in de 'gewone' CLS en, heb echter een bedrijfje gevonden die het hemeltje zwart gaat spuiten voor me voor weining want vindt t idd mooier staan als de witte/beige hemel die er standaard in zit.
Het is iig een geweldige auto met veel plussen en maar enkele minnen, persoonlijk grootste minpunt is dat ze geen (zonne)bril vakje in de auto hebben weten te peuteren... dat vindt ik de grootste misser, maar da's mijn mening natuurlijk maar
T o CaTcH Me (In my W203 220Cdi)...You GoTTa Be FasT__ T o FinD Me...You GoTTa Be SmaRt__BuT T o Be Me... DAMN ...You MuSt Be KiDDInG!!!
Auto's uit het verleden Audi A3; W638 (Vito 108Cdi), W414 (Vaneo 1,7Cdi 90Ps), W168 (A-Klasse 1.6), BMW 320D, W203 CL (Sporcoupé 180K), W245 (B170 LPG) en nu W203 Mopf 3/2007 220CDI Avantarde Sport Edition 150PK 340Nm.
Auto's uit het verleden Audi A3; W638 (Vito 108Cdi), W414 (Vaneo 1,7Cdi 90Ps), W168 (A-Klasse 1.6), BMW 320D, W203 CL (Sporcoupé 180K), W245 (B170 LPG) en nu W203 Mopf 3/2007 220CDI Avantarde Sport Edition 150PK 340Nm.
mbman schreef:Kan je op een CLS geen designo alcantara zwarte dakhemel als optie hebben ?
vanaf maart 2006 kan het wel, modellen uit 2005 hadden die optie nog niet (is mij verteld door Stern),
en t bij MB weer laten uitvoeren kost klauwen met euro's....
- Cenobyte
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 sep 2008 17:02
- Mercedes-Benz: R230 SL350
- Specialisatie: Flipperkasten
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
Ik heb besloten dat het toch een CLS350 uit 2005 gaat worden. Uiteraard heeft dit hoofdzakelijk een financiële reden: niet alleen aanschaf en BPM is een stuk hoger bij de 500, ook verzekering, wegenbelasting en dat soort zaken tellen mee. Omdat de CLS straks met nog twee Corvettes in de garage zal staan (en er bij die twee jongens eigenlijk al genoeg PK's aanwezig zijn) moet ik toch ietwat op het budget letten nu
Het "eisenpakket" is ook duidelijk geworden:
- kleur zilvergrijs
- interieur "Hell" of zwart
- de "grote" AMG velgen
- km-stand <100.000
Ben inmiddels al lekker aan het zoeken op de diverse sites in Nederland en Duitsland.
Het "eisenpakket" is ook duidelijk geworden:
- kleur zilvergrijs
- interieur "Hell" of zwart
- de "grote" AMG velgen
- km-stand <100.000
Ben inmiddels al lekker aan het zoeken op de diverse sites in Nederland en Duitsland.
Groetjes,
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat is het leukste, zoeken en dromen, teleurstellinkje als de plaatjes op het i-net toch mooier waren dan de werkelijkheid en dan uiteindelijk vind je hem : jouw CLSCenobyte schreef:Ik heb besloten dat het toch een CLS350 uit 2005 gaat worden. Uiteraard heeft dit hoofdzakelijk een financiële reden: niet alleen aanschaf en BPM is een stuk hoger bij de 500, ook verzekering, wegenbelasting en dat soort zaken tellen mee. Omdat de CLS straks met nog twee Corvettes in de garage zal staan (en er bij die twee jongens eigenlijk al genoeg PK's aanwezig zijn) moet ik toch ietwat op het budget letten nu
Het "eisenpakket" is ook duidelijk geworden:
- kleur zilvergrijs
- interieur "Hell" of zwart
- de "grote" AMG velgen
- km-stand <100.000
Ben inmiddels al lekker aan het zoeken op de diverse sites in Nederland en Duitsland.
Succes met het vinden
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cenobyte
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 sep 2008 17:02
- Mercedes-Benz: R230 SL350
- Specialisatie: Flipperkasten
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
Wat kosten trouwens deze velgen los?
Voor het geval ik een mooie vind die toevallig niet die velgen heeft
Voor het geval ik een mooie vind die toevallig niet die velgen heeft
Groetjes,
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
-
- Berichten: 7357
- Lid geworden op: 22 mar 2006 00:09
- Mercedes-Benz: W124 E60
- Specialisatie: Organiseren, en inmiddels M119
- Locatie: Scheveningen
- Contacteer:
Deze velgen zijn niet groot en geen AMG.Cenobyte schreef:Wat kosten trouwens deze velgen los?
Voor het geval ik een mooie vind die toevallig niet die velgen heeft
Groeten,
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever
Michel
Team MercedesForum.nl/be
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124 E60 best car ever