Hoe lang duurt een RDW keuring?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.

Hoe lang duurt een RDW keuring? twitterfacebook

Postby Lecram » 01 Jan 2008 23:37

Ik wil, volgende week mijn uit Duitsland ingevoerde E320cdi laten keuren voor een kenteken (geen APK keuring).

Hoe lang duurt zo'n keuring ongeveer? Ik wil het op afspraak doen.
User avatar
Lecram
 
Posts: 1657
Joined: 21-Aug-2005
Location: Barendrecht
Age: 43
Auto: W210 E320 CDi combi 2003 | BMW i3 2014

twitterfacebook

Postby Bas Timmermans » 01 Jan 2008 23:54

je hebt Pb
Its beyond my control but, diesel rules!
User avatar
Bas Timmermans
 
Posts: 2196
Joined: 14-Aug-2007
Location: Harkstede
Age: 45
Auto: Lexus IS300h

Re: Hoe lang duurt een RDW keuring? twitterfacebook

Postby Peter » 02 Jan 2008 07:36

Lecram wrote:...Hoe lang duurt zo'n keuring ongeveer? Ik wil het op afspraak doen.
Ik ben gewoon om 7:00u zonder afspraak voor het hek gaan staan bij RDW zodat ik de eerste was wie het terrein opreed.
Dus direct om 8:30u aan de beurt en rond 10:30u had ik RDW en Douane gehad en kon weer richting huis.

TIP: Als je BPM betaald hebt, bel dan 1 of 2 dagen later ZELF de Douane en vraag of ze het geld binnen hebben (uit zichzelf doen ze dat 'niet zo snel'), bij mij was de reactie: 'ik zal eens even kijken --> ja is binnen ik zal RDW vragen het kenteken op te sturen' en een kleine week later had ik het kenteken thuis.
"The greatest revenge is massive success"'
------------------------------------------------------------------------------------
'MercedesForum.nl/be: Als Gottlieb en Carl een eeuw later waren geboren, hadden ze het zelf opgericht'
User avatar
Peter
Oprichter
 
Posts: 35273
Joined: 03-Jul-2005
Location: Achterhoek
Age: 42
Auto: Ja

twitterfacebook

Postby Silberdistelgrün » 02 Jan 2008 15:53

De kenteken keuring duurde bij mij ongeveer 20-25 minuten MET APK, maar dat maakt niet uit, want dan doen ze dat met 2 man ipv 1;

De een doet het kentekenonderzoek en de ander gelijktijdig de APK
Tja, je hebt specialisten daar he?
De douane duurt minstens zo lang, zelfs al is het een wagen van meer dan 25 jaar; alle berekeningen worden uitgevoerd, en dan aan het eind hoef je niets te betalen, want hij is meer dan 25 jaar; dat wist jij natuurlijk al lang, en dat hadden zij gelijk al kunnen weten, maar ja, het hele formulier moet wel ingevuld,nagekeken en nagerekend worden........
Cor
User avatar
Silberdistelgrün
 
Posts: 1643
Joined: 12-Nov-2006
Location: Drenthe
Age: 71
Auto: 380SE, W126 1981

twitterfacebook

Postby Lecram » 02 Jan 2008 16:25

Bedankt voor jullie antwoorden.

Hoe betaal je trouwens de BPM? Pinnen of zo?
User avatar
Lecram
 
Posts: 1657
Joined: 21-Aug-2005
Location: Barendrecht
Age: 43
Auto: W210 E320 CDi combi 2003 | BMW i3 2014

twitterfacebook

Postby Peter » 02 Jan 2008 16:42

Lecram wrote:Hoe betaal je trouwens de BPM? Pinnen of zo?
Kan inderdaad direct of met de acceptgiro wie je ter plaatse mee krijgt.
"The greatest revenge is massive success"'
------------------------------------------------------------------------------------
'MercedesForum.nl/be: Als Gottlieb en Carl een eeuw later waren geboren, hadden ze het zelf opgericht'
User avatar
Peter
Oprichter
 
Posts: 35273
Joined: 03-Jul-2005
Location: Achterhoek
Age: 42
Auto: Ja

twitterfacebook

Postby PatrickMB » 02 Jan 2008 17:35

Lecram wrote:Hoe betaal je trouwens de BPM? Pinnen of zo?


Hou er wel rekening mee dat bij meeste pinpassen een daglimiet van €1000 van toepassing is.

