Hoi,
Ik ben van plan een Mercedes AMG uit Japan te importeren. Het doel is om zelf een tijd van deze auto te genieten en de auto vervolgens (het liefst met winst) te verkopen. Nu wil ik graag advies over het volgende.
Welke type AMG? zelf heb ik de volgende auto's op het oog:
1: E63 W211
Ik heb zelf nooit in deze auto gereden, maar ik vind de motor het geweldig en hij schijnt beter te rijden dan een E55. In mijn ogen heeft deze auto de volgende nadelen:
-Motor is minder betrouwbaar dan die uit een E55
-Dure remmen
-Relatief duur, in Nederland staan ze voor rond de 30.000 EUR te koop. Ik kan me voorstellen dat het lastig is deze auto door te verkopen.
2: E55 W211 Voordelen:
- "Relatief" betrouwbaar
- Is volgens mij makkelijker door te verkopen dan een E63 of S55
3: S55 W220 (Kompressor) Deze wagen spreek mij ook aan. Ik heb met veel plezier het forum van LorinserSR gelezen. Als ik mijn auto gebruik is dat meestal voor lange stukken op de snelweg wat prima bij deze wagen past. Tevens is een S55 met weinig KM is Japan relatief gunstig geprijsd.
Nadelen van deze auto:
- ABC kan tricky zijn.
- Relatief duur in onderhoud.
- Nogal groot, ik heb zelf nu een Lexus LS430, dus ik ben wel wat gewend, maar een E is denk ik toch wat handzamer en sportiever.
- Lastig door te verkopen?
Welke kleur:
In Japan staan veel witte amg's te koop. Op een W211 vind ik het zelf heel mooi staan. Maar ik kan me voorstellen dat een witte moeilijker verkoopt dan een zilveren of zwarte, graag jullie mening hier over.
S211 Combi vs W211 Sedan:
Zelf vind ik een combi mooi, maar wat verkoopt in de regel beter?
Tevens vroeg ik mij af er andere forum leden zijn die ooit een van bovenstaande auto's in Japan heeft gekocht?
Al met al een hoop vragen, graag jullie advies hierover.
Een AMG E55, E63 of S55 uit Japan.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
als je zo'n auto wilt doorverkopen dan zul je het audio systeem moeten uitwisselen voor een europees audio systeem en daar komt nog wel eea bij kijken omdat het japanse audio systeem behoorlijk afwijkt
staar je niet blind op mogelijke goedkope import auto's uit japan en/of noord amerika
greetingz,
staar je niet blind op mogelijke goedkope import auto's uit japan en/of noord amerika
greetingz,
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Bij een witte 211, die ik heel mooi vindt mits in Mint Condition, , is het heel belangrijk dat de lak perfect is en de
juiste wielen eronder zitten.
En verder sluit ik me aan bij Steve/MBenzNL.......
Je moet er zelf plezier aan beleven, het importtraject en een periode de auto zelf rijden, de mogelijke winst is
mooi meegenomen maar niet gegarandeerd
juiste wielen eronder zitten.
En verder sluit ik me aan bij Steve/MBenzNL.......
Je moet er zelf plezier aan beleven, het importtraject en een periode de auto zelf rijden, de mogelijke winst is
mooi meegenomen maar niet gegarandeerd
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
@MBenznl,
Dat is belangrijk om te weten, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Wat kost het ombouwen naar een europees Mercedes audio systeem ongeveer?
Het viel me ook op dat de ze in Japan vaak een eigen achteraf audio systeem in hebben gebouwd. Is dat makkelijker om te wisselen naar een ander niet origineel audiosysteem in Nederland. Ik ben overigens een groot voorstander van originele audio, maar als het veel scheelt...
@Cornelis,
Ik doe het ook voor het plezier en avontuur. Quite spelen is prima, verlies ook. Houd ik er iets aan over dan zou het super zijn.
