Hoe lang duurt een RDW keuring?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

02 jan 2008 18:00

C250TD schreef:
Lecram schreef:
C250TD schreef:o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.

Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
8-)
Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.
nee het was van de weegbrug
Had jij wel een CVO?
Gebruikersavatar
PatrickMB
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
Locatie: Zwijndrecht

02 jan 2008 18:12

Lecram schreef:Had jij wel een CVO?
Mijn auto kwam destijds uit België en had een 'gelijkvormigheidsattest' Dat is volgens mij hetzelfde als een CVO. Ik heb hem er even bijgepakt en hier staat niet het gewicht op zie ik dus wellicht daarom dat ik op de weegbrug moest.
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Silberdistelgrün
Berichten: 1655
Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
Locatie: Drenthe

02 jan 2008 18:14

C250TD schreef:Later ontdekte ik nog een fout; er had C250TD in het RDW register gezet moeten worden en er staat enkel: 250 D. Ik heb de RDW daarover gemaild maar die wilden dit niet aanpassen maar ik ondervind wel regelmatig hinder van deze fout bij verzekeringmaatschappijen en dealers welke op kenteken naar de autogegevens zoeken. Dus let op dat alles correct is ingevuld.
:x
Toen ik mijn Amerikaanse camper (Chevrolet) hier invoerde, stond er notabene op het kentekenbewijs dat hij gefabriceerd was door een klein bedrijfje in Duitsland [weet de naam even niet meer]. Daarover toen gecorrespondeerd met de RDW, met de nodige bewijsstukken, o.a. dat het chassis volgens de VIN decoder gefabriceerd was in Detroit, en de opbouw in Forest City in Iowa.
Daarna kreeg ik toch wel een nieuw kentekenbewijs, met alle juiste gegevens erop.
Maar het zou niet mogen voorkomen. En in dit geval zou het een evt. verkoop danig hebben verstoord.
Cor
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 2196
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
Mercedes-Benz: Lexus IS300h
Locatie: Harkstede
Contacteer:

02 jan 2008 18:16

Heren,

De keuring (Tis eigenlijk geen keuring meer) is ingrijpend veranderd. Als een wagen uit een EU land komt en de papieren zitten er bij dan wordt eerst vastgesteld of deze papieren bij dat voertuig horen en zo ja dan worden de gegevens van het buitenlandse kentekenbewijs overgenomen. Als het lukt hangen ze er ook een EU type keur aan. Dan heb je alle gegevens. Qua gewicht maak je geen zorgen. Wat op papier komt is meestal 100 kg lager dan officieel.

Bas
Its beyond my control but, diesel rules!
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

03 jan 2008 10:20

Ik kom zojuist bij de RDW vandaan in Schiedam. Na advies van een gewaardeerd forumlid heb ik besloten om hem niet naar Nieuwegein te brengen.

Gouden tip, want ik was de eerste en de enige om 8 uur vanochtend.

De keuring zelf stelde niets voor. Wat administratief werk, betalen aan de balie en dan naar de Douane, 1 loket verder.

Ik had zelf al een berekening gemaakt thuis, waarop ik mijn eigen interpretatie had losgelaten voor wat fabrieksopties zijn :lol:

Ook had ik een prijslijst uit 2002 meegenomen (bedankt Rainaldo!!). Dat was maar goed ook:
de douaneman kwam opgewonden naar mij toe met de mededeling dat de bedragen niet klopten! Hij had een prijslijst uit 2003 van de ....... W211.
Ik heb hem de prijslijst van de W210 gegeven en zonder naar mijn auto te kijken kwam hij terug om te vertellen dat mijn berekening op 2 euro na klopt 8-)

6382 euro autobezitboete aan de belasting betaald en nu wachten op het kenteken.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 2196
Lid geworden op: 14 aug 2007 20:30
Mercedes-Benz: Lexus IS300h
Locatie: Harkstede
Contacteer:

03 jan 2008 14:52

Fijn te horen dat het allemaal soepel velopen is.

Nu gaan de dagen lang duren :D Hij staat voor de deur en administratief heeft hij inmiddels een keteken alleen je mag nog niet rijde.

Ook hier gaan we op termijn nog wat aan doen.Maar 5 jaar geleden was 3 weken de standaad nu 3 tot 5 dagen dus we maken progressie.

