Sinds een paar dagen had ik het probleem geen juiste verbinding met mijn C-klasse te krijgen.
Vorige week update aan Comm-module uitgevoerd.
Connect me "loopt" nu zoals het moet.
Nu is het alleen nog wachten dat het via de Appstore te downloaden is.
Betrouwbaarheid Mercedes Connect Me
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
In de Duitse Appstore al beschikbaar (maar kan ik niet downloaden).
Reactie MB Nederland:
--------
Ik verwijs naar uw bericht van 16 november jl. waarin u graag wilde weten wanneer in Nederland de Connect me app uitkomt.
Helaas kan ik u niet van een antwoord voorzien omdat dit nog niet bekend is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reactie MB Nederland:
--------
Ik verwijs naar uw bericht van 16 november jl. waarin u graag wilde weten wanneer in Nederland de Connect me app uitkomt.
Helaas kan ik u niet van een antwoord voorzien omdat dit nog niet bekend is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
- TopSun
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 23 aug 2012 22:04
- Mercedes-Benz: C63 AMG Estate Black Series
- Locatie: Hengelo (Ov.)
- Contacteer:
C350e schreef:In de Duitse Appstore al beschikbaar (maar kan ik niet downloaden).
Reactie MB Nederland:
--------
Ik verwijs naar uw bericht van 16 november jl. waarin u graag wilde weten wanneer in Nederland de Connect me app uitkomt.
Helaas kan ik u niet van een antwoord voorzien omdat dit nog niet bekend is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kan wel, de instellingen op je PC ff veranderen. Nadien weer terugzetten
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Is jou dat gelukt ? Ik heb inderdaad de store op Duitsland gezet maar dan krijg ik de melding dat er geen geldig betaalmiddel gekozen is.TopSun schreef:C350e schreef:In de Duitse Appstore al beschikbaar (maar kan ik niet downloaden).
Kan wel, de instellingen op je PC ff veranderen. Nadien weer terugzetten
Heb jij de App draaien ? werkt het ?
- TopSun
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 23 aug 2012 22:04
- Mercedes-Benz: C63 AMG Estate Black Series
- Locatie: Hengelo (Ov.)
- Contacteer:
Nee heb hem niet, maar je moet de Store niet op Duitsland zetten, maar de PC.C350e schreef:Is jou dat gelukt ? Ik heb inderdaad de store op Duitsland gezet maar dan krijg ik de melding dat er geen geldig betaalmiddel gekozen is.TopSun schreef:C350e schreef:In de Duitse Appstore al beschikbaar (maar kan ik niet downloaden).
Kan wel, de instellingen op je PC ff veranderen. Nadien weer terugzetten
Heb jij de App draaien ? werkt het ?
Heb dit destijds gedaan voor de Mercedes Digital DriveStyle App.
Ik heb een nieuw account aangemaakt in de Duitse app store en heb de app kunnen downloaden. Ziet er mooit uit alleen ik mis de preheat functie en ook zie ik niks over het laden. Zie hier wat screenshot:
- Bijlagen
-
- IMG_7514.PNG (416.29 KiB) 2189 keer bekeken
-
- IMG_7515.PNG (359.54 KiB) 2189 keer bekeken
-
- IMG_7516.PNG (378.58 KiB) 2189 keer bekeken
-
- IMG_7517.PNG (326.9 KiB) 2189 keer bekeken
-
- IMG_7518.PNG (382.75 KiB) 2189 keer bekeken
Raar maar ik heb de Mercedes Me app al een hele tijd op mijn telefoon staan en het werkt prima maar ik kan hem op de app store niet terug vinden.
Is de app in tussentijd weer uit de App Store verwijderd?
Is de app in tussentijd weer uit de App Store verwijderd?