Dat is belangrijk om te weten, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Wat kost het ombouwen naar een europees Mercedes audio systeem ongeveer?
Het viel me ook op dat de ze in Japan vaak een eigen achteraf audio systeem in hebben gebouwd. Is dat makkelijker om te wisselen naar een ander niet origineel audiosysteem in Nederland. Ik ben overigens een groot voorstander van originele audio, maar als het veel scheelt...
@Cornelis,
Ik doe het ook voor het plezier en avontuur. Quite spelen is prima, verlies ook. Houd ik er iets aan over dan zou het super zijn.
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
Leuk avontuur
Besef wel dat al deze genoemde auto's niet makkelijk zijn om te verkopen. En helemaal niet als VS of Japanse import.
Weinig kilometers betekent veel file, stilstand en korte stukken in Japan.
Wat de E55/S55/E63 betreft.
De M113 en de 5 traps bak schijnen betrouwbaarder te zijn.
Een S55k is exclusiever (minder van gemaakt)
Wellicht dat een W211 een grotere markt heeft
Een S55 k hoeft niet duur in onderhoud te zijn (die van LorinserSr is zeer betrouwbaar gebleken)
Rijdbeleving van de kompressor is ook anders als van de atmosferische 6.2
Geluid van de 6.2 is ruiger/mooier met de standaard uitlaten
Een nette auto verkoop je altijd.
Misschien dat voor de handel het interessantst is om een 2002 model te pakken i.v.m de bijtelling.
Succes
Besef wel dat al deze genoemde auto's niet makkelijk zijn om te verkopen. En helemaal niet als VS of Japanse import.
Weinig kilometers betekent veel file, stilstand en korte stukken in Japan.
Wat de E55/S55/E63 betreft.
De M113 en de 5 traps bak schijnen betrouwbaarder te zijn.
Een S55k is exclusiever (minder van gemaakt)
Wellicht dat een W211 een grotere markt heeft
Een S55 k hoeft niet duur in onderhoud te zijn (die van LorinserSr is zeer betrouwbaar gebleken)
Rijdbeleving van de kompressor is ook anders als van de atmosferische 6.2
Geluid van de 6.2 is ruiger/mooier met de standaard uitlaten
Een nette auto verkoop je altijd.
Misschien dat voor de handel het interessantst is om een 2002 model te pakken i.v.m de bijtelling.
Succes
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Ken een verhaal hier van iemand die een 190 kocht in superstaat......die was niet zo super maar staat er wel.....
Het is altijd wat en zelden goed
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
Ik ging er even vanuit dat je de auto's zelf ging bekijken daar. Ongezien zou ik zo een auto NOOIT kopen. Tenzij ik iemand daar heb die er een aardige kijk op heeft en wat adresjes voor me bezoekt.
In een paar jaar tijd heb ik hier in NL een stuk of 30 E55ers voorbij zien komen. Ik denk dat ik er 3 a 4 waaronder die van mijzelf er van zou kopen.
In een paar jaar tijd heb ik hier in NL een stuk of 30 E55ers voorbij zien komen. Ik denk dat ik er 3 a 4 waaronder die van mijzelf er van zou kopen.
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
En als ik me niet vergis zal je ook het stuur en alles daar omheen moeten overbouwen ( dashboord, pedalen en alles wat ermee samenhangt in de motorruimte, want hebben ze daar het stuur niet aan de verkeerde kant? En mocht je toch gewoon één willen importeren en die dan achteraf hier willen verkopen beginnen de problemen want niet iedereen kan of wil met een auto rijden met alles andersom.Genoeg om over na te denken.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Jemig met alle reacties tot nu toe wordt mijn plan steeds minder aantrekkelijk. Ik denk er nog eens goed over na.
Het verhaal over die 190 in superstaat heb ik gelezen. Wat daar wel speelde is dat deze via een dubieuze site is gekocht welke geen eerlijke voorstelling geeft van de staat van auto's en hierin fraudeert. Kijk hier maar eens naar reviews over de gebruikte site:
http://www.sitejabber.com/reviews/www.tradecarview.com Deze site is dus een duidelijk NO GO.
Anderzijds zijn er forums die goed advies geven als bijvoorbeeld: https://jdmvip.com/ Maar wellicht is het toch een goed idee om eerst zelf in Japan te gaan kijken en dan te kopen. Dat spreekt mij best wel aan.
Verder zonder de auto's gezien te hebben, worden er uit Japan best wel mooie auto's gehaald een paar voorbeelden van volgens mij Japanse auto's:
Een E55 S211
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201
S55 W220: Hierin zie jij zie bijvoorbeeld zo'n achter af ingebouwde audio wat typisch is voor auto's uit Japan.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201#
Of nog een S55 W220:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
MIjn plan is om een auto te kopen op een veiling via een betrouwbare exporteur welke de auto eerst beoordeeld. http://www.braveautointernational.jp/ staat goed aangeschreven. Tevens geven de grote Japanse autoveilingen een accurate beschrijving van de staat van de auto in een rapport. Dat gaat allemaal heel professioneel.
Mijn voorkeur gaat tot op heden uit naar een in mint conditie W211 uit 2002. Zoals AMGC32 al zei, deze kan ik t.z.t. mooi als bijtellingsvriendelijk verkopen.
Het verhaal over die 190 in superstaat heb ik gelezen. Wat daar wel speelde is dat deze via een dubieuze site is gekocht welke geen eerlijke voorstelling geeft van de staat van auto's en hierin fraudeert. Kijk hier maar eens naar reviews over de gebruikte site:
http://www.sitejabber.com/reviews/www.tradecarview.com Deze site is dus een duidelijk NO GO.
Anderzijds zijn er forums die goed advies geven als bijvoorbeeld: https://jdmvip.com/ Maar wellicht is het toch een goed idee om eerst zelf in Japan te gaan kijken en dan te kopen. Dat spreekt mij best wel aan.
Verder zonder de auto's gezien te hebben, worden er uit Japan best wel mooie auto's gehaald een paar voorbeelden van volgens mij Japanse auto's:
Een E55 S211
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201
S55 W220: Hierin zie jij zie bijvoorbeeld zo'n achter af ingebouwde audio wat typisch is voor auto's uit Japan.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 1_c01_4201#
Of nog een S55 W220:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
MIjn plan is om een auto te kopen op een veiling via een betrouwbare exporteur welke de auto eerst beoordeeld. http://www.braveautointernational.jp/ staat goed aangeschreven. Tevens geven de grote Japanse autoveilingen een accurate beschrijving van de staat van de auto in een rapport. Dat gaat allemaal heel professioneel.
Mijn voorkeur gaat tot op heden uit naar een in mint conditie W211 uit 2002. Zoals AMGC32 al zei, deze kan ik t.z.t. mooi als bijtellingsvriendelijk verkopen.
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Veel exclusieve wagens hebben daar gewoon het stuur aan de linkerkant zitten, schijnt een soort van statussymbool te zijn.
Je ziet dan ook genoeg te koop in Japan staan, met voor ons het stuur aan de goede kant.
Ik zou zelf aan zoiets nooit beginnen.
Wanneer ik een wagen koop, dan wil ik hem zelf zien, rijden en eventueel technisch laten controleren.
Koop maar eens een gebruikte wagen hier in Nederland, het kan best lang duren eerdat je een wagen naar je zin hebt gevonden, na de nodige bezoeken aan verkopende partijen.
En om dan een wagen ergens in het Buitenland puur op een paar foto's te kopen, geeft erg veel risico's.
Weet niet veel van Japanse uitvoeringen, zie buiten de genoemde zaken ook nog wel eens dat je in kofferbakken en bumpers kleine uitsparingen hebt voor de kleinere nummerplaten aldaar. Wil je er een Europese uitvoering van maken dan zal je dat ook moeten aanpakken, anders blijft hij altijd als ex Japanner herkenbaar.
