Ik heb nu deze S 72 AMG als achtergrond.
Vond ´m hier. https://www.instagram.com/al_rayan_auto/ Man heeft ook een W 210 E 60 AMG.
Op Instagram komt trouwens regelmatig zeer speciaal spul voorbij. Een eigenaar met zijn CLK GTR AMG bijvoorbeeld. Met zijn RUF CTR 2. Met zijn XJ 220 S. En om MB gerelateerd te blijven, met deze rode Hammer. Foto is uit 1987, het bouwjaar van deze auto.
Mooie bureaubladachtergrond foto,s
- CorW
- Donateur
- Berichten: 4260
- Lid geworden op: 13 jul 2016 13:09
- Mercedes-Benz: W140 S600
- Specialisatie: Van alles een beetje
- Locatie: Nijkerk
Dit vind ik een mooie achtergrond.
- Bijlagen
-
- AD20A34C-AFB0-4B6A-AFEA-79424BEA604F.jpeg (279.76 KiB) 1829 keer bekeken
Met de woorden van Jeremy Clarkson: de grootste concurrent van MB is een gebruikte MB!
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Tijdevolutie
Van 180D naar 190E
Van 180D naar 190E
- Bijlagen
-
- DSC01595.JPG (218.7 KiB) 1820 keer bekeken
Ik heb nu deze, de Isdera Commendatore.
Met zes liter V12. Op bestelling ook mogelijk met de 6,9 liter die later in de CLK GTR kwam.
Naar verluidt is zo´n bestelling er echter nooit geweest. Het is bij deze one-off met zes liter gebleven.
De motor moet echter hebben bestaan, dunkt mij. Anders zou die hier op de IAA 1993 aankondiging niet staan. En met 548 pk en 707 Nm prachtige waarden.
Vraag me dan wel af waarom deze 6,9 niet in de S klasse, de coupé en de SL is gekomen. En men de voorkeur aan de 7 liter en de 7,3 liter heeft gegeven.
Terwijl de 6,9 juist een makkelijke motor lijkt. De boring af fabriek blijft gelijk. En de beproefde diesel krukas met 92,4 mm slag is ook af fabriek.
Met zes liter V12. Op bestelling ook mogelijk met de 6,9 liter die later in de CLK GTR kwam.
Naar verluidt is zo´n bestelling er echter nooit geweest. Het is bij deze one-off met zes liter gebleven.
De motor moet echter hebben bestaan, dunkt mij. Anders zou die hier op de IAA 1993 aankondiging niet staan. En met 548 pk en 707 Nm prachtige waarden.
Vraag me dan wel af waarom deze 6,9 niet in de S klasse, de coupé en de SL is gekomen. En men de voorkeur aan de 7 liter en de 7,3 liter heeft gegeven.
Terwijl de 6,9 juist een makkelijke motor lijkt. De boring af fabriek blijft gelijk. En de beproefde diesel krukas met 92,4 mm slag is ook af fabriek.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Er bestaan meer Commendatore's, Isdera is tijdelijk weer in leven geweest eind jaren 90 en toen is er een 6.9 prototype gebouwd met wat kleine uiterlijke wijzigingen zoals andere wielen en de ontbrekende periscoopspiegel die Isdera op de Imperator en Commendatore I had zitten. Ik denk ook dat de 6.9 een eigen ontwikkeling kan zijn geweest van Isdera, er zijn namelijk een hoop van dat soort motoren door derden aangepast.
En de foto die jij dus toont is het tweede exemplaar. De oorspronkelijke uit '93 had BBS velgen en de periscoopspiegel, en een iets ander interieur.
En de foto die jij dus toont is het tweede exemplaar. De oorspronkelijke uit '93 had BBS velgen en de periscoopspiegel, en een iets ander interieur.
- Bijlagen
-
- isdera-commendatore-112i.jpg (74.32 KiB) 1635 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Op dit Pagani forum lees ik dat het oorspronkelijke prototype uit 1993 zes jaar later vooral optisch is aangepast. Maar nog wel steeds met de zes liter.
En de meneer die in deze video aan het woord is, beweert hetzelfde.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... BKcuP170OU
Heerlijk, al die tegenstrijdige informatie.
En de meneer die in deze video aan het woord is, beweert hetzelfde.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... BKcuP170OU
Heerlijk, al die tegenstrijdige informatie.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Uitsluitsel gegeven, er is er inderdaad maar 1 officiële, naast wat vermeend wordt nog een wit exemplaar welke gebouwd door een particulier met originele delen.