Net als het aanvragen van een vervangend entekenbewijs da indien 's avonds voor 20:00 uur aangvraagd de volgende ochtend verzonden wordt. Als je het maar via internet doet. ijdsvoordeel plus financieel vordeel wantvroeger oestje voor de spoed procedure die evensal was extra betalen.
Its beyond my control but, diesel rules!
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

03 jan 2008 14:55

Bas Timmermans schreef:Fijn te horen dat het allemaal soepel velopen is.

Nu gaan de dagen lang duren :D Hij staat voor de deur en administratief heeft hij inmiddels een keteken alleen je mag nog niet rijde.

Ook hier gaan we op termijn nog wat aan doen.Maar 5 jaar geleden was 3 weken de standaad nu 3 tot 5 dagen dus we maken progressie.

Net als het aanvragen van een vervangend entekenbewijs da indien 's avonds voor 20:00 uur aangvraagd de volgende ochtend verzonden wordt. Als je het maar via internet doet. ijdsvoordeel plus financieel vordeel wantvroeger oestje voor de spoed procedure die evensal was extra betalen.
Op zich loopt het Duitse kenteken nog tot en met 11 januari, incl verzekering. Is dat Duitse kenteken nog geldig?
Gebruikersavatar
PatrickMB
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:36
Mercedes-Benz: W166 GLE 500e
Locatie: Zwijndrecht

03 jan 2008 15:00

Ik zeg dit niet uit chauvinisme :wink: maar was RDW Zwijndrecht niet dichterbij voor je?

Wel een bak geld die BPM. Is het na bijttellen van aankoopbedrag nog steeds voordeliger de wagen in Duitsland te hebben gehaald? Ik zit hier namelijk ook aan te denken als ik in de toekomst mijn W202 wil vervangen voor een W211 320 CDI.

Er gaan ook geluiden op de de BPM eerdaags afgeschaft gaat worden. Ik kan me echter niet voorstellen dat er dan zonder verdere betaling een wagen uit het buitenland geïmporteerd kan worden want dan verkoopt de handel hier niks meer of de prijzen kelderen. Er zal dan in plaats daarvan vermoedelijk wel een importheffing of zoiets komen vrees ik.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

03 jan 2008 15:08

C250TD schreef:Ik zeg dit niet uit chauvinisme :wink: maar was RDW Zwijndrecht niet dichterbij voor je?

Wel een bak geld die BPM. Is het na bijttellen van aankoopbedrag nog steeds voordeliger de wagen in Duitsland te hebben gehaald? Ik zit hier namelijk ook aan te denken als ik in de toekomst mijn W202 wil vervangen voor een W211 320 CDI.

Er gaan ook geluiden op de de BPM eerdaags afgeschaft gaat worden. Ik kan me echter niet voorstellen dat er dan zonder verdere betaling een wagen uit het buitenland geïmporteerd kan worden want dan verkoopt de handel hier niks meer of de prijzen kelderen. Er zal dan in plaats daarvan vermoedelijk wel een importheffing of zoiets komen vrees ik.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Ga er maar van uit dat ik deze auto in NL zeker niet voor dit geld had kunnen kopen. Al helemaal niet met deze km stand.
De W211 is wel een stuk duurder in Dld.

De BPM wordt langzamerhand afgebouwd. Maar dat zijn zulke kleine stapjes, dat je het niet eens merkt. Dit jaar is dat 6,5% (ws. va. 1 feb), maar door de slurptax en milieulabeling kom je met dit soort auto's toch een stuk duurder uit.

De BPM op de nieuwe auto was ruim 20.000 :shock:
Gebruikersavatar
The_Oz
Berichten: 620
Lid geworden op: 06 aug 2007 05:39
Locatie: omgeving Rotjeknor

03 jan 2008 17:52

Lecram schreef:De BPM wordt langzamerhand afgebouwd. Maar dat zijn zulke kleine stapjes, dat je het niet eens merkt. Dit jaar is dat 6,5% (ws. va. 1 feb), maar door de slurptax en milieulabeling kom je met dit soort auto's toch een stuk duurder uit.
Per Saldo zullen we uiteindelijk wel weer duurder uit zijn :stom:
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

03 jan 2008 17:54

The_Oz schreef:
Lecram schreef:De BPM wordt langzamerhand afgebouwd. Maar dat zijn zulke kleine stapjes, dat je het niet eens merkt. Dit jaar is dat 6,5% (ws. va. 1 feb), maar door de slurptax en milieulabeling kom je met dit soort auto's toch een stuk duurder uit.
Per Saldo zullen we uiteindelijk wel weer duurder uit zijn :stom:
Ja, want de wegenbelasting gaat ook 7,2 % omhoog :evil:
Plaats reactie