- Bijlagen
-
- IMG_1735.jpg (171.35 KiB) 2158 keer bekeken
assumption is the mother of all fuck-ups
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
De laatste tijd werkt het systeem vrijwel niet meer. Na opdracht te hebben gegeven de voorverwarming voor de volgende ochtend aan te zetten wordt 9 minuten geprobeerd om de opdracht uit te voren. Dan de melding dat er geen contact kan worden gemaakt. Terwijl de app wel ziet dat de auto 14 m van mij af staat.
Is dit een fout bij de servers van Mercedes? In de auto zelf?
Gisteren ook geprobeerd om de auto op afstand te sluiten, maar dat lukte ook niet! Dat vind ik nog schokkender dan de voorverwarming.
Hebben meer mensen hier last van?
Overigens, ik heb in de auto zelf niets gewijzigd; enkele weken geleden deed alles het wel normaal.
Is dit een fout bij de servers van Mercedes? In de auto zelf?
Gisteren ook geprobeerd om de auto op afstand te sluiten, maar dat lukte ook niet! Dat vind ik nog schokkender dan de voorverwarming.
Hebben meer mensen hier last van?
Overigens, ik heb in de auto zelf niets gewijzigd; enkele weken geleden deed alles het wel normaal.
- Bijlagen
-
- image.png (192.43 KiB) 2034 keer bekeken
-
- image.png (329.14 KiB) 2034 keer bekeken
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
Hoe doe je dat?het account aanmaken en in de duitse appstore downloaden?Robbertos schreef:Ik heb een nieuw account aangemaakt in de Duitse app store en heb de app kunnen downloaden. Ziet er mooit uit alleen ik mis de preheat functie en ook zie ik niks over het laden. Zie hier wat screenshot:
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Wat bedoel je daarmee? Welke actie? Mijn dealer heeft mij nergens over ingelicht.Raimon schreef:Al de update gehad? Er staat een aktie open!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is geen actieve actie maar een update die bij het eerste werkplaatsbezoek bij een aantal auto's moet gebeuren.
- rfidder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 sep 2012 09:49
- Mercedes-Benz: Smart Forfour (W453) - 2018
- Specialisatie: IT
- Locatie: Dordrecht
Bij mij deed het ook niet meer. Kilometerstand in de "app" bleef staan op 27.000, terwijl er nu al 39.000 op staat. De rest van de info werd ook niet meer geupdate (vloeistofniveau's, bandenspanning, onderhoud, portiervergrendeling, etc.)...
Mailtje naar MB Customer Assistance gestuurd en als antwoord:
"Ik heb uw email van 6 februari betreffende de Mercedes me functie aan onze collega's van de Technische Ondersteuning voorgelegd en deze hebben een probleem met de zogenoemde Kom-module geconstateert.
Ik heb uw dealer, Auto Wust in Dordrecht, geinformeerd en hen verzocht u te contacteren om samen met u een datum af te spreken om uw voertuig binnen te brengen."
Morgen heb ik een afspraak staan bij Auto Wüst voor een update van het systeem (duur circa 45 min). Zal daarna hier een en ander terugkoppelen...
Mailtje naar MB Customer Assistance gestuurd en als antwoord:
"Ik heb uw email van 6 februari betreffende de Mercedes me functie aan onze collega's van de Technische Ondersteuning voorgelegd en deze hebben een probleem met de zogenoemde Kom-module geconstateert.
Ik heb uw dealer, Auto Wust in Dordrecht, geinformeerd en hen verzocht u te contacteren om samen met u een datum af te spreken om uw voertuig binnen te brengen."
Morgen heb ik een afspraak staan bij Auto Wüst voor een update van het systeem (duur circa 45 min). Zal daarna hier een en ander terugkoppelen...
Zijn er al mensen die meer weten over de Mercedes Connect Me adapter? schijnt een OBD stekker/adapter te zijn die ook oudere Benzen connect-functionaliteiten geeft?
Ik kan het apparaat vinden op de Mercedes Me portal maar verder nada informatie?
Ik kan het apparaat vinden op de Mercedes Me portal maar verder nada informatie?
Groet,
Pieter
Pieter