Isdera bestaat nog steeds en doet nog het onderhoud aan alle Imperators. Door in hun tijdlijn te scrollen op facebook zag ik dat het exemplaar met de vijfspaaks de oorspronkelijke '93 6.0 auto is. Deze is dus door die Zwitserse eigenaren eind jaren '90 aangepast voor een daadwerkelijke Zwitserse koper (SG 1809), waarbij onder andere de periscoopspiegel is verdwenen vanwege landseisen naar 2 zijspiegels. Het blijkt dat de auto er nog in onderhoud is geweest, en in 2017 hebben ze hem blijkbaar kunnen overkopen of zo. Daarna hebben ze hem gelijk gerestaureerd naar '93-spec waarbij de periscoopspiegel en de BBS velgen weer zijn gemonteerd. Inmiddels dus weer in fabriekshanden, en af en toe te zien op evenementen. Ik heb ze zelf ook nog even een bericht gestuurd of dit zo de correcte tijdlijn is geweest voor die auto. Ze zijn redelijk actief dus ik heb wel goede hoop op een reactie.
Ik moet wel zeggen, altijd dat soort foto's zien doet me jeuken toch ook zelf een ontwerp te realiseren...
Isdera bestaat nog steeds en doet nog het onderhoud aan alle Imperators. Door in hun tijdlijn te scrollen op facebook zag ik dat het exemplaar met de vijfspaaks de oorspronkelijke '93 6.0 auto is. Deze is dus door die Zwitserse eigenaren eind jaren '90 aangepast voor een daadwerkelijke Zwitserse koper (SG 1809), waarbij onder andere de periscoopspiegel is verdwenen vanwege landseisen naar 2 zijspiegels. Het blijkt dat de auto er nog in onderhoud is geweest, en in 2017 hebben ze hem blijkbaar kunnen overkopen of zo. Daarna hebben ze hem gelijk gerestaureerd naar '93-spec waarbij de periscoopspiegel en de BBS velgen weer zijn gemonteerd. Inmiddels dus weer in fabriekshanden, en af en toe te zien op evenementen. Ik heb ze zelf ook nog even een bericht gestuurd of dit zo de correcte tijdlijn is geweest voor die auto. Ze zijn redelijk actief dus ik heb wel goede hoop op een reactie.
Ik moet wel zeggen, altijd dat soort foto's zien doet me jeuken toch ook zelf een ontwerp te realiseren...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Misschien dat zij ook op het verkeerde been waren gezet. Wikipedia meldt ook het verhaal van twee exemplaren. Of zij gaan ervan uit dat die motor wel al destijds bestaan heeft en daar alle cijfers op waren gebaseerd, en dan vermelden ze dus de sterkste variant.
Zouden we eventueel ook kunnen vragen: is die 6.9 gebouwd op welke wijze dan ook (alleen blok, of misschien een eerste proto die uiteindelijk is omgebouwd naar de 6.0 voordat deze bekend werd), of is het puur een theoretische benadering geweest?
Zouden we eventueel ook kunnen vragen: is die 6.9 gebouwd op welke wijze dan ook (alleen blok, of misschien een eerste proto die uiteindelijk is omgebouwd naar de 6.0 voordat deze bekend werd), of is het puur een theoretische benadering geweest?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Verder zie ik 5987 cm³. Dus geen 6,9 liter.
De Zwitserse eigenaar heeft in 1998/1999 veel aan de auto veranderd.
Maar de motor ongemoeid gelaten. Deze zelfs niet door een recentere Bosch ME versie vervangen.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Deze voor nu
- Bijlagen
-
- Wallpaper W115.jpg (64.21 KiB) 1464 keer bekeken
-
- wallpaper_125_years_of_innovation_13_1920x1200 (1).jpg (99.3 KiB) 1464 keer bekeken
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Prachtig hoe tijdloos qua vorm zo’n W114/5 is.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat is een hele mooie die bovenstedenman1710 schreef:Deze voor nu
Auto is inderdaad flink veranderd. In de motorruimte ontbreekt een brede zwarte box achter de motor die alleen in de '93 proto te zien was (en nu ook niet terug geplaatst is, geen idee wat de functie was). Verder dus overal MB badges/sterren, een andere kleur (zilverblauw), ander stuurtje, zijspiegels ipv periscoopspiegel, en ook de aparte velgen (waar ook Mercedessterren op de naafkappen zitten). Overigens hebben ze op mijn bericht gereageerd met een kort maar duidelijk "Yes!".weide1 schreef:a1.jpg
Wat mij het meest opvalt, het chassisnummer W09 is van RUF.
Verder zie ik 5987 cm³. Dus geen 6,9 liter.
De Zwitserse eigenaar heeft in 1998/1999 veel aan de auto veranderd.
Maar de motor ongemoeid gelaten. Deze zelfs niet door een recentere Bosch ME versie vervangen.
Na wat zoeken blijkt W09 niet alleen van RUF, zie dit document waarin Isdera uit Saarwellingen ook is opgenomen (effe Ctrl+F doen). En de uitleg op de Duitse wiki, die ook overeenkomt met de uitleg op wikibooks over de eerste tekens van een VIN (9 als derde teken betekent vaak kleinschalige productie).
W09 deutsche Hersteller < 500 Fz.
- Bijlagen
-
- sv32_pdf_en.pdf
- (1.2 MiB) 2275 keer gedownload
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection