C219 Wil Mercedes CLS kopen uit 2005. Jullie mening & tips?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

23 apr 2017 13:52

JosCLK schreef:http://www.motor-talk.de/forum/airmatic ... 56984.html

Die Duitsers hebben wat meer realiteitszin en benadrukken ook de voordelen van het systeem. Ook voor de Airmatic of Luftfederung geldt dat er auto's rondrijden met >200.000 kilometer op de teller zonder enig probleem. Het blijft natuurlijk idioot om bij een perfect onderhouden vol in opties zittende CLS500 met een goede prijs weg te lopen onder het mom van : o jeetje er zit een Airmatic in, deze laat ik maar staan.

Verder hangt het van het budget van koper af en of er wat achter de hand is voor eventuele reparaties. Is er al iets vermeld over mogelijk problemen met de 350 motor?

Meer leesvoer over de CLS op motortalk:

Airmatic : http://search.motortalk.net/?area=1&que ... des+CLS%22

Algemeen : http://www.motor-talk.de/forum/mercedes-cls-b302.html
Voor de gemiddelde Benz rijder is een reparatie van 3-4-5.000 euro best veel. Voor mij was de afscheid nemende luchtvering van mijn Japanner 2 jaar geleden de reden om maar gelijk van de hele auto afscheid te nemen. € 1.900 per veerpoot is best pittig. En voor dat geld ligt hij op de toonbank, montage komt er nog bij. Doe dat x 4 en dan loopt het goed in de papieren en praat je (in mijn geval) over 2 x de dagwaarde.

Verkopen kun je een auto die door 1 of meer hoeven is gezakt ook niet voor een redelijke opbrengst.

Kortom: ik snap de voorzichtigheid wel van aspirant-kopers. Ook bij latere verkoop kan dit een waarde drukkende factor zijn waar je van te voren rekening mee kunt houden.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

23 apr 2017 13:54

JosCLK schreef:http://www.motor-talk.de/forum/airmatic ... 56984.html

Die Duitsers hebben wat meer realiteitszin en benadrukken ook de voordelen van het systeem. Ook voor de Airmatic of Luftfederung geldt dat er auto's rondrijden met >200.000 kilometer op de teller zonder enig probleem. Het blijft natuurlijk idioot om bij een perfect onderhouden vol in opties zittende CLS500 met een goede prijs weg te lopen onder het mom van : o jeetje er zit een Airmatic in, deze laat ik maar staan.

Verder hangt het van het budget van koper af en of er wat achter de hand is voor eventuele reparaties. Is er al iets vermeld over mogelijk problemen met de 350 motor?

Meer leesvoer over de CLS op motortalk:

Airmatic : http://search.motortalk.net/?area=1&que ... des+CLS%22

Algemeen : http://www.motor-talk.de/forum/mercedes-cls-b302.html
En hetzelfde als voor luchtgeveerde onderstellen geldt voor het sbc remsysteem.
Gewoon een goed systeem en ja de sbc pomp moet een keer vervangen worden.
Kost tegenwoordig nieuw minder dan 1000 ex btw excl inbouwen en programeren.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 sep 2008 17:02
Mercedes-Benz: R230 SL350
Specialisatie: Flipperkasten
Locatie: Sprundel
Contacteer:

23 apr 2017 14:05

Natuurlijk zijn dat geen redenen om een mooie auto te laten staan. Het zijn echter wel zaken om in de gaten te houden, voor zover dat gaat. Koop je een Mercedes met een dergelijk systeem en een leeftijd van 10+ jaar, probeer dan te gaan voor een auto met papieren, rekeningen van een reparatie van het betreffende systeem. Daarmee dek je je niet voor 100% in, maar het kan wat meer zekerheid geven. Je kunt ook overwegen om voor een "mindere god" te gaan, voor mij gaf het de doorslag om niet voor een SL500 maar voor een SL350 te kiezen.

Ik zie soms mensen die net genoeg bij elkaar gespaard hebben om zo'n auto te kopen, om vervolgens vanwege het budget te gaan shoppen aan de onderkant van de markt en dan al snel tegen een erg dure reparatie aan te lopen die ze niet meer kunnen betalen. Als je voor dit soort auto's kiest, hou dan altijd een redelijk budget achter de hand om toch eens tegen die dure reparatie aan te lopen. Komt ie niet, dan heb je mazzel. Komt ie wel, dan heb je er rekening mee gehouden. Heb je dat geld niet of er niet voor over? Kies dan een model met minder dure toeters en bellen (CLS350 zonder Airmatic) of vergeet de hele auto ;)
Groetjes,
Mario

Getting old is inevitable, growing up is optional
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

23 apr 2017 15:47

Er zijn tegenwoordig genoeg gereviseerde veerpoten te koop voor een paar honderd euro/pond op EBAY.
Dat kan de nekkenbreker toch niet meer zijn dan?
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Rider-64
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2017 16:44

24 apr 2017 20:14

Oke , weer stukje wijzer, bedankt voor zover! :goedzo:
Plaats reactie