Toen ik destijds m'n BPM wilde pinnen gaf het pinapparaat daardoor een foutmelding waarna de betaling werd afgebroken. De overbelaste Douaneambtenaar (1 wachtende) zag in z'n stress de foutmelding niet en gaf alle papieren mee. Daags erna viel zelfs het kenteken in de bus.
:stom:

Toen kwam enige tijd later een briefje van de Douane dat er toch wat was misgegaan en of ik nog een keer wilde langskomen. Ik ben niet gegaan maar heb ik het bedrag alsnog maar overgemaakt per giro.
:wink:

Later ontdekte ik nog een fout; er had C250TD in het RDW register gezet moeten worden en er staat enkel: 250 D. Ik heb de RDW daarover gemaild maar die wilden dit niet aanpassen maar ik ondervind wel regelmatig hinder van deze fout bij verzekeringmaatschappijen en dealers welke op kenteken naar de autogegevens zoeken. Dus let op dat alles correct is ingevuld.
:x
Last edited by PatrickMB on 02 Jan 2008 17:48, edited 1 time in total.
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
User avatar
PatrickMB
 
Posts: 211
Joined: 28-Jul-2005
Location: Zwijndrecht
Age: 48
Auto: W211 E270 CDI

twitterfacebook

Postby Roger_R » 02 Jan 2008 17:46

Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW. Het zijn vaak nogal volgensdeletterderwet-lui en als je wel
wat afkeurpunten hebt dan moet je nog al een eind terug.

Ik raad je aan de "keuring" t.b.v het NL kenteken daar te doen en de APK gewoon bij je lokale garage.
Roger_R
 
Posts: 1211
Joined: 29-Oct-2006
Location: Uiterst Noord-Holland
Age: 42
Auto: W124 250D '86
Specialisatie: ppo.nu

twitterfacebook

Postby Lecram » 02 Jan 2008 18:14

W123 wrote:Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW.


Dat schreef ik al :wink:
User avatar
Lecram
 
Posts: 1657
Joined: 21-Aug-2005
Location: Barendrecht
Age: 43
Auto: W210 E320 CDi combi 2003 | BMW i3 2014

twitterfacebook

Postby Roger_R » 02 Jan 2008 18:41

Lecram wrote:
W123 wrote:Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW.


Dat schreef ik al :wink:


Oeps overheen gelezen :oops:
Roger_R
 
Posts: 1211
Joined: 29-Oct-2006
Location: Uiterst Noord-Holland
Age: 42
Auto: W124 250D '86
Specialisatie: ppo.nu

twitterfacebook

Postby PatrickMB » 02 Jan 2008 18:48

o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.

Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
8-)
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
User avatar
PatrickMB
 
Posts: 211
Joined: 28-Jul-2005
Location: Zwijndrecht
Age: 48
Auto: W211 E270 CDI

twitterfacebook

Postby Silberdistelgrün » 02 Jan 2008 18:51

W123 wrote:Ik zou de APK keuring NIET laten doen bij de RDW. Het zijn vaak nogal volgensdeletterderwet-lui en als je wel
wat afkeurpunten hebt dan moet je nog al een eind terug.

Ik raad je aan de "keuring" t.b.v het NL kenteken daar te doen en de APK gewoon bij je lokale garage.
Dan kan je toch alsnog naar de dichtsbijzijnde APK station?
Je kenteken wordt afgegeven, en dus kan je ermee naar een garage rijden voor een APK, lijkt mij.
Enne, bij die invoer vond ik het wel leuk om te weten of de wagen ECHT goed zou zijn.
Dat is ook wat waard; bovendien is de APK daar relatief goedkoop, en dat voor een semi-staatsinstelling!
Cor
User avatar
Silberdistelgrün
 
Posts: 1643
Joined: 12-Nov-2006
Location: Drenthe
Age: 71
Auto: 380SE, W126 1981

twitterfacebook

Postby Lecram » 02 Jan 2008 18:53

C250TD wrote:o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.

Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
8-)


Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.
User avatar
Lecram
 
Posts: 1657
Joined: 21-Aug-2005
Location: Barendrecht
Age: 43
Auto: W210 E320 CDi combi 2003 | BMW i3 2014

twitterfacebook

Postby PatrickMB » 02 Jan 2008 18:57

Lecram wrote:
C250TD wrote:o ja, nog wat: probeer de wagen zo licht mogelijk te maken, tank leeg, reserverwiel en krik eruit en strip alle prutsels eruit want de wagen gaat op de weegbrug en het aldaar verkregen gewicht is van toepassing op de wegenbelasting.

Met een beetje geluk val je in een lagere gewichtsklasse en daar heb je dan nog lang plezier van...
8-)


Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.


nee het was van de weegbrug
Das Beste oder nichts.
Fotoalbum
User avatar
PatrickMB
 
Posts: 211
Joined: 28-Jul-2005
Location: Zwijndrecht
Age: 48
Auto: W211 E270 CDI

twitterfacebook

Postby The_Oz » 02 Jan 2008 18:58

Lecram wrote:Volgens mij staat het gewicht gewoon op de CVO. Ik neem aan dat ze dat overnemen.


Hopelijk wel - want je wilt niet weten hoeveel auto's er "leeg geplukt" uiteindelijk nog zwaarder zijn dan het gewicht dat op de kentekenpapieren staat :S
User avatar
The_Oz
 
Posts: 620
Joined: 06-Aug-2007
Location: omgeving Rotjeknor
Age: 103

Next

Return to Mercedes weetjes en discussies

Who is online

Users browsing this forum: Wumme and 4 guests