Voor de gemiddelde Benz rijder is een reparatie van 3-4-5.000 euro best veel. Voor mij was de afscheid nemende luchtvering van mijn Japanner 2 jaar geleden de reden om maar gelijk van de hele auto afscheid te nemen. € 1.900 per veerpoot is best pittig. En voor dat geld ligt hij op de toonbank, montage komt er nog bij. Doe dat x 4 en dan loopt het goed in de papieren en praat je (in mijn geval) over 2 x de dagwaarde.JosCLK schreef:http://www.motor-talk.de/forum/airmatic ... 56984.html
Die Duitsers hebben wat meer realiteitszin en benadrukken ook de voordelen van het systeem. Ook voor de Airmatic of Luftfederung geldt dat er auto's rondrijden met >200.000 kilometer op de teller zonder enig probleem. Het blijft natuurlijk idioot om bij een perfect onderhouden vol in opties zittende CLS500 met een goede prijs weg te lopen onder het mom van : o jeetje er zit een Airmatic in, deze laat ik maar staan.
Verder hangt het van het budget van koper af en of er wat achter de hand is voor eventuele reparaties. Is er al iets vermeld over mogelijk problemen met de 350 motor?
Meer leesvoer over de CLS op motortalk:
Airmatic : http://search.motortalk.net/?area=1&que ... des+CLS%22
Algemeen : http://www.motor-talk.de/forum/mercedes-cls-b302.html
Verkopen kun je een auto die door 1 of meer hoeven is gezakt ook niet voor een redelijke opbrengst.
Kortom: ik snap de voorzichtigheid wel van aspirant-kopers. Ook bij latere verkoop kan dit een waarde drukkende factor zijn waar je van te voren rekening mee kunt houden.