Dashcam

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

31 okt 2014 11:30

pvdl79 schreef:230+ 270+ of zelfs 300 aantikken?? Zelfs op de Ducati heb ik nog nooit boven de 230 gereden in duitsland, vaak veel te druk...
makkie zelfs, ook 300+ wel (A) (of dat nog 'leuk' is moet ieder voor zich bepalen).
PS: Een motor wil IK ook wel (en dan de Hayabusa..), maar krijg ik hier thuis nevernooit niet voor elkaar (ook een AMG niet voor mij, mijn vrouw wil wel weer graag een AMG en kan er ook goed/verstandig mee omgaan... ik ietsje minder....).
pvdl79 schreef:Met de benz 1x boven de 200 geweest, dat ging op zn sloffen wat ik nog best cool vind voor een auto van 28 jaar oud...
Dat is voor mij standaard in Duitsland op de tijden dat ik rij, zowel met de ca. 30Pk sterke E220 CDI en de Vito met 224Pk.
#doeslief
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

31 okt 2014 11:48

Peter schreef: PS: Een motor wil IK ook wel (en dan de Hayabusa..), maar krijg ik hier thuis nevernooit niet voor elkaar (ook een AMG niet voor mij, mijn vrouw wil wel weer graag een AMG en kan er ook goed/verstandig mee omgaan... ik ietsje minder....).
Best of both worlds Peter :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

31 okt 2014 11:53

:lol: dan met wel alles goed blijven gaan in zo'n ding...
Met een Benz is in veel gevallen nog wel een klap op te vangen...
#doeslief
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

01 nov 2014 07:08

5th Gear heeft de veiligheidskooi van een Smart getest en die bleek verbluffend sterk.
En zo'n ST...

Laatst las ik over een soortgelijke auto:

Kijk je in je spiegel , zie je zo'n vervelende Audi kleven.
Je nadert een bocht en realiseert je dat jij daar zonder zelfs gas terug te nemen in kunt duiken.
Halverwege de bocht kun je zelfs gas bijgeven.
...Net was er toch nog een Audi?...

gr J :owja:
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20880
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

01 nov 2014 18:40

Een veiligheidskooi is handig, maar een kreukelzone is minstens zo belangrijk om de klap te spreiden. En die mist zo goed als volledig...
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 nov 2014 18:58

Daar waar de vorige Smart hopeloos faalde:
daar is het met de huidige toch wat beter gesteld:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8039
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

02 nov 2014 12:32

Nog even een updateje op dit geval:
De bestuurder van de Peugeot komt vandaag de onbewerkte beelden ophalen die hij morgen zal voorleggen bij justitie.
Er is al met justitie gesproken en er wordt daadwerkelijk gewerkt aan een strafrechtelijk onderzoek...

Ook is de doorrijder al voor nagenoeg 80% bekend (iig de firma waarvoor hij reed) dankzij een tip van een medeforumlid...
:goedzo:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
wimhompes
Berichten: 339
Lid geworden op: 17 dec 2011 15:31
Mercedes-Benz: S204 C180- 2013 Ambition Avantgarde
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

02 nov 2014 12:51

plorie schreef:Een veiligheidskooi is handig, maar een kreukelzone is minstens zo belangrijk om de klap te spreiden. En die mist zo goed als volledig...
Inderdaad Plorie, daar heb je een heel groot punt. Die kleine gebakjes kunnen dan wel een stevige kooi hebben maar de kreukelzône is minimaal. Bij een (nagenoeg) frontale aanrijding wil je lichaam rechtdoor in dezelfde richting en met dezelfde snelheid. Dat wil zeggen dat je organen dat ook willen, logisch toch. Maar als het lichaam te abrupt stopt wil dat niet zeggen dat je organen dat ook doen, die willen nog steeds rechtdoor met alle gevolgen van dien. Bij een frontale aanrijding is het heel belangrijk dat je lichaam zo weinig mogelijk te voortduren krijgt en dat kan dan alleen met een zo groot mogelijke kreukelzone om de snelheid a.h.w. te absorberen. Bij een autootje zoals een Smart gaat dat veel minder waardoor, alle stijfheid van de kooi ten spijt, je altijd meer letsel zult oplopen ;)

Dan maar wat meer wegenbelasting en hogere benzinekosten..... ;)
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom wat is........
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11201
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

02 nov 2014 13:10

wimhompes schreef:
plorie schreef:Een veiligheidskooi is handig, maar een kreukelzone is minstens zo belangrijk om de klap te spreiden. En die mist zo goed als volledig...
Inderdaad Plorie, daar heb je een heel groot punt. Die kleine gebakjes kunnen dan wel een stevige kooi hebben maar de kreukelzône is minimaal. Bij een (nagenoeg) frontale aanrijding wil je lichaam rechtdoor in dezelfde richting en met dezelfde snelheid. Dat wil zeggen dat je organen dat ook willen, logisch toch. Maar als het lichaam te abrupt stopt wil dat niet zeggen dat je organen dat ook doen, die willen nog steeds rechtdoor met alle gevolgen van dien. Bij een frontale aanrijding is het heel belangrijk dat je lichaam zo weinig mogelijk te voortduren krijgt en dat kan dan alleen met een zo groot mogelijke kreukelzone om de snelheid a.h.w. te absorberen. Bij een autootje zoals een Smart gaat dat veel minder waardoor, alle stijfheid van de kooi ten spijt, je altijd meer letsel zult oplopen ;)