En daarnaast zit je dan met een Japanse onderhoudsgeschiedenis, die voor bijna niemand leesbaar is en waar veel mensen waarde aan hechten.
Je ziet dan ook genoeg te koop in Japan staan, met voor ons het stuur aan de goede kant.
Ik zou zelf aan zoiets nooit beginnen.
Wanneer ik een wagen koop, dan wil ik hem zelf zien, rijden en eventueel technisch laten controleren.
Koop maar eens een gebruikte wagen hier in Nederland, het kan best lang duren eerdat je een wagen naar je zin hebt gevonden, na de nodige bezoeken aan verkopende partijen.
En om dan een wagen ergens in het Buitenland puur op een paar foto's te kopen, geeft erg veel risico's.
Weet niet veel van Japanse uitvoeringen, zie buiten de genoemde zaken ook nog wel eens dat je in kofferbakken en bumpers kleine uitsparingen hebt voor de kleinere nummerplaten aldaar. Wil je er een Europese uitvoering van maken dan zal je dat ook moeten aanpakken, anders blijft hij altijd als ex Japanner herkenbaar.
En daarnaast zit je dan met een Japanse onderhoudsgeschiedenis, die voor bijna niemand leesbaar is en waar veel mensen waarde aan hechten.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 mei 2014 18:21
- Mercedes-Benz: W126
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bezint eer ge begint. Ongeziens kopen zonder goede broker staat garant voor een tegenvaller.
Techniek heeft veel te lijden onder file rijden en een AMG kent wat hogere reparatiekosten.
Kostentechnisch waarschijnlijk niet interessant als je naast de aankoopkosten, transportkosten, btw 21%, 10% invoerrechten, RDW keuring en nog BPM incl slurptax erop telt.
Winst erop pakken lijkt mij lastig, plezier van een AMG hebben zal je zeker! Ik zou bij onze oosterburen kijken.
Techniek heeft veel te lijden onder file rijden en een AMG kent wat hogere reparatiekosten.
Kostentechnisch waarschijnlijk niet interessant als je naast de aankoopkosten, transportkosten, btw 21%, 10% invoerrechten, RDW keuring en nog BPM incl slurptax erop telt.
Winst erop pakken lijkt mij lastig, plezier van een AMG hebben zal je zeker! Ik zou bij onze oosterburen kijken.
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 26 feb 2007 13:06
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz w202 C 200 CDI Classic Selection
- Specialisatie: Medicijnen
- Locatie: Utrecht
Waarom zou een 55 amg kompressor betrouwbaarder zijn dan een 63 amg zonder kompressor? Qua versnellingsbak begrijp ik het, maar hoezo qua motor?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
in Japan zit het stuur inderdaad rechts maar bij importauto's wordt het als meerwaarde beschouwd wanneer het stuur links zit (geen idee waarom) en dus rijden er minstens zoveel benzen rond met het stuur links als rechtsgeorgeske schreef:En als ik me niet vergis zal je ook het stuur en alles daar omheen moeten overbouwen ( dashboord, pedalen en alles wat ermee samenhangt in de motorruimte, want hebben ze daar het stuur niet aan de verkeerde kant?
omdat dat gebleken is uit de praktijkw201-w202 schreef:Waarom zou een 55 amg kompressor betrouwbaarder zijn dan een 63 amg zonder kompressor? Qua versnellingsbak begrijp ik het, maar hoezo qua motor?
greetingz,
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik gok dat je dat best weet...MBenzNL schreef:bij importauto's wordt het als meerwaarde beschouwd wanneer het stuur links zit (geen idee waarom)
Net zoals dat sommige nerds in NL het een meerwaarde vinden als het stuur rechts zit bij bepaalde sportwagentjes.
Logboek S500.