Opel?René SLK230 schreef:Spijt dat ik m ooit heb ingeruild op een mopfl.
De mooiste foto van je auto.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 mei 2018 18:20
- Mercedes-Benz: w211 e200 kompressor
- Locatie: Ridderkerk
mooi !
Vind dit toch wel een van de mooiste
- Bijlagen
-
- GTR-TT.jpeg (103.23 KiB) 590 keer bekeken
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 mei 2018 18:20
- Mercedes-Benz: w211 e200 kompressor
- Locatie: Ridderkerk
Ja dat zeker erg mooi !
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 mei 2018 18:20
- Mercedes-Benz: w211 e200 kompressor
- Locatie: Ridderkerk
Net terug van de velgenboer maar eens 2 fotos gemaakt .
Ook ik was slachtoffer van het verwijderen van de vetdoppen bij de wiellagers vooraan zodat de naafkapjes pasten ...
Er was toen niets gemeld aan mij en ik kwam er achter toen het wiel eraf moest bij de garage ( garantiewerk aan ruitensproeitank) ..
Nee meneer kan geen kwaad we hebben er extra vet in gedaan , keurmeester daar zei nee lagers zitten heel diep kan geen kwaad ..
Afin ze merkten al snel dat ik er meer verstand van had als hun dachten .. de oplossing nu de vetdoppen terug erop (waar ze horen) en 5mm spacers ertussen ( op hun kosten).
Achteraf ..en al ben ik geen mega fan van spacers , past alles en zitten ze er nu onder hoe ik het eigenlijk wilde .. flush met de wielkassen ..
Hadden ze dit bij montage gemeld , had ik de velgen niet genomen , ook zijn deze velgen concave dus het midden is een heel stuk smaller als een vlakke velg ..Ik had dus geen idee dat de doppen zover uitsteken bij een w211 ...
Die 5mm maakt dan wel weer veel verschil optisch ...en het reed geweldig ..
Maar het belangrijkste de vetdoppen zitten er weer op en de lagers zijn beschermd , oke er moest een beetje gehamerd worden aan de vetdoppen ze zien er niet meer uit maar ze zitten erop en de naafkapjes passen .
Maar die 5mm maakt optisch ook wel een groot verschil
Ook ik was slachtoffer van het verwijderen van de vetdoppen bij de wiellagers vooraan zodat de naafkapjes pasten ...
Er was toen niets gemeld aan mij en ik kwam er achter toen het wiel eraf moest bij de garage ( garantiewerk aan ruitensproeitank) ..
Nee meneer kan geen kwaad we hebben er extra vet in gedaan , keurmeester daar zei nee lagers zitten heel diep kan geen kwaad ..
Afin ze merkten al snel dat ik er meer verstand van had als hun dachten .. de oplossing nu de vetdoppen terug erop (waar ze horen) en 5mm spacers ertussen ( op hun kosten).
Achteraf ..en al ben ik geen mega fan van spacers , past alles en zitten ze er nu onder hoe ik het eigenlijk wilde .. flush met de wielkassen ..
Hadden ze dit bij montage gemeld , had ik de velgen niet genomen , ook zijn deze velgen concave dus het midden is een heel stuk smaller als een vlakke velg ..Ik had dus geen idee dat de doppen zover uitsteken bij een w211 ...
Die 5mm maakt dan wel weer veel verschil optisch ...en het reed geweldig ..
Maar het belangrijkste de vetdoppen zitten er weer op en de lagers zijn beschermd , oke er moest een beetje gehamerd worden aan de vetdoppen ze zien er niet meer uit maar ze zitten erop en de naafkapjes passen .
Maar die 5mm maakt optisch ook wel een groot verschil
- Evan
- Berichten: 6607
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ziet er super uit.
Jammer dat ze zo’n grapjes proberen zonder met een klant te kunnen overleggen en zonder eerlijkheid. De fabrikant plaatst niet voor niks afdekdoppen.
Jammer dat ze zo’n grapjes proberen zonder met een klant te kunnen overleggen en zonder eerlijkheid. De fabrikant plaatst niet voor niks afdekdoppen.
greetings Evan
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Heb jij nou een rechtsgestuurde 211 ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 mei 2018 18:20
- Mercedes-Benz: w211 e200 kompressor
- Locatie: Ridderkerk
Ja helaas is de velgenzaak waar ik jaren kwam , die met expertise en .... ermee gestopt ...En ja als je het niet ziet achteraf of er geen verstand van hebt zit je mogelijk een jaar later met kapotte wiellagers en misschien wel meer wat daardoor ook faalt ..Evan schreef:Ziet er super uit.
Jammer dat ze zo’n grapjes proberen zonder met een klant te kunnen overleggen en zonder eerlijkheid. De fabrikant plaatst niet voor niks afdekdoppen.
Hun redenatie was in eerste instantie dat de velg en het naafkapje ook afsluit en vuil en water buitenhoud , niet zo goed als het originele vetdopje denk ik zelf ..
Nu met die 5 mm spacers past het echt net , de vetdoppen zijn daarbij een beetje gemolesteerd en vlakker gemaakt dmv een hamer (mijn idee) .
Past allemaal exact nu de vetdoppen hoe ver%^^&* die er ook uitzien nu zitten er wel op
Dat gezegd je besteld velgen op kenteken en mag je er dus vanuit gaan als het systeem zegt dat die velg passend is deze past , de velgenzaak gaat daar ook van uit , info van de importeurs en dus zijn ze tot zover niet fout .
Maar zie je met de montage dat het niet past stop dan , overleg met de klant of importeur , haal niet zelf de vetdop weg en dan zo van hop het past ...
En verder niets melden , erger vind ik dat er dan gezegd word dat het wel vaker voor komt ...
Laatst gewijzigd door richard-e-klasse op 02 aug 2018 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Originele velgen sluiten al niet 100% af op de naaf, daar zitten 5 kanaaltjes richting het hart. De naafdop zelf is ook verre van dicht. Dat vet houdt het vocht wel buiten, maar vuil wordt fijn opgenomen en in je wiellager gewreven
Logboek S500.