Dan maar wat meer wegenbelasting en hogere benzinekosten..... ;)
+1
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

02 nov 2014 13:52

Cornelis69 schreef:
wimhompes schreef:
plorie schreef:Een veiligheidskooi is handig, maar een kreukelzone is minstens zo belangrijk om de klap te spreiden. En die mist zo goed als volledig...
Inderdaad Plorie, daar heb je een heel groot punt. Die kleine gebakjes kunnen dan wel een stevige kooi hebben maar de kreukelzône is minimaal. Bij een (nagenoeg) frontale aanrijding wil je lichaam rechtdoor in dezelfde richting en met dezelfde snelheid. Dat wil zeggen dat je organen dat ook willen, logisch toch. Maar als het lichaam te abrupt stopt wil dat niet zeggen dat je organen dat ook doen, die willen nog steeds rechtdoor met alle gevolgen van dien. Bij een frontale aanrijding is het heel belangrijk dat je lichaam zo weinig mogelijk te voortduren krijgt en dat kan dan alleen met een zo groot mogelijke kreukelzone om de snelheid a.h.w. te absorberen. Bij een autootje zoals een Smart gaat dat veel minder waardoor, alle stijfheid van de kooi ten spijt, je altijd meer letsel zult oplopen ;)

Dan maar wat meer wegenbelasting en hogere benzinekosten..... ;)
+1
Maar dan wel met een DASHCAM toch?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25801
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

02 nov 2014 15:32

...famous last words...

gr J :owja:
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

02 nov 2014 17:10

scho2684 schreef:Nog even een updateje op dit geval:
De bestuurder van de Peugeot komt vandaag de onbewerkte beelden ophalen die hij morgen zal voorleggen bij justitie.
Er is al met justitie gesproken en er wordt daadwerkelijk gewerkt aan een strafrechtelijk onderzoek...

Ook is de doorrijder al voor nagenoeg 80% bekend (iig de firma waarvoor hij reed) dankzij een tip van een medeforumlid...
:goedzo:
Top dat er op deze manier t slachtoffer hulp geboden kan worden.
greetings Evan
Gebruikersavatar
pvdl79
Forum Held
Berichten: 946
Lid geworden op: 29 feb 2012 12:44
Mercedes-Benz: W126 560SEC 1986

03 nov 2014 09:01

Jeroen schreef:5th Gear heeft de veiligheidskooi van een Smart getest en die bleek verbluffend sterk.
En zo'n ST...

Laatst las ik over een soortgelijke auto:

Kijk je in je spiegel , zie je zo'n vervelende Audi kleven.
Je nadert een bocht en realiseert je dat jij daar zonder zelfs gas terug te nemen in kunt duiken.
Halverwege de bocht kun je zelfs gas bijgeven.
...Net was er toch nog een Audi?...

gr J :owja:

Dat klopt inderdaad. Qua top leg ik het af tegen de meesten in de ST, maar vanaf N14 bij leidschendam linksaf de A4 op richting amsterdam is erg grappig. Leuke lange s bocht. Ik Stond rechts vooraan toen kwam er een dikke 7serie naast me staan. De binnenbocht en de eerste 2 meter waren voor hem... Daarna was het bye bye zwaai zwaai :D :D :lol:

Vriend van mij heeft 2 Hayabusas gehad. heb op beide gereden, de eerse was het onbegrensde oudere type en daarna de op het nieuwe type. Mijn ducati is snel, maar de rechte lijn snelheid van zo'n apparaat is bizar.

Ben het alleen niet eens met de opmerkingen van "zon motor is niks voor mij, dan rij ik me dood" Ik vraag me dan altijd af, ben je dan zo'n slechte bestuurder of is er iets anders mis. Je bepaalt tenslotte zelf hoe hard je rijdt en in welke situatie je dat doet.

maar dit is wel erg off topic.

wilde dit weekend met de Go-Pro gaan rijden, maar de zuignap die ik heb voor montage op een ruit of iets dergerlijks kan niet goed gedraaid worden zodat ik de weg kan filmen. Moet nog even een extra beugeltje kopen.

Groetjes,

patrick
Mercedes 560 SEC 1986
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

03 nov 2014 09:11

scho2684 schreef:Nog even een updateje op dit geval:
De bestuurder van de Peugeot komt vandaag de onbewerkte beelden ophalen die hij morgen zal voorleggen bij justitie.
Er is al met justitie gesproken en er wordt daadwerkelijk gewerkt aan een strafrechtelijk onderzoek...

Ook is de doorrijder al voor nagenoeg 80% bekend (iig de firma waarvoor hij reed) dankzij een tip van een medeforumlid...
:goedzo:
Top, Marco! :applaus: :goedzo:

Arjen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1510
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

04 nov 2014 11:26

pvdl79 schreef:
Jeroen schreef:5th Gear heeft de veiligheidskooi van een Smart getest en die bleek verbluffend sterk.

Ben het alleen niet eens met de opmerkingen van "zon motor is niks voor mij, dan rij ik me dood" Ik vraag me dan altijd af, ben je dan zo'n slechte bestuurder of is er iets anders mis. Je bepaalt tenslotte zelf hoe hard je rijdt en in welke situatie je dat doet.

maar dit is wel erg off topic.


patrick

Helemaal mee eens..... ik kan me ook nooit vinden in dergelijke uitspraken.....
Plaats reactie